Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Разположението на входа към резервоара е една от големите мистерии на автомобилното производство

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Защо капачката на резервоара е от различна страна при всяка кола? Този на пръв поглед банален въпрос заинтригува американското издание AllstateBlog, което се зае да проучи въпроса и се свърза с повечето водещи производители. И установи с изненада, че всъщност няма верен отговор.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Вероятно ви се е случвало, ако карате нова или чужда кола, да се зачудите на бензиностанцията от коя страна на колонката да спрете. Напоследък все повече производители улесняват шофьора, като слагат една малка стрелкичка върху прибора за нивото на горивото. Защо обаче те не могат да решат кардинално проблема и просто да започнат да монтират капачката от една и съща страна?

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При повечето съвременни автомобили една малка стрелкичка върху датчика за горивото показва от коя страна е капачката

Причините всъщност са няколко, и всеки производител цитира различни. Едната е, че всеки автомобил има своя уникална архитектура и понякога за дизайнерите е по-лесно да сложат тръбата за резервоара отляво, а друг път - отдясно. Или даже под задния номер, както бяха постъпили конструкторите на митичния Москвич 412 - донякъде интелигентно решение, защото така можеш да зареждаш удобно от всяка страна на колонката, но доста компромисно от гледна точка на сигурността, защото всеки удар отзад на автомобила заплашваше да засегне резервоара.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При Москвич 412 и производните му входът за резервоара бе под задния номер - удобно, но неособено безопасно решение

При новите автомобили позицията на резервоара все повече зависи от изискванията за сигурност. Днешните норми предвиждат тръбопроводът да е разположен в най-широката част на автомобила, далеч от предвидените за деформация при сблъсък зони, и на сигурна дистанция от нагорещените тръби на изпускателната система и от електрически кабели.

Има и друг фактор, който може би е от значение: ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят.

 

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    един ( преди 1 година )
    Кои еврогАйци слагат капачката на обратната страна на шофьора бе, ***? Има и такива модели, факт, ама при много модели капачката си е от страната на шофьора. Това, както си пише и в материала, се обуславя от дизайнерско-инжинерни съображения, и всъщност хората не се замислят чак па толкова къде да сложат капачката, щото на бензиностанцията можеш да спреш с лекота и отляво, и отдясно, и е малоумно да се прави компромис със сигурността и дизайна заради такова нещо. Просто е - ама ти си по-прост.
  • #28
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Европеец ( преди 1 година )
    "ЕврогАйците както винаги са наопаки на нормалните хора. Слагат капачката на обратната страна на шофьора. Що така бе джендъри? Що ги правите тези джендърски номера?" Ами замисли се малко! Като ти е капачката от страната на шофьора и спреш близо до колонката, как ще отвориш вратата да излезеш?! Затова е по-удобно да е от другата страна - спираш близо до колонката, а имаш достатъчно място да си отвориш вратата и да излезеш от колата, без да се отъркаш в мръсната колонка.
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Европеец ( преди 1 година )
    Няма правило. Имам две коли, и двете европейски. На едната гърловината е от дясно, на другата - от ляво. Не съм погледнал дали има стрелкичка на таблото :), но всеки път се чудя "на тая кола от коя страна беше", макар да няма никакво значение. На ВСИЧКИ бензиностанции и колонки, маркучите стигат и до двете страни на колата - това в отговор на Красимир по-долу. И при това за ауспусите няма значение - на едната ауспуха е от ляво (гърловината отдясно), а на другата ауспуха е от дясно.
  • #26
    3 rate up comment 7 rate down comment
    do : Д*Б* Л ( преди 1 година )
    джендъре, говоря за японските коли бе серсем. естествено че еврогайските са наобратно и трябва да обикаляш като пумпал колата. джендърска раотъ разбираш ли.
  • #25
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Красимир ( преди 1 година )
    България е единствената страна в която маркуча на бензиностанцийте е метър и половина (1,5м) няма да е абсолютно никакъв проблем за нито от ляво нито от дясно ако си реновират малко мизерните бензиностанций!
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Д*Б* Л ( преди 1 година )
    анонимнио, колко трудно е да погледнеш три коли на улицата, преди да пишеш глупостите си? В Европа капачката е отляво само на баба ти. Всяка компания е различна, и понякога дори всеки модел
  • #23
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    джендъре ти австралиски ам.бреаж ли си,че ме караш да гледам австралийски ревюта? в европа сащ и т.н. капачката е отляво.точка.
  • #22
    9 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 1 година )
    Японските са с капачки отляво, а немските - отдясно. Загледайте се утре и ще го установите. Просто и елементартно. А това, което е написал Пепе важи за ауспусите. Ляв вола, ауспух от ляво, да не пуши към пешеходците. Но говорим само за немските автомобили, понеже японските са проектирани за обратно движение и яуспусите им а отдясно. Говорим за нормални автомобили с 1 брой ауспух, не с 2.
  • #21
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Bavareca ( преди 1 година )
    Капачката винаги е от противоположната страна на ауспуха
  • #20
    13 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    джендъре, японските коли как са проектирани не е важно! важното е че от която страна е волана от същата страна е капачката. така че японците и за това просто нещо се оказват по-умни от повечето и най-вече от немцити.