Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Разположението на входа към резервоара е една от големите мистерии на автомобилното производство

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Защо капачката на резервоара е от различна страна при всяка кола? Този на пръв поглед банален въпрос заинтригува американското издание AllstateBlog, което се зае да проучи въпроса и се свърза с повечето водещи производители. И установи с изненада, че всъщност няма верен отговор.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Вероятно ви се е случвало, ако карате нова или чужда кола, да се зачудите на бензиностанцията от коя страна на колонката да спрете. Напоследък все повече производители улесняват шофьора, като слагат една малка стрелкичка върху прибора за нивото на горивото. Защо обаче те не могат да решат кардинално проблема и просто да започнат да монтират капачката от една и съща страна?

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При повечето съвременни автомобили една малка стрелкичка върху датчика за горивото показва от коя страна е капачката

Причините всъщност са няколко, и всеки производител цитира различни. Едната е, че всеки автомобил има своя уникална архитектура и понякога за дизайнерите е по-лесно да сложат тръбата за резервоара отляво, а друг път - отдясно. Или даже под задния номер, както бяха постъпили конструкторите на митичния Москвич 412 - донякъде интелигентно решение, защото така можеш да зареждаш удобно от всяка страна на колонката, но доста компромисно от гледна точка на сигурността, защото всеки удар отзад на автомобила заплашваше да засегне резервоара.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При Москвич 412 и производните му входът за резервоара бе под задния номер - удобно, но неособено безопасно решение

При новите автомобили позицията на резервоара все повече зависи от изискванията за сигурност. Днешните норми предвиждат тръбопроводът да е разположен в най-широката част на автомобила, далеч от предвидените за деформация при сблъсък зони, и на сигурна дистанция от нагорещените тръби на изпускателната система и от електрически кабели.

Има и друг фактор, който може би е от значение: ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят.

 

0 от 500
  • #19
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Японските коли са проектирани с десен волан. Така че вие, които пишете, че японците са по-умни да сложат капачката от страната на шофьора, доказвате единствено, не че японците са по-умни, а че вие сте будали.
  • #18
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 11 месеца )
    Слагайте АГУ, тогава капачката за зареждане ще е където си я монтирате. ;)) За метанките няма да говорим.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Някой кара ли японска кола с ДЕСЕН волан? Интересно ми е на тези, на които капачката се отваря с жило, от коя страна е тя? Би било трудно да се прекара жило до срещуположния ъгъл на колата.
  • #16
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    За Москвичите не сте прави за безопасността. Направен е така, че при удар отзад резервоара не се засяга, а само тръбата за пълнене. Доста катастрофи съм виждал с Москвичи и подпален и изгорл до сега не съм видял. Ладите и Жигулитата повече се подпалваха при удар, както и Варбурзите. Нямам на представа защо. По това време бях професионален шофьор и доста пътища съм обиколил и на какво ли не съм се нагледал...
  • #15
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    ЕврогАйците както винаги са наопаки на нормалните хора. Слагат капачката на обратната страна на шофьора. Що така бе джендъри? Що ги правите тези джендърски номера?
  • #14
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    На японките повечето е от лявата страна(само тези с европейските платформи са отдругата страна), т.е. от страната на шофьора, което е възможно най-удобното място. Слизаш и пълниш без да ти се налага да обикаляш автомобила. А и маркучите са достатъчно дълги и при правилно спиране стига откъдето и да си спрял.
  • #13
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Се тая, нали горивото е с пари.
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Май на всички японски коли е отляво. Ако е вдясно, значи е на европейска платформа, например Микра.
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 11 месеца )
    Не говоря за тъпи или умни,но е факт,че тук се чака ,а там не.И наистина когато си за първи път е много необичайно, да видиш как спират един с/у друг.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 11 месеца )
    Да , ама не знаете къде е на Запорожец капачката за резервоара....Уникално