IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Оправданието с екологичните изисквания върши чудесна работа

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

За автомобилните производители не е изгодно, когато една кола продължава да се движи без проблеми след изтичането на нейната гаранция. Кой би си купил нов модел, ако старият не му създава проблеми?

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

В същото време въвеждането на все по-жестоки екологични стандарти е отлична възможност за компаниите да саботират собствените си модели и съответно да принудят клиентите да си купят нови. Как обаче става това – на този въпрос се опитва да отговори експертът Максим Щокер пред изданието AutoRambler. Ето неговото мнение, с което всеки има право да се съгласи или съответно да обори.

„Най-удобното изобретение, благодарение на което автомобилите се чупят все по-лесно, а ремонтът им става все по-скъп, е роботизираната скоростна кутия. Повечето от тях, в това число популярните DSG и Power Shift, са така конструирани, че се износват при движение в задръствания и честа смяна на предавките. Ремонтът на тези скоростни кутии е много скъп, като понякога се налага пълната им подмяна. Затова и мнозина купувачи на коли втора употреба ги избягват. Те просто не са сигурни колко време още ще изкара този тип трансмисия, преди да се наложи влизане в сервиз.

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Широко разпространените напоследък безстепени скоростни кутии също намаляват ресурса на автомобила в сравнение с механичната трансмисия или класическия автомат. Конструктивната особеност на вариатора се състои в метален „ремък”, който е в непрекъснат контакт с конусите. Получава се триене, което образува малки метални частици, попадащи в маслото. За тях са предвидени специални магнити, които ги „улавят”, но като цяло те постепенно увреждат основни компоненти от трансимсия. И така нейният реален пробег рядко превишава 150 000 км. След това се налага ремонт.

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Надеждността на масовите модели спада и заради навлизането на турбодвигатели с малък обем. Чудеса трудно стават – ако се опиташ да извадиш 150 коня от мотор с обем 1 литър, ти се налага да жертваш неговия ресурс. До това се стига заради увеличението на натоварването върху елемените от двигателя, а по-голямото налягане в цилиндрите увеличава температурата в тях. Малките турбодвигатели са много чувствителни към некачествения бензин, а освен това са и много трудни за ремонт.

Друг трик, използван от производителите, е намаляване на теглото. В преследването на икономия на гориво компаниите използват все по-тънки метали, което съответно оказва влияние върху конструкцията. Все повече се залага на електронните системи за безопасност, които трябва да предотвратят инцидент, което е нещо много хубаво, но в някои случи не помага.

Сред проблемите на съвременните автомобили е и боята, която се използва. Заради екологичните изискания производитеите масово преминаха на водоразтворими бои. Практиката показва, че те не са особено устойчиви към механични увреждания по каросерията. А там, където има одрасквания и ожулвания, по-късно се появява и ръжда.”

Заб. Материалът е публикуван с малки съкращения. Заглавието е е на редакцията.

 

0 от 500
  • #6
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мисля че отдавна е известно каква е кожодерия със съединитлеите на дсг-то комплеката (не мисля че може да се сменят поотделно) е към 2500лв. Нов сигурно е хубаво нещо но 10+ годишен едва ли. Отделно в комбинация със старт/стоп система често се споменава сериозен лаг при тръгване
  • #5
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Подобно на вариаторите, DSG-тата започнаха да ги слагат точно заради по-ниската цена - хем по-евтини за производство, хем после носят допълнителни приходи за фирмените сервизи. Само зомбираните фенчета могат да си въобразяват, че ги слагат, защото са "по-добри".
  • #4
    20 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 5 години )
    Браво бе весникарчета. Тоя път като по чудо сте преписали добра, вярна, статия, а и с малко грешки. Браво :)
  • #3
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За ранните ДСГ-та че са калпави е ясно - дори в Русия искаха да ги забранят. За новите чета доста по-добри отзиви (мисля че основно за ДСГ6). Така или иначе българина се натиска яко за ДСГ-то. Относно литровата мощност пищим ако се вади 100+ коня на литър от нов бензин, но когато квартален тунер извади толкова от дърта нафта не само че се радваме а и се редим на опашка
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Съгласен ( преди 5 години )
    Ами пачки правят Нисан,не по стотачки по милиончета-като има кой да ги купува тези вариатори,те са най евтината скоростна кутия,по-евтинко дори от ръчката,пък е автомат,само за янки!Като се замисли човек такива слагаха на малките мотопедчета само ,нчкой се е светнал как могат да дялнат повечко мангизи!
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Много добър пример с DSG и Power Shift ;). Освен чупливостта им, друг основен недостатък на вариаторите е че са мудни. Не знам защо Нисан продължават да залагат на този тип скоростни кутии особено в САЩ.