IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Оправданието с екологичните изисквания върши чудесна работа

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

За автомобилните производители не е изгодно, когато една кола продължава да се движи без проблеми след изтичането на нейната гаранция. Кой би си купил нов модел, ако старият не му създава проблеми?

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

В същото време въвеждането на все по-жестоки екологични стандарти е отлична възможност за компаниите да саботират собствените си модели и съответно да принудят клиентите да си купят нови. Как обаче става това – на този въпрос се опитва да отговори експертът Максим Щокер пред изданието AutoRambler. Ето неговото мнение, с което всеки има право да се съгласи или съответно да обори.

„Най-удобното изобретение, благодарение на което автомобилите се чупят все по-лесно, а ремонтът им става все по-скъп, е роботизираната скоростна кутия. Повечето от тях, в това число популярните DSG и Power Shift, са така конструирани, че се износват при движение в задръствания и честа смяна на предавките. Ремонтът на тези скоростни кутии е много скъп, като понякога се налага пълната им подмяна. Затова и мнозина купувачи на коли втора употреба ги избягват. Те просто не са сигурни колко време още ще изкара този тип трансмисия, преди да се наложи влизане в сервиз.

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Широко разпространените напоследък безстепени скоростни кутии също намаляват ресурса на автомобила в сравнение с механичната трансмисия или класическия автомат. Конструктивната особеност на вариатора се състои в метален „ремък”, който е в непрекъснат контакт с конусите. Получава се триене, което образува малки метални частици, попадащи в маслото. За тях са предвидени специални магнити, които ги „улавят”, но като цяло те постепенно увреждат основни компоненти от трансимсия. И така нейният реален пробег рядко превишава 150 000 км. След това се налага ремонт.

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Надеждността на масовите модели спада и заради навлизането на турбодвигатели с малък обем. Чудеса трудно стават – ако се опиташ да извадиш 150 коня от мотор с обем 1 литър, ти се налага да жертваш неговия ресурс. До това се стига заради увеличението на натоварването върху елемените от двигателя, а по-голямото налягане в цилиндрите увеличава температурата в тях. Малките турбодвигатели са много чувствителни към некачествения бензин, а освен това са и много трудни за ремонт.

Друг трик, използван от производителите, е намаляване на теглото. В преследването на икономия на гориво компаниите използват все по-тънки метали, което съответно оказва влияние върху конструкцията. Все повече се залага на електронните системи за безопасност, които трябва да предотвратят инцидент, което е нещо много хубаво, но в някои случи не помага.

Сред проблемите на съвременните автомобили е и боята, която се използва. Заради екологичните изискания производитеите масово преминаха на водоразтворими бои. Практиката показва, че те не са особено устойчиви към механични увреждания по каросерията. А там, където има одрасквания и ожулвания, по-късно се появява и ръжда.”

Заб. Материалът е публикуван с малки съкращения. Заглавието е е на редакцията.

 

0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ситроен ц5 с айсин. в АМК -официалния дилър ми казаха ,че не се сменя маслото. това били инструкции от французите. изчетох книжката-не пише нищо за смяна явно е какво целят
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до: вин ( преди 1 година )
    Къде е разпространена тази лъжа дето за първи път е чувам? Волвото ми е с Айсин и в книжката за експлоатация на колата си пише, че се сменя на всеки 60 000 км. Имам колега с Пежо и той е със СК Айсин и на него са му написали в книжката да се сменя при същите км. Така, че ако някой не си е чел книжката на автомобила може и да си мисли, че не се сменя маслото и да кара така докато се счупи автоматика и после ще реве по форумите, че някой разбирач му бил казал, че не се сменя. Четете бе хора!
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм го виждал на видео. Едно датчани смениха съединителите без дори да източат маслото. И си засичаха време.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това със смяната на съединителите на DSG го показваха в 5 етапа със снимки. Как се сваля кутията, развива се един капак и с се освобождават едни големи шайби, с определен инструмент, и съединителите изкочиха. Нищо общо с ремонта на класическите автоматици. Поне на картинките изглеждаше лесно.
  • #17
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз не знам дали производителите саботират ама сервизите им яко саботират компаниите. Купих си нова кола на втория месец се появи едно тихо, едва доловимо свирене, предположих че е помпата, отидох в сервиза, колата все пак бе гаранционна. Ония освен помпата, смениха още няколко неща и то доста скъпи уж че и те са развалени. Дръпнах едното момче на страна и го битах защо? Той ми каза: Кво ти пука нали ги сменяме с чисто нови и безплатно а ние "дефектните" ще си ги продадем. Дефакто крадът части. После като четем класации за брой дефекти на нови коли, дали трябва да им вярваме? Или просто масово в сервизите крадът части от нови коли обявявайки ги за дефектни пред производителя.
  • #16
    15 rate up comment 2 rate down comment
    вин ( преди 1 година )
    Една от най разпространените лъжи е за "необслужваемите" автоматици на Айсин, слагани на Пежо,Ситроен,Волво,Мини и др. Маслото било до живот на кутията, ти твърдят дилърите, без да ти дават инструкциите на производителя!Няма вечно масло!!!
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Само на туземци като нас би им пукало дали колите издържат повече от 150 000 километра. За белите хора колата е само помощно средство, което се кара 6-10 години и се изхвърля. И ако парите не стигат просто се купува по-евтина кола, която пак върши работа.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Taka e ( преди 1 година )
    Саботажа почва след продажбата, единствено печелят клиентите които вечно плащат вноски за кола без придобиване.
  • #13
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    От различни източници съм виждал само покупната цена на частите от 1200 до 1800 лв и после масло, филтри, труд. Това 600 евро подозирам че е само труда
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм чел, че ремонта на DSG, смяна на съединителите, излиза около 600 евро в Германия. Не бих казал, че е колосална сума.