IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шофьор беше арестуван заради бавно каране

Американски полицай стана герой, след като приложи закон от 2015 г.

Шофьор беше арестуван заради бавно каране

През 2015 г. в САЩ беше приет закон, според който шофьор няма право да се движи в крайна лява лента с ниска скорост, но досега нарушителите почти винаги се разминаваха с наказанията. Полицай от щата Индиана обаче стана герой, след като задържа такъв водач и публикува снимка и обяснение на случката в Twitter.

Шофьор беше арестуван заради бавно каране

Сержант Стивън Уилис разказа, че пътувал по шосе I-65 в Индиана, когато се озовал в задръстване с над 20 превозни средства. Оказало се, че пред тях в край лява лента пътува с ниска скорост автомобил, който затруднява движението. В крайна сметка Уилис спира нарушителя и го арестува за нарушение на закона.

Постъпката на полицая предизвика само положителни отзиви в социалните мрежи. Американският състезател от сериите IndyCar – Греъм Реъл, коментира, че Уилис е неговият герой, а хората, които карат бавно в крайна лява лента са една от най-големите опасности на пътя. Бившата звезда от Националната футболна лига на САЩ – Трой Ейкмън, също похвали служителя на реда.

Уилис явно се стресна от големия интерес към него и отговори: „Благодаря за поздравленията, но аз просто си вършех работата. А тя е пътищата да станат по-безапосни за хората. Подобни шофьори натоварват трафика, тъй като останалите са длъжни да се настройват спрямо тях. А това често води до инциденти”.

Самият закон е въведен имено с цел да не се пречи на останалите превозни средства на пътя. Той не забранява движение в лява лента с ниска скорост, но само в случаите, когато трябва да се избегне препятствие или да се задмине дргу автомобил. След това шофьорът е длъжен да се прибере в дясната лента.

Сметките в случая са прости – дори да карате бързо, винаги ще се намери някой, който се движи още по-бързо. Ако настигнатият шофьор не го направи, то той забавя трафика, а това е предпоставка за катастрофи на пътя. Освен това бавните водачи затрудняват и движението на колите със специален режим, които бързат да достигнат до местопроизшествие.

Снимка: Twitter

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Listovka ( преди 1 година )
    Абе това с лентите в градски условия не са същите като извънградско. При ограничение до 80 км/ч в населено място няма такова нещо като "лента за изпреварване" и "бавна" лента. Тогава се спазва правилото за най-удобна лента. Демек ако ще завиваш на ляво ще си стоиш в лявата лента. Вече това, че някой балък стои и после сече в последния момент си е тъпо, но може и да е някой объркан, знаеш ли го.
  • #14
    9 rate up comment 0 rate down comment
    K ( преди 1 година )
    Мисля че,90% от шофьорите по БГ пътищата не са наясно с правилника за движение и изпреварване в градски условия.Той гласи,че за разлика от извънградски условия,в града,изпреварването от дясно е разрешено.Няма нужда да се мига и да се ръкомаха на автомобил в лява лента.Другото,което не се знае е,че при преминаване от една лента в друга,предимство има този в дясната лента.Ако няма доп.знак,на кръгово кръстовище предимство има десния.Който не ги знаеше тези, да сложи един минус на коментара ми.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Просто минавам ( преди 1 година )
    В ПЛОВДИВ е същата работа!По булевардите в лява лента се кара най-бавно и даже не зачитат нито мигачи нито и други светлинни и звукови сигнали при опит за изпреварване!Но най-смешното е ,че след като бавните и кьорави Пловдивски шофери достигнат до светофара тогава- десен мигач и завиват в десно!Това е закон в Пловдив!
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Арести ( преди 1 година )
    И тук трябва да се приложи този закон! Масови арести за цялата селяния(и от градските комплекси), купила си баракуди на по 10-15 години едва кретащи с 80-100км/ч, ама да е "у левата лента, чи мноо ми тресе в средната"!
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Карат като луди...
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 1 година )
    Мдааа,като чета коментариите,както всичко друго в милата ни татковина-"Абе има пра- вила,ама що аз да съм глупакът ,че да ги спазвам!!"
  • #9
    15 rate up comment 3 rate down comment
    zoom in ( преди 1 година )
    Аз също карам основно само в лявата лента по нашите "магистрали". Не защото съм луд фен на високите скорости, а защото не искам да карам в коловози и дупки в дясната. Ама тва само на Тракия. На Хемус разбира се е все тая - там и двете ленти са леш...
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    да добавим ( преди 1 година )
    в БГ има една много долнопробна практика,каране зад теб в лявата лента,с скорост равна на твоята.Като наближиш друго мпс в дясната което трябва да задминеш,мръсника се активира итръгва да те изпреварва.Идеята е да се набиеш зад по-бавната кола.Масова магистрална практика.Е,често се случва мръсника да си го получи 2,3 изпреварвания напред.
  • #7
    20 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Напълно подкрепям това за 3-те ленти. Трафика се увеличава и 2 ленти са малко. Пътувам София-Пловдив често и разликата в трафика от преди 20г е значителна. Пробвал съм кротко да си пътувам с 120-130 на темпомат в дясната лента. Не става. През 5 мин настигаш я камион, я др който се движи бавно. Спирачки, изчакваш лявата лента да се освободи защото и там си е трафик изпреварваш и след 5 мин същото. Затова по-безопасно а и по-икономично – 140 в ляво и като някой състезател ме настигне го пускам
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В България средна лента няма - всичките ни така наречени магистрали са само с 2 ленти. Трите ленти са минимум за комфортно пътуване - в дясната камиони и автобуси /90-100 /, средната автомобили / 120-130 / и в ляво бързащи / 140-150 /.