IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Оправданието с екологичните изисквания върши чудесна работа

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

За автомобилните производители не е изгодно, когато една кола продължава да се движи без проблеми след изтичането на нейната гаранция. Кой би си купил нов модел, ако старият не му създава проблеми?

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

В същото време въвеждането на все по-жестоки екологични стандарти е отлична възможност за компаниите да саботират собствените си модели и съответно да принудят клиентите да си купят нови. Как обаче става това – на този въпрос се опитва да отговори експертът Максим Щокер пред изданието AutoRambler. Ето неговото мнение, с което всеки има право да се съгласи или съответно да обори.

„Най-удобното изобретение, благодарение на което автомобилите се чупят все по-лесно, а ремонтът им става все по-скъп, е роботизираната скоростна кутия. Повечето от тях, в това число популярните DSG и Power Shift, са така конструирани, че се износват при движение в задръствания и честа смяна на предавките. Ремонтът на тези скоростни кутии е много скъп, като понякога се налага пълната им подмяна. Затова и мнозина купувачи на коли втора употреба ги избягват. Те просто не са сигурни колко време още ще изкара този тип трансмисия, преди да се наложи влизане в сервиз.

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Широко разпространените напоследък безстепени скоростни кутии също намаляват ресурса на автомобила в сравнение с механичната трансмисия или класическия автомат. Конструктивната особеност на вариатора се състои в метален „ремък”, който е в непрекъснат контакт с конусите. Получава се триене, което образува малки метални частици, попадащи в маслото. За тях са предвидени специални магнити, които ги „улавят”, но като цяло те постепенно увреждат основни компоненти от трансимсия. И така нейният реален пробег рядко превишава 150 000 км. След това се налага ремонт.

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Надеждността на масовите модели спада и заради навлизането на турбодвигатели с малък обем. Чудеса трудно стават – ако се опиташ да извадиш 150 коня от мотор с обем 1 литър, ти се налага да жертваш неговия ресурс. До това се стига заради увеличението на натоварването върху елемените от двигателя, а по-голямото налягане в цилиндрите увеличава температурата в тях. Малките турбодвигатели са много чувствителни към некачествения бензин, а освен това са и много трудни за ремонт.

Друг трик, използван от производителите, е намаляване на теглото. В преследването на икономия на гориво компаниите използват все по-тънки метали, което съответно оказва влияние върху конструкцията. Все повече се залага на електронните системи за безопасност, които трябва да предотвратят инцидент, което е нещо много хубаво, но в някои случи не помага.

Сред проблемите на съвременните автомобили е и боята, която се използва. Заради екологичните изискания производитеите масово преминаха на водоразтворими бои. Практиката показва, че те не са особено устойчиви към механични увреждания по каросерията. А там, където има одрасквания и ожулвания, по-късно се появява и ръжда.”

Заб. Материалът е публикуван с малки съкращения. Заглавието е е на редакцията.

 

0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до: вин ( преди 5 години )
    Къде е разпространена тази лъжа дето за първи път е чувам?Волвото ми е с Айсин и в книжката за експлоатация на колата си пише, че се сменя на всеки 60 000 км.Имам колега с Пежо и той е със СК Айсин и на него са му написали в книжката да се сменя при същите км. Така, че ако някой не си е чел книжката на автомобила може и да си мисли, че не се сменя маслото и да кара така докато се счупи автоматика и после ще реве по форумите, че някой разбирач му бил казал, че не се сменя. Четете бе хора!
  • #15
    15 rate up comment 2 rate down comment
    вин ( преди 5 години )
    Една от най разпространените лъжи е за "необслужваемите" автоматици на Айсин, слагани на Пежо,Ситроен,Волво,Мини и др. Маслото било до живот на кутията, ти твърдят дилърите, без да ти дават инструкциите на производителя!Няма вечно масло!!!
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Само на *** като нас би им пукало дали колите издържат повече от 150 000 километра. За белите хора колата е само помощно средство, което се кара 6-10 години и се изхвърля. И ако парите не стигат просто се купува по-евтина кола, която пак върши работа.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Taka e ( преди 5 години )
    Саботажа почва след продажбата, единствено печелят клиентите които вечно плащат вноски за кола без придобиване.
  • #12
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    От различни източници съм виждал само покупната цена на частите от 1200 до 1800 лв и после масло, филтри, труд. Това 600 евро подозирам че е само труда
  • #11
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И аз съм на това мнение - ако не можеш да си позволиш нещо под 5 години карано в БГ или ново. По-добре вземи нещо 15+ годишно за 3-4 хил лв и налей още толкова за да го направиш в перфектно състояние. Пак е по-добре от нещо 8-10 годишно за 10 хил което ще гълта още много. Пък японско френско немско - кой каквото му харесва.
  • #10
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    същата работа като с принтерите продават ти машинка за 100лв почти на загуба и чакат после да си купуваш мастила на безбожни цени.затова бойкот- една японска колица от началото на века без електроника и поддръжка навреме.... нека да ме чакат монтьорите
  • #9
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Порше имат разработка целяща вечен автомобил. Но нито е мощен нито луксозен нито бърз а и далеч не евтин. В наши дни искаме и бърз и луксосен и евтин. Пък ако може и вечен
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Прошляк ( преди 5 години )
    Всеки производител с удоволствие би направил колата си вечна, ако това не му беше скъпо.Истината е, че конкуpенцията в бранша е жестока, печалбите - минимални и никой няма технология за издържливи еко решения.
  • #7
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Те компаниите печелят основно от резервни части, не толкова от самия автомобил.