IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Nissan искат по-добри условия за сливането с Renault

Японската компания струва повече и печели повече

В Nissan искат по-добри условия за сливането с Renault

Шефовете на Renault и Nissan обсъждат съвместното си бъдеще, което включва и пълноценно сливане на двете компании, но се появи неочакван проблем. От японска страна се появи съпротива срещу обединението, тъй като в Токио искат по-добри условия. Информацията е на агенция Bloomberg, която обаче цитира само анонимни източници от Nissan.

В Nissan искат по-добри условия за сливането с Renault

Босовете на Nissan са на мнение, че японската компания разполага с по-добър инженерен потенциал и иска водещата роля в някои много важни съвместни операции – като развитието на моделите например. Главният изпълнителен директор на Nissan Хирото Сайкава заяви тази седмица, че иска японската компания да запази известна степен на автономия, но в същото време да не се отказва от ползите от съвместната работа с Renault.

В момента Renault притежава 43% от акциите на Nissan, но френската компания постигна по-ниска печалба през изминалата година. Ако не се стигне до сливане, то е много възможно Nissan да увеличи дела си в Renault, който сега е 15% и да получи право на глас в борда на директорите.

Съвместното бъдеще на двете компании трябва да бъде ясно преди новото поколение мениджъри да поемат управлението на Renault и Nissan. Карлос Гон, който е президент на Nissan и Renault, както и Сайкава, са по на 64 година. През февруари Гон прие да остане главен изпълнителен директор на Renault за още 4 години.

Идеята на двамата шефове е да гарантират, че двете компании ще продължат като близки партньори в бъдеще, без значение кой ще ги ръководи.

Един от проблемите е, че нито една от двете компании не иска да излъчи сигнал към пазара, че е купена от другата. В Париж общото виждане е, че Renault инвестира в Nissan през 1999 година и спаси японците от фалит. Renault продава повече коли в световен мащаб, има по-ниски приходи, но по-висока норма на печалба.

От гледна точка на Nissan, японската компания има по-висока пазарна капитализация – 43 милиарда долара срещу 32 милиарда за Renault. Оперативната печалба на японците също е по-висока – 5,2 милиарда долара срещу 4,4 милиарда на Renault. Освен това, Nissan има сериозно присъствие на пазара в Щатите – най-важният пазар за световната автомобилна индустрия, благодарение на големите и скъпи пикапи, кросоувър и SUV модели, които се продават там. Renault напълно отсъства от този пазар. Да не забравяме, че Nissan присъства сериозно и на китайския пазар.

Съюзът Renault-Nissan контролира още два големи производителя, Nissan купи 34% в Mitsubishi през 2016, а руският АвтоВАЗ, който работи почти изцяло за домашния си пазар, е под шапката на Renault.

Тагове: nissan renault-nissan renault
0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    2втек ( преди 5 години )
    Спорно е коя е по-технологична мерцедес използват технологии на Рено и двигатели, а Нисан са далеч от Тойота и Хонда. Рено се надяваха да пробият, чрез Нисан в САЩ, а Нисан да увеличат продажби в Европа. Реално Рено имат по-голяма нужда от сделката и Нисан разчитат на това.
  • #5
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като почнат с ей тва технологично по-напред били от всичките европейски производители.Каква технология измислиха Нисан ? Нов тип двигател ли измислиха ? Нов материал ли измислиха ? Кво ? С една навигация и блутут и климатик в бюджетен автомобил ли се става "технологично по-напред"?
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 5 години )
    Всъщност единственият изход за някакво спасение на полудържавните перачници като рено е да бъдат "присъединени" към някой истински производител като Нисан!Защото ролята на перачниците е да перат държавните пари и да пичкосват този или онзи продукт с цел оправдаване на основната причина за тяхното съществуване.
  • #3
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мистър Бийн ли е шеф на Нисан?
  • #2
    23 rate up comment 5 rate down comment
    D[V01D] ( преди 5 години )
    Всъщност истината е, че Нисан винаги са били технологично по-напред от Рено и въобще голяма част от европейските производители. Нормално е да искат по-добри условия. Колко технологии са вложени от Рено в Нисан и колко от Нисан в Рено? Това, че франсетата са ги спасили от фалит навремето наистина е похвално, но от там нататък Нисан са се отплатили многократно за това. От тук нататък всичко е алчност от страна на Рено.
  • #1
    12 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Същата работа като да имаш син, да го отгледаш, да му дадеш образование, да го храниш цял живот и като тийнейджър да скача да те бие.Трябва Рено да купят изцяло акциите на тия жълтури и айде.