IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Разположението на входа към резервоара е една от големите мистерии на автомобилното производство

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Защо капачката на резервоара е от различна страна при всяка кола? Този на пръв поглед банален въпрос заинтригува американското издание AllstateBlog, което се зае да проучи въпроса и се свърза с повечето водещи производители. И установи с изненада, че всъщност няма верен отговор.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Вероятно ви се е случвало, ако карате нова или чужда кола, да се зачудите на бензиностанцията от коя страна на колонката да спрете. Напоследък все повече производители улесняват шофьора, като слагат една малка стрелкичка върху прибора за нивото на горивото. Защо обаче те не могат да решат кардинално проблема и просто да започнат да монтират капачката от една и съща страна?

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При повечето съвременни автомобили една малка стрелкичка върху датчика за горивото показва от коя страна е капачката

Причините всъщност са няколко, и всеки производител цитира различни. Едната е, че всеки автомобил има своя уникална архитектура и понякога за дизайнерите е по-лесно да сложат тръбата за резервоара отляво, а друг път - отдясно. Или даже под задния номер, както бяха постъпили конструкторите на митичния Москвич 412 - донякъде интелигентно решение, защото така можеш да зареждаш удобно от всяка страна на колонката, но доста компромисно от гледна точка на сигурността, защото всеки удар отзад на автомобила заплашваше да засегне резервоара.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При Москвич 412 и производните му входът за резервоара бе под задния номер - удобно, но неособено безопасно решение

При новите автомобили позицията на резервоара все повече зависи от изискванията за сигурност. Днешните норми предвиждат тръбопроводът да е разположен в най-широката част на автомобила, далеч от предвидените за деформация при сблъсък зони, и на сигурна дистанция от нагорещените тръби на изпускателната система и от електрически кабели.

Има и друг фактор, който може би е от значение: ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят.

 

0 от 500
  • #9
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Брейййй, в УСА така ли правят. Ние щот сме по-тъпички и се редим през входа само и излизаме само от изхода.
  • #8
    8 rate up comment 10 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 1 година )
    "ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят."- в USA всеки влиза за зареждане от където си иска,и излиза както му е удобно и не съм видял опашки.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Най готиното място за капачка на резервоара съм виждал при Jaguar XJ / оригинала /
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    GTE ( преди 1 година )
    На мен никога не ми пречи това, че капачката ми е от дясно, да спра от дясната страна на колонката и да изтегля маркуча през задния капак. Е има малко еквилибристика, но това не ме спира при наличие на празна колонка да се редя на друга, която е от страната на капачката ми
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Loco ( преди 1 година )
    При москала беше удобно в смисъл, че отвсякъде стигаше маркуча. Ама всеки път се закачаше щрангът в номера : D с две думи, като съветската техническа мисъл втора няма
  • #4
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    пепе, я излез на улицата и погледни дали се слага откъм страната на шофьора. и ти се извъди писател... като чукчата :D
  • #3
    12 rate up comment 4 rate down comment
    пепе ( преди 1 година )
    не гледам какво, пиша, точно наобратно :)
  • #2
    5 rate up comment 24 rate down comment
    Пепе ( преди 1 година )
    Невероятно колко голяма статия, която нищо не казва. Най-елементарното и логично обяснение е че капачката се слага от страната на шофьора! При японските коли нещата изглеждат на обратно, но да не забравяме, че в япония колите са с дясна дирекция и обратно на нашето движение т.е. и те са на същия принцип. Никой няма да препроектира кола, заради мястото на резервоара и така! Просто и ясно!
  • #1
    14 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 1 година )