Стандартно смяната на маслото на двигателя се прави веднъж в годината. За този период в мотора попадат прах и други малки частици, които се налепват по стените. При смяна на маслото те остават, като с годините стават все по-плътни. Съответно отстраняването им е по-трудно, като те затрудняват работата на двигателя. По тази причина някои експерти са категорични, че промивката на двигателя е задължителна.
Според тях, ако се използва едно и също масло – както като свойства, така и като марка, то промивката на двигателя трябва да се прави при всяка четвърта смяна. Тоест, три пъти маслото се сменя нормално, а на четвъртия се прави и промивка. За нея е най-добре да се използва специално масло.
„Колкото и качествено да е маслото, винаги се образува нагар по пръстените. След време започват да се запушват и маслените канали, а това влияе върху работата на двигателя. Ако сменяте марката или вискозитета на маслото, то е хубаво да се прави промивка, защото не е ясно как ще се взаимодестват новото масло и натрупванията, останали от предишното. Основното е да не се използват агресивни средства за промиване”, твърдят специалистите, подкрепящи този метод.
Други експерти обаче са категорично против, тъй като смятат, че съвременните масла разполагат с достатъчно добавки, за да се справят с нагара, образуван в двигагеля. Техният осовен довод е, че при смяна на маслото около 20% от старата течност остава в мотора. Агресивното промиване води до смес на двете масла, която остава в двигателя. Тя ще развали качеството на новото масло, като в нея ще попаднат и частици, полепнали по стените на мотора.
„Най-съвременните масла разполага с достатъчно качествени добавки, които да се справят с тези проблеми. Така че, ако искате вашият двигател да бъде чист, просто сменяйте маслото по-често”, категорични са противниците на промивките на мотора.