IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Разположението на входа към резервоара е една от големите мистерии на автомобилното производство

Защо капачката на резервоара е от различна страна при всяка кола? Този на пръв поглед банален въпрос заинтригува американското издание AllstateBlog, което се зае да проучи въпроса и се свърза с повечето водещи производители. И установи с изненада, че всъщност няма верен отговор.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Вероятно ви се е случвало, ако карате нова или чужда кола, да се зачудите на бензиностанцията от коя страна на колонката да спрете. Напоследък все повече производители улесняват шофьора, като слагат една малка стрелкичка върху прибора за нивото на горивото. Защо обаче те не могат да решат кардинално проблема и просто да започнат да монтират капачката от една и съща страна?

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При повечето съвременни автомобили една малка стрелкичка върху датчика за горивото показва от коя страна е капачката

Причините всъщност са няколко, и всеки производител цитира различни. Едната е, че всеки автомобил има своя уникална архитектура и понякога за дизайнерите е по-лесно да сложат тръбата за резервоара отляво, а друг път - отдясно. Или даже под задния номер, както бяха постъпили конструкторите на митичния Москвич 412 - донякъде интелигентно решение, защото така можеш да зареждаш удобно от всяка страна на колонката, но доста компромисно от гледна точка на сигурността, защото всеки удар отзад на автомобила заплашваше да засегне резервоара.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При Москвич 412 и производните му входът за резервоара бе под задния номер - удобно, но неособено безопасно решение

При новите автомобили позицията на резервоара все повече зависи от изискванията за сигурност. Днешните норми предвиждат тръбопроводът да е разположен в най-широката част на автомобила, далеч от предвидените за деформация при сблъсък зони, и на сигурна дистанция от нагорещените тръби на изпускателната система и от електрически кабели.

Има и друг фактор, който може би е от значение: ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят.

 

0 от 500
  • #17
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Някой кара ли японска кола с ДЕСЕН волан? Интересно ми е на тези, на които капачката се отваря с жило, от коя страна е тя? Би било трудно да се прекара жило до срещуположния ъгъл на колата.
  • #16
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За Москвичите не сте прави за безопасността. Направен е така, че при удар отзад резервоара не се засяга, а само тръбата за пълнене. Доста катастрофи съм виждал с Москвичи и подпален и изгорл до сега не съм видял. Ладите и Жигулитата повече се подпалваха при удар, както и Варбурзите. Нямам на представа защо. По това време бях професионален шофьор и доста пътища съм обиколил и на какво ли не съм се нагледал...
  • #15
    8 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ЕврогАйците както винаги са наопаки на нормалните хора. Слагат капачката на обратната страна на шофьора. Що така бе ***? Що ги правите тези джендърски номера?
  • #14
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На японките повечето е от лявата страна(само тези с европейските платформи са отдругата страна), т.е. от страната на шофьора, което е възможно най-удобното място. Слизаш и пълниш без да ти се налага да обикаляш автомобила. А и маркучите са достатъчно дълги и при правилно спиране стига откъдето и да си спрял.
  • #13
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Се тая, нали горивото е с пари.
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Май на всички японски коли е отляво. Ако е вдясно, значи е на европейска платформа, например Микра.
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 6 години )
    Не говоря за *** или умни,но е факт,че тук се чака ,а там не.И наистина когато си за първи път е много необичайно, да видиш как спират един с/у друг.
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 6 години )
    Да , ама не знаете къде е на Запорожец капачката за резервоара....Уникално
  • #9
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Брейййй, в УСА така ли правят. Ние щот сме по-тъпички и се редим през входа само и излизаме само от изхода.
  • #8
    9 rate up comment 11 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 6 години )
    "ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят."- в USA всеки влиза за зареждане от където си иска,и излиза както му е удобно и не съм видял опашки.