Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Шофьор беше арестуван заради бавно каране

Американски полицай стана герой, след като приложи закон от 2015 г.

Шофьор беше арестуван заради бавно каране

През 2015 г. в САЩ беше приет закон, според който шофьор няма право да се движи в крайна лява лента с ниска скорост, но досега нарушителите почти винаги се разминаваха с наказанията. Полицай от щата Индиана обаче стана герой, след като задържа такъв водач и публикува снимка и обяснение на случката в Twitter.

Шофьор беше арестуван заради бавно каране

Сержант Стивън Уилис разказа, че пътувал по шосе I-65 в Индиана, когато се озовал в задръстване с над 20 превозни средства. Оказало се, че пред тях в край лява лента пътува с ниска скорост автомобил, който затруднява движението. В крайна сметка Уилис спира нарушителя и го арестува за нарушение на закона.

Постъпката на полицая предизвика само положителни отзиви в социалните мрежи. Американският състезател от сериите IndyCar – Греъм Реъл, коментира, че Уилис е неговият герой, а хората, които карат бавно в крайна лява лента са една от най-големите опасности на пътя. Бившата звезда от Националната футболна лига на САЩ – Трой Ейкмън, също похвали служителя на реда.

Уилис явно се стресна от големия интерес към него и отговори: „Благодаря за поздравленията, но аз просто си вършех работата. А тя е пътищата да станат по-безапосни за хората. Подобни шофьори натоварват трафика, тъй като останалите са длъжни да се настройват спрямо тях. А това често води до инциденти”.

Самият закон е въведен имено с цел да не се пречи на останалите превозни средства на пътя. Той не забранява движение в лява лента с ниска скорост, но само в случаите, когато трябва да се избегне препятствие или да се задмине дргу автомобил. След това шофьорът е длъжен да се прибере в дясната лента.

Сметките в случая са прости – дори да карате бързо, винаги ще се намери някой, който се движи още по-бързо. Ако настигнатият шофьор не го направи, то той забавя трафика, а това е предпоставка за катастрофи на пътя. Освен това бавните водачи затрудняват и движението на колите със специален режим, които бързат да достигнат до местопроизшествие.

Снимка: Twitter

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Listovka ( преди 7 месеца )
    Абе това с лентите в градски условия не са същите като извънградско. При ограничение до 80 км/ч в населено място няма такова нещо като "лента за изпреварване" и "бавна" лента. Тогава се спазва правилото за най-удобна лента. Демек ако ще завиваш на ляво ще си стоиш в лявата лента. Вече това, че някой балък стои и после сече в последния момент си е тъпо, но може и да е някой объркан, знаеш ли го.
  • #14
    9 rate up comment 0 rate down comment
    K ( преди 7 месеца )
    Мисля че,90% от шофьорите по БГ пътищата не са наясно с правилника за движение и изпреварване в градски условия.Той гласи,че за разлика от извънградски условия,в града,изпреварването от дясно е разрешено.Няма нужда да се мига и да се ръкомаха на автомобил в лява лента.Другото,което не се знае е,че при преминаване от една лента в друга,предимство има този в дясната лента.Ако няма доп.знак,на кръгово кръстовище предимство има десния.Който не ги знаеше тези, да сложи един минус на коментара ми.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Просто минавам ( преди 7 месеца )
    В ПЛОВДИВ е същата работа!По булевардите в лява лента се кара най-бавно и даже не зачитат нито мигачи нито и други светлинни и звукови сигнали при опит за изпреварване!Но най-смешното е ,че след като бавните и кьорави Пловдивски шофери достигнат до светофара тогава- десен мигач и завиват в десно!Това е закон в Пловдив!
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Арести ( преди 7 месеца )
    И тук трябва да се приложи този закон! Масови арести за цялата селяния(и от градските комплекси), купила си баракуди на по 10-15 години едва кретащи с 80-100км/ч, ама да е "у левата лента, чи мноо ми тресе в средната"!
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Карат като луди...
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 7 месеца )
    Мдааа,като чета коментариите,както всичко друго в милата ни татковина-"Абе има пра- вила,ама що аз да съм глупакът ,че да ги спазвам!!"
  • #9
    15 rate up comment 3 rate down comment
    zoom in ( преди 7 месеца )
    Аз също карам основно само в лявата лента по нашите "магистрали". Не защото съм луд фен на високите скорости, а защото не искам да карам в коловози и дупки в дясната. Ама тва само на Тракия. На Хемус разбира се е все тая - там и двете ленти са леш...
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    да добавим ( преди 7 месеца )
    в БГ има една много долнопробна практика,каране зад теб в лявата лента,с скорост равна на твоята.Като наближиш друго мпс в дясната което трябва да задминеш,мръсника се активира итръгва да те изпреварва.Идеята е да се набиеш зад по-бавната кола.Масова магистрална практика.Е,често се случва мръсника да си го получи 2,3 изпреварвания напред.
  • #7
    20 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 7 месеца )
    Напълно подкрепям това за 3-те ленти. Трафика се увеличава и 2 ленти са малко. Пътувам София-Пловдив често и разликата в трафика от преди 20г е значителна. Пробвал съм кротко да си пътувам с 120-130 на темпомат в дясната лента. Не става. През 5 мин настигаш я камион, я др който се движи бавно. Спирачки, изчакваш лявата лента да се освободи защото и там си е трафик изпреварваш и след 5 мин същото. Затова по-безопасно а и по-икономично – 140 в ляво и като някой състезател ме настигне го пускам
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    В България средна лента няма - всичките ни така наречени магистрали са само с 2 ленти. Трите ленти са минимум за комфортно пътуване - в дясната камиони и автобуси /90-100 /, средната автомобили / 120-130 / и в ляво бързащи / 140-150 /.