IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-икономичните автомобили

Британската класация е според резултатите от тестове в реални условия на пътя

Най-икономичните автомобили

Притиснати от по-строги изисквания автомобилните компании произвеждат все по-икономични модели. Британски експерти направиха класация на 5-те най-икономични автомобила, която се базира на проверка в реални условия на пътя, а не според данните, обявени от производителите.

Най-икономичните автомобили

Първа позиция заема френският Peugeot 208, оборудван с 1.6-литров дизелов двигател BlueHDI. Автомобилът успява да запише рекорд по време на тестовете и с пълен резервоар (43 литра) изминава 2150 км. Това прави средно към 2 литра на 100 км.

Най-икономичните автомобили

На второ място в класацията британските експерти класират Vouxhall Corsa с 1,3-литров дизелов двигател CDTI EcoFlex. Бюджетният вариант "гълта" едва 2,6 литра на 100 км.

Най-икономичните автомобили

Трета позиция се заема от KIA Rio. Версията с 3-цилиндров двигател с обем от 1,1 л харчи 2,7 литра на 100 км в смесен цикъл.

Най-икономичните автомобили

На четвърто място се оказва чешката Skoda Fabia с 1,2-литров турбодизел. Въпреки че той има малка мощност, феновете оценяват автомобила за ниския расход на гориво - 3,4 литра на 100 км.

Най-икономичните автомобили

Топ 5 в класацията затваря друг френски автомобил - Peugeot 308 със същия двигател като на Peugeot 208, но който има по-големи габарити и тегло. Той харчи 3,5 литра дизелово гориво на 100 км.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Lord ( преди 1 година )
    Яриса пада под 3/100 ако го спускаш на скорост, без газ. Търсиш само пътища със спускане и ето ти обещания разход.
  • #25
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ярис Хибрид харчи 5/100 само в рекламите. Ежедневния разход е над 6/100. Приуса минава 7/100, твърдо. Особено със 140 км/ч. на магистрала, над 10/100. Няма икономичен бензинов двигател, ясно ли е, бе невежи? Бил хибрид. Голям прас! На дълъг път е обикновена *** бензинова кола, с главозамайващ разход. Това е простичката истина.
  • #24
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До: Голата истина ( преди 1 година )
    Стига дрънка глупости ве ей смешен! Ярис хибрид харчел 5/100. Ти в ред ли си? Толкова и по-малко харчи Приус. Яриса е твърдо под 4, а ако караш икономично слизаш под 3/100. Лично, аз съм го докарвал 2,7/100 смесено с преобладаващо градско. Приус при внимателно каране 3,5/100 а без да гледаш икономията около 4,5-5/100. А в статията тези разходи, дето са ги дали са пълна лъжа. Това е статия в подкрепа на дизелите и се манипулира с нея.
  • #23
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Lord ( преди 1 година )
    От десетки години се знае, че дизелите харчат по-малко. Тоава обаче не ги прави нито по-евтини като цяло, нито по-чисти, нито по-комфортни. Банзиновите, хибридните и електрическите са за високата средна класа и за аристокрацията. Там хората разбират от екология и икономическа изгодност в дългосрочен план. За останалите - дизел.
  • #22
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Баш чорбаджиите карат Ролс Ройс,Бентли,Ферари,Ламборджини, нито един не кара такова дизелово. Представяш ли си при изпреварване да изпуши Ролс-Ройса като парен локомотив или да трака на светофара все едно си взел не луксозна кола,а редосеялка от село.
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тези коли са карани само извънградско,и то за максимална икономия,което не е реално каране. Почти всеки автомобили се кара над 60% градско движение,защото всеки живее в град, там хибридите са без конглокенция. Ярис хибрид действително харчи 3,5/100км. бензин и градско, и извън града.
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Toва някаква скрита реклама на Неска.. дизел ли е? 2 л на сто друг път. А пък за онзи фен с лимузините - в най-високото ниво на оборудване ще видиш да преобладават дизелЯкис ама друг път.
  • #19
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Голата истина ( преди 1 година )
    От класацията обаче липсват и бензини и хибриди.Защо ли?Произвеждания във Франция Ярис хибрид по книжка харчи 3.3/100.Ама реално над 5.Всички бензинови мотори,особенно в града,се дънят яко с разхода.Пише 8 а реално отива 12. Който каквото ще да ви разправя за умиращия дизел,по ефективна и надежна технология няма и скора няма да има.
  • #18
    9 rate up comment 2 rate down comment
    1.9tdi ( преди 1 година )
    Този мотор смесено каране ми даваше 5.6 за първите 150000км. Най-нисък разход 3.7 със 70км/ч. Силно скептичен съм за 2 на сто.
  • #17
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Колега, личи си че не си имал какъвто и да е допир съвременен дизелов автомобил ... " Знаеш ли колега, това звучи като да кажеш, Колега, личи си че не си имал какъвто и да е допир със съвременен парен локомотив на въглища … Ако обичаш, не живеем в 1978-ма година. Нито може да има съвременна въглищна централа,освен модерните филтри,нито може да има съвременен дизел,принципът на работа,чукането на този двигател са заложени в конструкцията му,така и вредните емисии,есъвременни са филтрите.