IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Максималната скорост на модела Arcanum е 488 км/ч

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Неизвестната компания Alieno, чиято щаб-квартира се намира в България, представи своята „хиперкола на бъдещето”. Моделът се казва Arcanum (от латински „тайна”), като топ-версията му ще развива 5521 к.с. и 8880 Нм въртящ момент.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Шасито, монококът, както и предният и задният подрамник, са направени от карбон по специална технология. Долната част на шасито е усилена с кевлар, като зоните за деформация и усилените елементи са разположени по целия периметър на монокока. Самата каросерия също е с карбонови детайли.

Дължината на хиперколата е 5240 мм, широчината – 2180 мм, а разстоянието между двете оси е 3100 мм. Теглото на купето с два врати в най-лекия вариант е 1620 км.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Силовият агрегат се състои от 12 или 24 електромотора – от 3 до 6 на всяко колела. Всяко от тях се контролира индивидуално по електронен път. Има три режима на движение - Street, Track и Race, при които се променя разпределението на мощността между предната и задната ос. Задвижването е към четирите колела със система за контрола на вектора на тягата и динамично разпределение на въртящия момент към всяка гума.

Автомобилът ще се предлага в 4 различни варианта на мощност – 2646 к.с. (4440 Нм), 3530 к.с. (5920 Нм), 4411 к.с. (7400 Нм) и 5521 к.с. (8880 Нм). Електромоторите се захранват от графенови литево-йонни клетки и суперкондензатори, които събират енергия при спиране и се използват за увеличение на мощността при ускорение.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Капацитет на 800-волтовия блок батерии е 60 кВт/ч (при състезателния вариант), 120 кВт/ч (при пистовия) и 180 кВт/ч (при гражданския). Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1020 км, като благодарение на високата плътност на заряда колата може да измине до 3 обиколки на „Нюрбургринг”. Зареждането на батериите от специална зарядна станция Alieno (до 2700 кВт) отнема 4 минути.

Arcanum е оборудван с роботизирано окачване с двойна напречни лостове и регулируеми стабилизатори за напречна устойчивост. Амартисьорите са електронноуправляеми, като могат да се регулират. Тези елементи се използват от прототипите, участващи в сериите „Льо Ман”.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушва, която използва аеродинамиката на колата. Срещу доплащане колата може да бъде оборудвана и с парашут от драгстер.

В оборудването на Arcanum влизат още карбонов волан, каркас от карбон, система за самодиагностика на електронните системи, външни огледала с камери, които разпознават лица, а също така и с цял комплекс активни системи за помощ на водача. Самият той получава данни от 17 камера, 8 лидара и радара, GPS-приемник и IMU-сензор.

Първата българска хиперкола – 24 електромотора и 5521 к.с.

Компанията вече набира поръчки за колата, чиято базова версия е оценена на 750 000 евро. Най-скъпата модификация струва поне 2 пъти повече, като производството на колата отнема от 18 до 30 месеца.

Снимки: Alieno

Тагове: alieno arcanum
0 от 500
  • #18
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Corrado Catani ( преди 1 година )
    24 електромотора!!!Сигурно са от сешуар.
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    аз ( преди 1 година )
    Не виждате ли, че това е някаква шега.
  • #16
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Oфффф ( преди 1 година )
    Оф, оф, оф, оф!Толкова ли в цялата страна не може да се измъдри един автентичен дизайн?Това си е Авентадор.Джантите са българско творение.Личи си.Просто са ужасни. Ще му казват - Българското Ламбо, също като българския Франк Синатра, българската Тина Търнър, българския Манчестър и т.н. ... схващате.
  • #15
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тези показатели не могат да бъдат достигнати от ДВГ. КПД на ДВГ: около 30%-35%. КПД на дизел: около 45%. КПД на болидите от Ф1: около 50%, КПД на ел. двг. - над 90%.
  • #14
    17 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 1 година )
    60квтч батерия на максимална мощност ще издържи точно 54 секудни хахах , а заряднаот с 2700 кВт направо ме уби. кабела му сигорно ще трябват 3ма щангиста за да го включат
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Lilo ( преди 1 година )
    Не ми се мисли,ако тези 5521к.с. бяха от ДВГ Бугати Чирон с 1500к.с достига 420кмч,а тези над 5000к.с сигурно 600-700,ако не и повече
  • #12
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Jiko ( преди 1 година )
    Защо не написахте в статията,че ускорението до 100 е отрицателно -0,05сек,200 за 0,88сек и 300 за 1,2сек
  • #11
    32 rate up comment 4 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Доста е жалко, когато някакъв смешен рендър и няколко параграфа художествена измислица обикалят медиите, все едно че са нещо което наистина ще се случи. Това е статия за Не новините.
  • #10
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ако направят тази кола, натъртвам на АКО, това ще е революцията която чакахме. над 1000км пробег, зареждане за 4 минути. ама това АКО ме плаши. Иначе дизайна доста е взаимстван от Ламборджини, но няма да вързваме кусур на и без това респектиращите данни на автомобила. Бих го нарекъл автомобил мечта.
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Любиител. ( преди 1 година )
    Поръчвам веднага една , но искам да я видя в действие , да я покарам 3-4 километра и тогава ще платя цялата сума.