IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Меркел и Daimler не успяха да спасят дизела

Над 80% от колите с такова гориво в Германия са под заплаха

Меркел и Daimler не успяха да спасят дизела

Само за един след указания от Европейската комисия германски съд сложи кръст върху дизеловите двигатели с изключение на тези, които отговарят на стандарта Eвро-6- Решението вече е в сила, независимо от съпротивата на производителите, както и на управляващите в Германия, начело с канцлера Ангела Меркел.

Меркел и Daimler не успяха да спасят дизела

До подобна мярка се стигна, след като съдът в Лайпциг удовлетвори изискванията на еврочиновниците, които са категорични, че качеството на въздуха в германските градове, особено в часта си за концентрацията на азотен оксид (NOx), не отговарят на правилата на ЕС. Сред тези градове са Хамбург, Мюнхев и Щутгарт и тъй като става дума само за NOx, за виновни бяха обявени дизеловите автомобили.

По данни на агенция Automotive News, в момента по пътищата на Германия се движат 15 млн. автомобила с дизелово гориво, като една 2,7 млн. от тях отговарят на стандарта Евро-6. Решението на съда развързва ръцете на местните власти да започнат да налагат забрани, като някои от тях вече се подготвят за тази мярка. В Хамбург, например, се поставят знаци, забраняващи дизеловите коли, като се очаква мярката да влезе в сила до края на май.

Любопитното е, че подобно решение не слага край на дизелите, тъй като те имат сериозно поддръжници в Германия. Например, канцлерът Ангела Меркел, която непрекъснато е обвинявана от опозицията за връзките си с автопроизводителите, както и нейните министри, неведнъж са защитавали дизеловите автомобили. Освен това някои от регионалните правителства в Германия са акционери в компаниите, произвеждащи такива. Пример за това е Долна Саксония, която има дял във Volkswagen, а членове на нейното правителство влизат в Надзорния съвет на концерна.

Подобно положение означава, че в Германия ще се търсят начини за намаляване на натиска от страна на ЕС. Още през март шефът на Daimler – Дитер Цетше, се обяви в защита на дизела, като дори посочи, че популярността на този тип автомобили сред клиентите на Mercedes-Benz е нараснала през 2017 г. Цетше е категоричен, че въздухът се замърсява повече от въглеродния двуокис (CO2), изхвърлян от бензиновите двигатели, отколкото от азотния оксид от дизелите.

Меркел и Daimler не успяха да спасят дизела

Явно битката за спасяване на дизела ще продължи и ще става все по-оспорвана. Изследване показва, че дялът на тези автомобили пада непрекъснато след 2013 г., когато достига пика си – 55% от продадените нови коли в ЕС са дизелови. Навлизането на малки бензинови турбомотори обаче постепенно започва да дава резултатите и те печелят все повече почитатели.

Любопитното е, че ако се махнат резултатите на Голямата немска тройка – Volkswagen AG, Daimler и BMW Group, както и на FIAT, дялът на дизеловите коли в Европа ще бъде не повече от 34%. По данни на European Automobile Manufacturers Association при 15-те водещи икономики в ЕС през 2017 г. дизелите заемат 44%.

В Германия обаче нещата се развиват зле за дизелите – 38,7% през 2017 г. Във Франция резултатът е 47,3%, а във Великобритания – 42,0%. В същото време над 50% са продажите на такива автомобили в Австрия, Ирландия, Италия, Португалия и Люксембург, което показва, че битката ще продължи и дизелът не бива да бъде напълно погребван.

Впрочем, Германия не е първата държава в Европа, където собствениците на коли с такова гориво са под натиск. През 2017 г. във Франция бе въведена система на „цветни стикери”, които задължително трябва да бъдат залепени на предния прозорец. Така например, тези със сиви стикери (те се поставят на автомобили със стандарт Евро-2 и надолу) нямат право да влизат в Париж. Във Великобритания пък действа друга мярка – на някои паркинги дизелите (дори с Евро-6) трябва да плащат 2 пъти повече за престой в сравнение с бензиновите машини.

Снимки: Automotive News

0 от 500
  • #6
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дизеловите коли са по-икономични, дизеловото гориво е по-евтино, теглителната сила на дизеловия двигател е по-голяма.Глупости1.5 турбодизел не дърпа повече от 1.5 турбобензин.Горивото е по-евтино заради акциза. От завода дизела излиза на по-висока ценаДизела вярно е по-икономичен. Грубо около литър между аналогични по мощност нови турбинирани мотори.
  • #5
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Bmw435iccX3G01 ( преди 5 години )
    Men ne me kasae,moia premium zviar e s Evro 6 i Adblue
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ЕС казва: намалете емисиите на NOx.В същото време точно ЕС е сертифицирал двигателите Евро 3,4,5 за законни.Ако бях на мястото на германците, щях да им врътна едно много хубаво дело.Става въпроси за коли на по 3 години, които обаче още са Евро 5.
  • #3
    13 rate up comment 15 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Толкова ли е трудно да престанат да произвеждат нафтови печки? А и забраните само ще накарат германците да си сменят автомобилите и да вдигнат оборотите на производителите. Само ние балъците в БГ ще го ду*аме като ни докарат старите им газови камери на колела тук...
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    olo ( преди 5 години )
    Освен леки коли другите мпс кога ще ги спрат? Да спрат да произвеждат на нафта всякакви мпс-та и двг-та да видем къф ще го ядат ашлаците.
  • #1
    23 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това е един много надежден сигурен и качествен двигател стига да се експлоатира от хора а не от диви селяни които могат само да натискат газта.