Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

DS 4 и DS 5 излизат заедно в пенсия

Двата автомобила отстъпват място на нови модели на Citroen

DS 4 и DS 5 излизат заедно в пенсия

Концернът PSA обяви, че спира производсвото на два модела - DS 4 и DS 5. Тези автомобили са построени на платфомата PF2, като дебютираха още през 2011 г. под марката Citroen. След фейслифта през 2015 г. моделите преминаха към новата марка DS.

DS 4 и DS 5 излизат заедно в пенсия

От концерна твърдят, че спирането на автомобилите през 2018 г. е планирано отдавна, като за него има обективни причини. Наесен в Европа започват да действат по-жестоки еконорми, а индустрията трябва да премине към нов метод за измерване на вредните емисии  WLTP. Това налага модернизация на двигателите, както и преминаване на нови тестове, което не е изгодно при по-стари и слабо продавани модели.

DS 4 и DS 5 излизат заедно в пенсия

Двата хечбека на DS са точно такива. По-малкият – DS 4 (на снимката), през 2017 г. е записал едва 12 000 продажби в Европа, докато резултатът на DS 5 (на долната снимка) е още по-слаб – 5378 единици. Затова двата модела излизат в пенсия, като в гамата на марката ще останат само малкият DS 3 и кросоувърът DS 7 Crossback. Към тях през есента ще се присъедини и малкият електрически кросоувър DS 3 Crossback, а до 2023 г. компанията трябва да предложи още 5 нови модела.

DS 4 и DS 5 излизат заедно в пенсия

Едновременно с това разширяване на моделната си гама готви марката Citroen. През 2020 г. ще излезе новият C5, който ще представлява голям хечбек от бизнес-клас, построен на платфомата EMP2. Хидропневматичното окачване, с което бяха известни моделите на компанията вече е история, като вместо него ще се разчита на системата Progressive Hydraulic Cushions с хидравлични ограничители на хода на амортисьорите.

Година по-късно трябва да бъде готово и новото поколение на хечбека Citroen C4 (предишното беше спряно от производство тази зима). То ще бъде изградно на платформаата CMP, на която ще бъде направено и бъдещото Peugeot 208.

Снимки: PSA Peugeot-Citroen
 

Тагове: psa peugeot-citroen ds 4 ds 5
0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Е занчи са не по-малко здрави от който и да е мерцедес!Нали тва казвам!
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Ама аз и Жигулки по на 40 години виждам в БГ ;)
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    За България говоря!Че виждам.
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    ss ( преди 10 месеца )
    Не знам къде си гледал тези стари пежа и ситроени. Може би във Франция. Наскоро бях в Хамбург, никакви стари френски не видях. Ама нито една. Имаше голфове тройки, астри Ф, ауди 80, 124-ки мерцедеси, тройки бмв (е36), но тук- там, разбира се.Тези бяха най-старите, които видях Основната маса са нови, германски..Така че, къде 20-годишни, все още се срещат, дори и в Германия
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Та това имам предвид като казвам пропаганда що Волво не издържаха толкова години и не станаха топ лидерите.Дървен дизайн имали то едва ли има нещо с по-дървен дизайн от немска кола.Едно Ауди 100 виж и вземи.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Вече на никой не му пука обаче че издържали 30-40 години особено за канцерогенните дизели.Навсякъде в Европа ги спират а и освен реставрирани никой не кара 30-40 годишна кола.То оригинални части за нея не се правят кой ще кара такова нещо.Има много Ситроени които се движат Рена примерно 19 съм виждатл Ситроени ХМ Пежо 405 примерно.А за вечни в Сащ са признати Волво също имат стари ама като казвам стари не 190 90-та а модели на по 40 години водят ги за здрави а фалираха и ги купиха китайци.
  • #9
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Честно казано, ДС са далеч по-добри коли от Лексус и Инфинити.
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ss ( преди 10 месеца )
    Защо ли им изобщо такава марка ? Позиционират си Опел директно срещу ФВ, според традицията, Пежо и Ситроен да се борят с корейците и Шкода и толкоз. Луксозна марка тръгнали да пробутват..Без история, без нищо...Невъзможна работа. Европейците не са като американците..
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Избива ръжда след 20 години.Това е едно.Друго е да им падат калниците след 10.
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    В добро състояние на 30-40 години са само добре реставрирани коли ако ще и немски хипер премиуми да са. Че дори Мерцедеси от преди 15-20 г им избива яко ръжда а тогава бяха златните години когато се правеха наистина качествено. Тия басни пред блока.