Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

„За” и „против” промивката на двигателя

Според някои е задължително, други разчитат на добавките в маслото

„За” и „против” промивката на двигателя

Стандартно смяната на маслото на двигателя се прави веднъж в годината. За този период в мотора попадат прах и други малки частици, които се налепват по стените. При смяна на маслото те остават, като с годините стават все по-плътни. Съответно отстраняването им е по-трудно, като те затрудняват работата на двигателя. По тази причина някои експерти са категорични, че промивката на двигателя е задължителна.

„За” и „против” промивката на двигателя при смяна на маслото

Според тях, ако се използва едно и също масло – както като свойства, така и като марка, то промивката на двигателя трябва да се прави при всяка четвърта смяна. Тоест, три пъти маслото се сменя нормално, а на четвъртия се прави и промивка. За нея е най-добре да се използва специално масло.

„Колкото и качествено да е маслото, винаги се образува нагар по пръстените. След време започват да се запушват и маслените канали, а това влияе върху работата на двигателя. Ако сменяте марката или вискозитета на маслото, то е хубаво да се прави промивка, защото не е ясно как ще се взаимодестват новото масло и натрупванията, останали от предишното. Основното е да не се използват агресивни средства за промиване”, твърдят специалистите, подкрепящи този метод.

Други експерти обаче са категорично против, тъй като смятат, че съвременните масла разполагат с достатъчно добавки, за да се справят с нагара, образуван в двигагеля. Техният осовен довод е, че при смяна на маслото около 20% от старата течност остава в мотора. Агресивното промиване води до смес на двете масла, която остава в двигателя. Тя ще развали качеството на новото масло, като в нея ще попаднат и частици, полепнали по стените на мотора.

„Най-съвременните масла разполага с достатъчно качествени добавки, които да се справят с тези проблеми. Така че, ако искате вашият двигател да бъде чист, просто сменяйте маслото по-често”, категорични са противниците на промивките на мотора.

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    М ( преди 10 месеца )
    Затова по редките масла на народен език ги наричат "тънки". Например при рали автомобилите се ползват много тънки масла които се съобразяват и със температурата на на всяко състезание.. Със това се намаля съпротивлението на минимум и двигателя развърта оборти много бързо. За сметка на това обаче надеждността на вътрешните компоненти спада драстично. Затова на рали автобилите им правят основен ремонт след всеки шампионат. Няколко състезания и всичко се подменя.
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    М ( преди 10 месеца )
    Логиката на по гъстото масло е че прави по плътен и дебел филм върху лагерите сегментите и цилиндрите. По този начин триенето метал в метал се свежда до минимум. Единствената "загуба" от по гъстото масло е че двигателя върви по мазно и това създава малко повече съпротивление а то води до загуба на мощност. Ние сме мерили разликата на дино стенд и при по гъстото масло се наблюдава загуба средно 2-3%. Но за сметка на това се увеличава живота на двигателя със поне 20-50%
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Сивик ( преди 10 месеца )
    ...масло сменям рядко-на 2 или 3 години защото смятам,че след като карам високо оборотна машина-Сивик,която си гори около 700 мл.литра на 1000км.смяната на масло е ненужна всеки път.Скоро ще и направя осн,ремонт на мотора
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    И каква е логиката да слагаш по-гъсто масло от това, коуто е препоръчано? Не схващам логиката. Винаги съм слагал маслото, което е по спецификации и никога не съм имал проблеми. Последната кола, която продадох беше на 280 000 км навъртени от мен. Слагал съм само 5w30 както пише в книжката. До последно от смяна до смяна на всеки 20 000 маслото падаше до половината на щеката или иначе казано около 0,5 л. Сегашната ми кола е на 135 000 км. Слагам само 0w20.На 15000 км го сменям и не мърда до смяната
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Сменяте маслото на всеки 5-8 хил. км и няма да имате никакви проблеми. Ползвайте само най качествената синтетика. Аз слагам масло което със едно ниво по гъсто от това което препоръчва производителя. Тази практика я прилагам от 20 години и всичките ми коли са са били надеждни и някой съм ги карал до над 250 хил км. Нито една повреда по двигателя.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Как ще сменяш, като само доливаш Дошка :Д
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Прошляк ( преди 10 месеца )
    Сменям два пъти годишно. Никакви промивки не правя. Вече над 250 хил. С промивките колко трябва да изкара - 1000 години?
  • #4
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Дошо ( преди 10 месеца )
    на моята хонда нищо не сменям вече така 30 години.....
  • #3
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    период на смяна на масло при заредени 600л. гориво градско смесено извънгродско това е положението зимата нисък индекс лятото висок индекс и периодична декарбонизация на двигателя
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    GTE ( преди 10 месеца )
    Има хубави масла, висок клас синтетика, които имат много добри миещи съставки за нагари. При по-редовна смяна двигателя не се нуждае от промивка. Особено ако не се експлоатира при екстремни условия.