Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

За кои марки се дава най-голяма отстъпка

Изследването засяга коли на старо, произведени през периода 2010-2016 г.

За кои марки се дава най-голяма отстъпка

Любопитно изследване направиха експертите на агенция Autostat, чиято цел беше да открият при кои марки се дават най-големи отстъпки при закупуване на автомобил на старо.

За кои марки се дава най-голяма отстъпка

Оказва се, че 77% от хората, продаващи своите коли са готови да направят отстъпка. Около 21% твърдят, че няма да намалят посочената цена, докато останалите 2% се колебаят и не могат да да отговарят категорично на въпроса.

Оказва се, че най-склонни на максимална отстъпка са продавачите на Nissan, които са готови да свалят до 10,5% от цената. Следват тези на Chevrolet (9,1%) и Mitsubishi (8,4%). На обратния полюс, тоест най-неостъпчиви, са продаващите Mazda (3,8%), Volkswagen (3,7%) и Lexus (3%).

Средно купувачите на коли втора ръка могат да се надяват на 6% отстъпка от цената. Най-неостъпчиви са продавачите на автомобили от средни ценовия сегмент, които са склонни да свалят едва 3,7. При масовия и при премиум сегментите отстъпките са съответно 5,7% и 6,1%.

В допитването са участвали общо 21 000 собственици на автомобили, които са пуснали в продажба своите коли, произведени през периода 2010-2016 г.

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бж ( преди 7 месеца )
    С тоя даунсаизинг и завишени сервизни интервали, проектирани от счетоводителите ще купуваме само скрап!
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Значи идеята е да си вземе турска японка, тва са може би най-читавите коли. Независимо дали нови или употребени.
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    прудполагаем ресурс 500 000 км. цено нова 100 000 лв. годишен пробег 10 000 км. 15 години пробег 150 000 км. 30 % цена на вторичния пазар 60 000 лв. всичко друго е прецакване на продавача
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Jey leno ( преди 7 месеца )
    Младо гадже и стара кола искат голяма поддръжка и кинти,това е!
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    К ( преди 7 месеца )
    Отг> ...някой може ли да ми обясни на какъв принцип се обезценява един премиум автомобил... 10-15% процента на годишна база за коли карани до 25хил. км. на година и както каза ти, подържани и гледани както трябва. Ако цената е под тези сметки или е на много км. или има други проблеми. Който се съмнява, да взима калкулатора и да отваря немското мобиле. При дилърите цените също са такива, при застрахователите също оценката е такава. За БГ пазара - то е ясно защо цените са толкова занижени
  • #16
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Покарай дизел извесно време и товага пиши такива икономически схеми и анализи. Динамиката кова е най-големи плюс на дизела това печели клиента след това е икомоята. Вчере като седнеш да гледаш мача пийваш бира нищо че по скъпа и вредна от водата нали? Ама пък ти е по вкусно!
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Отделно какъв е жизнения цикъл на така любимия ни дизел? 1 собственик - за да оправдае покупка на нафта трябва да кара мин 25к км на година и то ако планира да я кара 4-5 години. 2 собст - избира между нафта на много км и бензин на малко за еднакви пари. Ако избере нафта или няма пари да я гледа или пак кара много 3 собст - избира м/у скъп бенз на малко км и евтина нафта на много км - ако избере нафта значи отново няма пари 4 собст(БГ) - купува гледана без пари на много км нафта
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    8-10 годишна нафта е съвсем нормално да е на 3-400к км. При този километраж "рутинно превантивно обслужване" спокойно може да включва смяна на скоростна кутия например - нимал е планирания живот и на "вечните" и "необслужваеми" агрегати. Отделно очаквания живот на катализатор и дпф е 150-200к км а премахването им изисква форма на чип тунинг.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    някой може ли да ми обясни на какъв принцип се обезценява един премиум автомобил който е примерно 15 годишен на малко километри обслужван съгласно изискванията на производителя в оторизиран сервиз и чието визуално и техническо състояние е като на автомобил от автосалон
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Гледани са по-добре защото просто не са разчовърквани от "разбирачи", не са виждали "чип-тунинг" и досега им е правено само рутинно превантивно обслужване със смяна на консумативи и течности. Идеята е да можеш да различиш добре обслужвана кола от занемарена.