Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

В Nissan искат по-добри условия за сливането с Renault

Японската компания струва повече и печели повече

В Nissan искат по-добри условия за сливането с Renault

Шефовете на Renault и Nissan обсъждат съвместното си бъдеще, което включва и пълноценно сливане на двете компании, но се появи неочакван проблем. От японска страна се появи съпротива срещу обединението, тъй като в Токио искат по-добри условия. Информацията е на агенция Bloomberg, която обаче цитира само анонимни източници от Nissan.

В Nissan искат по-добри условия за сливането с Renault

Босовете на Nissan са на мнение, че японската компания разполага с по-добър инженерен потенциал и иска водещата роля в някои много важни съвместни операции – като развитието на моделите например. Главният изпълнителен директор на Nissan Хирото Сайкава заяви тази седмица, че иска японската компания да запази известна степен на автономия, но в същото време да не се отказва от ползите от съвместната работа с Renault.

В момента Renault притежава 43% от акциите на Nissan, но френската компания постигна по-ниска печалба през изминалата година. Ако не се стигне до сливане, то е много възможно Nissan да увеличи дела си в Renault, който сега е 15% и да получи право на глас в борда на директорите.

Съвместното бъдеще на двете компании трябва да бъде ясно преди новото поколение мениджъри да поемат управлението на Renault и Nissan. Карлос Гон, който е президент на Nissan и Renault, както и Сайкава, са по на 64 година. През февруари Гон прие да остане главен изпълнителен директор на Renault за още 4 години.

Идеята на двамата шефове е да гарантират, че двете компании ще продължат като близки партньори в бъдеще, без значение кой ще ги ръководи.

Един от проблемите е, че нито една от двете компании не иска да излъчи сигнал към пазара, че е купена от другата. В Париж общото виждане е, че Renault инвестира в Nissan през 1999 година и спаси японците от фалит. Renault продава повече коли в световен мащаб, има по-ниски приходи, но по-висока норма на печалба.

От гледна точка на Nissan, японската компания има по-висока пазарна капитализация – 43 милиарда долара срещу 32 милиарда за Renault. Оперативната печалба на японците също е по-висока – 5,2 милиарда долара срещу 4,4 милиарда на Renault. Освен това, Nissan има сериозно присъствие на пазара в Щатите – най-важният пазар за световната автомобилна индустрия, благодарение на големите и скъпи пикапи, кросоувър и SUV модели, които се продават там. Renault напълно отсъства от този пазар. Да не забравяме, че Nissan присъства сериозно и на китайския пазар.

Съюзът Renault-Nissan контролира още два големи производителя, Nissan купи 34% в Mitsubishi през 2016, а руският АвтоВАЗ, който работи почти изцяло за домашния си пазар, е под шапката на Renault.

Тагове: nissan renault-nissan renault
0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    fermera ( преди 10 месеца )
    Моят тракащ 3литров дизел в Инфинити е на Рено и вече е на 300к километра.ДПФ СИ МУ РАБОТИ и никога не е пушил за разлика от дизеловите мотори на великата немска тройка.Ама и самите немци се осъзнаха че ги тровят алчните концерни и започнаха забраните.Ако погледнеш новото QX50 ще разбереш кде е отишъл света а немците си тракат с дизелите.Това беше за Мерц.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 10 месеца )
    а бе мистер Бийн кво се е запенил на фотката горе? )))
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Мерц ( преди 10 месеца )
    "Тракащият дизеляк", 3.0 е директно от рено и досега инфинити не могат да си простят грешката, че са взели тоя мъртвец! А Q30 е на 100% А-класата с японски одежди и е май единственото ново инфинити на пазара от сумайти време!
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Нали ти вече беше там миналата година с баща си ? Хареса ли ти ?
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    до тоя под мен ( преди 10 месеца )
    в рено явно работят българи защото точно франсетата направиха простотиите да се мъчат да прилапат нисан. нисан никога не са искали да притежават рено а точно обратното. така че джендъре дето си писъл под мен върви на някой прайд да се успокоиш че от каране на рено си се увредил.
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Май в Нисан работят българи. Нормалните хора биха били благодарни, а тези типично по български си плюят в купичката, от която ядат.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Цялата тази простотия стана заради Макрон. Той дойде на власт и веднага се хвана за Рено. Като полудържавна компания той искаше да увеличи държавният дял в нея и да изкупи Нисан. Нисан естествено се възпротивиха на това решение наложено отгоре и започнаха да искат да излизат от това блато Рено. Не се знае обаче какви договори и неща са разписвали преди време и дали ще им е лесно на японците.А бабо.еб.еца Макрон иска това апетитно парченце да си го прилапа, за да му идат пари да храни мигрантите
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Driver ( преди 10 месеца )
    ПОНАТРУПАХА ПАРИЧКИ ОТ СЪВМЕСТНАТА СИ ДЕЙНОСТ И ЗАПОЧНАХА РАЗПРАВИИТЕ, КОЙ ПОВЕЧЕ ЗАСЛУГИ ИМА... БЪЛГАРИ ДА БЯХА НЯМАШЕ ТОЛКОВА ТИПИЧНО ДА ПОСТЪПВАТ , ВМЕСТО ДА ПРОДЪЛЖАТ НАПРЕД
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    кво викаш са взели Infiniti? Тракащия дизеляк за Q50 дето го продават на разни стиснати гъзари в Европа и онова недоразумение Q30 дето и пак е само за тук?
  • #7
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Мерц ( преди 10 месеца )
    Да, Мерцедес използва някои неща от Рено (които вероятно са били предоставени от Нисан). Но само при най-ниските си класове и баничарките. В същото време "премиум" -гордостта на алианса Инфинити взема наготово бая неща от Мерцедес! Та ако бяха толкова свестни рено, надали това щеше това да се случва ...