IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Българите купуват все повече нови коли

Скотът е с 15%, продажбите в Европа също се увеличават

Българите купуват все повече нови коли

Продажбите на нови коли в ЕС са се увеличили с 9,6% през април спрямо резултатите от същия месец на миналата година, възстановявайки се от спада през предходния месец. Това сочат обявените днес данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), предаде ДПА.

Българите купуват все повече нови коли

В България увеличенето е с 15% - от 2479 автомобила до 2852. Близо 1,3 милиона нови коли са продадени през април в страните от ЕС, като отбелязан растеж на петте големи пазара на континента, допълват експертите на асоциацията в месечния бюлетин.
На годишна основа продажбите са нараснали с 12,3% в Испания, с 10,4% във Великобритания, с 9% във Франция, с 8% в Германия и с 6,5% в Италия.

Пазарен лидер продължава да бъде германският концерн Volkswagen Group с 25,7% от продажбите на нови автомобили в ЕС през април, следван от френската PSA Group - 16,3%, Renault-Nissan - 10,8%, Fiat-Crysler - 6,8%, Ford - 6,6% и др.

Продажбите на нови коли се определят като важен показател на икономическото здраве. В ЕС те рязко се понижиха заради финансовата криза от 2008 г, но стабилно се повишават от 2013 г- само с някои изключения. През март пазарът се сви с 5,3%, припомня ДПА.

Четете още по темата в Dnes.bg

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Учуден ( преди 1 година )
    Аз сменях масло на 25 000 км въпреки, че трябваше на 28 000 км да го сменя според борд компютъра на колата. Вече съм на 43 000 км и колата мърка. Така или иначе с моето темпо докато е при мен колата едва ли ще мина повече от 100 000 км. Мисля, че до тогава няма да имам проблеми.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ама какак веве технически преглед на 2години или 20 000 км нали масло 0в20 и после двигателя на сраб
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Учуден ( преди 1 година )
    Да бе голям филм ми прожектират. Преди две години влезнах в автосалона, взех си колата и от тогава на майстор не съм ходил. Преди с втората ръка през няколко месеца бях по майстори. Сега вече съм на мнение, че може и да е Дачия, но да е от магазина.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какво да не кажеш сега че новвнос и гаражен сервиз пък е по-добре
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    какъв смотльо трябва да си да вземеш автомобил от автосалон на дилър не знам най големите мошеници са вносителите такъв филм ще ти прожектират следващите пет години че ще съжалиш че си влязъл в автосалон
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Койчо ( преди 1 година )
    Айдеее откак председателстваме Ес софиянци забогатяха. Нямаме стигане. И масата как се вълнува сякаш са си купили кеш апартамент в жк Иван Вазов
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Новата кола си е нова кола - голям кеф. Но си излиза соленко. Най-изгодния вариант е нещо около 3-4 години в никакъв случай новвнос. Най-добре от официалния дилър (върната от лизинг обикновено) Но тогава не можеш много да придиряш за какво оборудване искаш, а кактоп казахме повечето са служебни и са леко постни. Трябва дебнене докато изпадне нещо интересно
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    bg ( преди 1 година )
    ами служебни ще са. Аз имам малък бизнес и си взех нова кола..., но тя е и средство да си изкарвам хляба, но е нова по-удобна и по-сигурна... Виж за лична ако караш по 10-15 хил на година наистина няма смисъл нова, но примерно нещо на 3 до 7 години
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно се забелязва,че по улиците се движат все повече нови коли.Говоря за София!
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Огромня част от новите коли са служебни. Не малко са за реекспорт. И трябва да сравним ръста при остатъка с промянта на продажбите при старите коли. В интерес на истината в големите градове наблюдавам леко увеличение на броя нови коли (до 5 год) но не с много