Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Toyota най-после спечели в Льо Ман

Накаджима, Буеми и Алонсо триумфираха в легендарната надпревара

Toyota най-после спечели в Льо Ман

Дългата история с неуспехи на Toyota в „24 часа на Льо Ман” най-после стигна края си днес, след като екипажът с №8 Казуки Накаджима, Себастиен Буеми и Фернандо Алонсо взеха победата в легендарната надпревара.

Toyota най-после спечели в Льо Ман

Успехът на японската компания беше допълнен от второто място на другия прототип на Toyota с №7, каран от Камуи Кобаяши, Хосе Мария Лопес и Майк Конуей.

Двете коли на Toyota бяха оставени да се състезават свободно в хода на надпреварата и нощната серия обиколки на Алонсо се оказа решаваща за победата – в четворния си стинт испанецът успя да стопи над 2 минути от аванса на Лопес и върна шансовете на №8 да спечели състезанието.

Тимът не се размина с поредица наказания за превишена скорост при жълти флагове и навъртането на повече обиколки в един стинт от разрешеното, но авансът им пред третия в общото класиране беше над 10 обиколки.

Третата позиция на финала зае прототипът на Rebellion с №3 с пилоти Матиас Бех, Томас Лоран и Густаво Менесес, който завършиха най-напред сред екипите с прототипи LMP1 без хибридно задвижване.

Дългоочаквана победа в LMP2 спечели и G-Drive на Роман Русинов, като този път руснакът с поредица подиума кара заедно с Жан-Ерик Верн, който има най-голяма заслуга в натрупването на аванса на екипа с №26 и Андреа Пицитола.

Победителите в LMP2 завършиха и на пето място в общото класиране. Porsche доминира в двете категории на GT автомобилите. При професионалистите победата взе №92 с Микаел Кристенсен, Кевин Естре и Лоран Вантоор, а при аматьорите първото място отиде при №77 Кристиан Рийд, Мат Кембъл и Жулиен Андлауер.

Тагове: toyota
0 от 500
  • #26
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Цугцванг ( преди 7 месеца )
    Шефа на Ауди е в затвора! Няма друг такъв прецедент в историята на автомобилостроенето. Помислете върху този факт, вагонетки.
  • #25
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо ( преди 7 месеца )
    Фактът е един- за последните 6 години Тъпота имат една победа при конструкторите(през 20414), порше 3, а ауди 2. Тойотките макар бързи на льо ман бяха пълна скръб на другите писти от календара като изключение е само 2014 година, първата за порше в класа. Пък вие си приказвайте колко бързи били джапанките.
  • #24
    6 rate up comment 4 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 7 месеца )
    Арестужаха шефа на АУДИ!!!
  • #23
    15 rate up comment 7 rate down comment
    бг ( преди 7 месеца )
    Кобаяши подобри рекорда на трасето с две секунди спрямо порше. Така че кой за какво се е отказал е ясно. Последните години имаха малшанс. Като това да загубиш в последната обиколка заради проблем
  • #22
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Еййй най-накрая трябваше Ауди и Порше да се откажат, че да го спечелят и те веднъж тоя Льо Ман, сигурно се молят и догодина немците да не се пуснат, за да се похвалят отново с първо място в състезание с един отбор.
  • #21
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    бря кви многознайковци имало тука... сами били нам си кво... Само един поглед на това колко обиколки са направили Тойота на състезанието тази година и времената на обиколка и колко победителите от предишните, и веднага ще ви стане ясно защо швабите са се отказали, ама нали ганьо е инженер на състезателни коли и най-вече писател...
  • #20
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Man ( преди 7 месеца )
    Тойота си го казаха: "Победихме другите(като скорост), но не можехме да победим състезанието". Е, сега успяха, вярно сами, но победиха Льо Ман! Евала и на Порше в ГТ ПРО и ГТ АМ. Много сериозна доминация. Близка скорост с Форд, но пилотите на германците бяха по-добри в случая. БМВ и Астън направиха слаб дебют, НО колите им са твърде нови. Относно, Ауди и Порше в ЛМП1, отказаха се, защото имат други приоритети и те се казват Формула-Е. Освен това, от 2020 правилата в ЛьоМан ще се променят.
  • #19
    14 rate up comment 7 rate down comment
    дочуто от интернет ( преди 7 месеца )
    1. Тойота могат да спечелят само..., ако са сами. 2. Явно да си мрънкало и леке трябва да се казваш Себастиан: Себастиан Борде, Себастиан Буеми, Себастиан Фетел. 3. БМВ единственото положително, което постигнаха е как да правят огледала, най-накрая. 4. Браво на Алонсо, жалко за Бътън. 5. Браво на PORSCHE. Това се нарича победа! Срещу Ферари, Форд, Корвет, Астън, БМВ. 6. Браво на Патрик Демпси и на всички знайни и незнайни пилоти и отбори.
  • #18
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Никой няма да се откаже от състезание, ако знае че ще спечели. Да не говорим ако състезанието е Льо Ман а отборите са 2. Всичко друго е ала-бала! Отново поздрави за Тойота, заслужиха си го!
  • #17
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Bmw435iccX3G01 ( преди 7 месеца )
    S 2 dumi.Toyota se saztezava s toyota i nakraia s kanski maki Toyota pobedi,sled kato plati nai-golemia honorar za edno sastezanie na Alonso i sled kato dominantite v poslednite 2 desetiletia Audi i Porsvhe ne o4astvaha v saztezanieto.Emi jestoka pobeda niama 6to.