IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

За кои марки се дава най-голяма отстъпка

Изследването засяга коли на старо, произведени през периода 2010-2016 г.

За кои марки се дава най-голяма отстъпка

Любопитно изследване направиха експертите на агенция Autostat, чиято цел беше да открият при кои марки се дават най-големи отстъпки при закупуване на автомобил на старо.

За кои марки се дава най-голяма отстъпка

Оказва се, че 77% от хората, продаващи своите коли са готови да направят отстъпка. Около 21% твърдят, че няма да намалят посочената цена, докато останалите 2% се колебаят и не могат да да отговарят категорично на въпроса.

Оказва се, че най-склонни на максимална отстъпка са продавачите на Nissan, които са готови да свалят до 10,5% от цената. Следват тези на Chevrolet (9,1%) и Mitsubishi (8,4%). На обратния полюс, тоест най-неостъпчиви, са продаващите Mazda (3,8%), Volkswagen (3,7%) и Lexus (3%).

Средно купувачите на коли втора ръка могат да се надяват на 6% отстъпка от цената. Най-неостъпчиви са продавачите на автомобили от средни ценовия сегмент, които са склонни да свалят едва 3,7. При масовия и при премиум сегментите отстъпките са съответно 5,7% и 6,1%.

В допитването са участвали общо 21 000 собственици на автомобили, които са пуснали в продажба своите коли, произведени през периода 2010-2016 г.

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до GTE ( преди 1 година )
    Така или иначе най-много губят от цената си скъпите автомобили. Едно БМВ 3-ка от 70 000 хиляди лв на 8 години спада под 15 000 лв. Я покажи една 3-ка на 8 години за 15000 да ходя да я купя.За толкова пари 10 годишен Акорд трудно ще намериш, какво остава за BMW?
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Защо си мислиш че италианките или турските германки са гледани по-добре? Не забравяй и че в западна Европа гаранцията е 3 години тоест след 2-то обслужване тази кола може повече да не види истинки сервиз. Единствения шанс за читава кола на повече от 5 години е да си я внесеш сам от Германия. Да й видиш документите, собственика, да й направиш проучване и оглед в сервиз (ако няма ТЮФ но такива са скъпи) А за това трябва време, немски и да изкараш една седмица в Германия да търсиш - накратко пари
  • #9
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Предпочитам нов внос на много километри с добър външен вид на който да му стегна всичко, пред някаква побългарена и очукана кола на по-малко километри, карана по аграрните ни пътища и обслужвана по незнам си кои гаражи.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим, че предвид че автокъщата не е благотворителн дружество и колата не се е материализирала магически в БГ, щом се продава за 8-9к реално е струвала към 6к. И никой не се сеща защо тази кола от 60+к е паднала до 6к
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    de ( преди 1 година )
    Това е писано за друго място - вероятно щатите. В БГ отстъпката е поне 10% ако пазаруваш от автокъщи понеже са завишили цените преди това с 20% :) От частно лице зависи от индивида - обикновено си ценят колите и не падат много, понеже са си оценили колата според качествата й.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Проблемът на българина при купуване на коли на старо е, че е събрал едни пари, да кажем 8-9 бона и с тези пари търси "премиум", ама точно за тези пари. Съответно попада на най-напудрения дарак, кара я докато се разпадне, след 2 години я дава за части и всичко се повтаря. За стара кола трябва да имаш много свободни пари за да я стегнеш.
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Моята Тойота е на 19 години и в момента струва повече от нов Рейндж Ровър.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до GTE ( преди 1 година )
    Чакай сега ще седнат да ти обясняват как луксозните коли държат най-много цена. Да, като си дал 30к горница е нормално после да вземеш някой лев отгоре. Ама пак е далеч по-малко от разликата нова. В статията си казват че собствениците на премиуми са по-отсъпчиви защото са дали една торба пари за по-по-най и сега искат пак по-по-най и старото им пречи и искат да го махнат. На тях не им пука толкова за обезценката
  • #3
    12 rate up comment 6 rate down comment
    GTE ( преди 1 година )
    Така или иначе най-много губят от цената си скъпите автомобили. Едно БМВ 3-ка от 70 000 хиляди лв на 8 години спада под 15 000 лв. Същото спохожда и Мерцедес Це класа и Ауди А3 и А4. Стуват колкото Тойота Корола, която като нова е на половината от цената на 3-те марки.
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Из нета се носят легенди за тарикати готови дори да ти направят саботаж ако не им продадеш колата на тяхната цена. Просто ме убива как идваш да гледаш кола за 20к и казваш колата е супер ама имам само 13к даваш ли я за толкова. Къде си тръгнал да гледаш кола която ти е толкова далеч от бюджета. Или още по телефона първия въпрос е колко можеш да смъкнеш. Иначе ако си първи собственик вече си по прежалил обезценката и си е кеф оставяш едните ключове взимаш другите особено като си чакал по поръчка