Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Българите купуват все повече нови коли

Скотът е с 15%, продажбите в Европа също се увеличават

Българите купуват все повече нови коли

Продажбите на нови коли в ЕС са се увеличили с 9,6% през април спрямо резултатите от същия месец на миналата година, възстановявайки се от спада през предходния месец. Това сочат обявените днес данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), предаде ДПА.

Българите купуват все повече нови коли

В България увеличенето е с 15% - от 2479 автомобила до 2852. Близо 1,3 милиона нови коли са продадени през април в страните от ЕС, като отбелязан растеж на петте големи пазара на континента, допълват експертите на асоциацията в месечния бюлетин.
На годишна основа продажбите са нараснали с 12,3% в Испания, с 10,4% във Великобритания, с 9% във Франция, с 8% в Германия и с 6,5% в Италия.

Пазарен лидер продължава да бъде германският концерн Volkswagen Group с 25,7% от продажбите на нови автомобили в ЕС през април, следван от френската PSA Group - 16,3%, Renault-Nissan - 10,8%, Fiat-Crysler - 6,8%, Ford - 6,6% и др.

Продажбите на нови коли се определят като важен показател на икономическото здраве. В ЕС те рязко се понижиха заради финансовата криза от 2008 г, но стабилно се повишават от 2013 г- само с някои изключения. През март пазарът се сви с 5,3%, припомня ДПА.

Четете още по темата в Dnes.bg

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    човек който е стиснат купува дизелови автомобили който е по отворен но пък няма кинти за бензин купува бензинов и му слага газова уредба в багажника а който имa кинти си взема v6 v8 v10 v12 бензин атмосферен или турбиран и се радва на живота
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Минал съм квартални през големи и през официални сервизи Нивото на майсторите е аналогично НО тези в официалните спазват стандарти - в официалния никога не са ме товарили, а във всеки друг са се опитвали. Имаш си приемен протокол, предавателен и ти звънят щом намерят нещо а не след като са го разглобили и така и така плащаш за труда поне да го сменят. Дават ти цена за оригинална и за външна част. Какво значи социяален статус нафта? Освен човек който кара достатъчно за да има смисъл да до даде $
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Учуден ( преди 1 година )
    Не знам кой работи там, но е факт, че колата влиза в сервиз само за смяна на консумативи. А какъв е социалният ми статус щом карам дизел? Може ли да споделиш моля?
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    самия факт че караш дизел говори за социалния ти статус а за официални сервизи не говори там работи утайката на сервизните башмайстори с годишен доход от 10 000 лв които подържат чужда собственост равняваш се на на техния 10 годишен доход изводите си направи сам колко им е професионалното ниво
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз пък мислех,че се сменя на литри изпити бира от водача.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Учуден ( преди 1 година )
    Точно заради всичките тези хиляди смени на всякакъв вуд течности, ремъци, филтри и не знам си още какво след покупката на употребяван автомобил съм много щастлив, че си взех нова кола и вече не го мисля. С моето темпо на каране се налага да ходя веднъж в годината за смяна на масло и там си сменят каквото друго преценят. През останалото време само си сипвам нафта и не мисля за нищо.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    за да те осветля по темата за маслото и за да бъда конкретен масло се сменя на база литри гориво което си налял в резервоара за изминатите километри не ми се смята но ако автомобила ти средно разход 10/100 и когато заредиш между 500-750 литра гориво това е индикатор за смяна на масло и филтри ангренажен ремък е на 5 000-7 500 литра гориво масло на скоростна кутия на 2-3 години антифриз същия период масло на хидравлика на волана също спирачна течност висок клас 2-3 години и така майсторче
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    БРАВО!!! ЕВАЛА !!! ти ми оправи настроението. Само един въпрос с М10Д масло ли караш, с олио ли или двутактово. 6 месеца на двигателя и на 12 месеца на скорости и диференциал и смяна на ангренаж сигурно. Майстора ти сигурно много те обича
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    браво браво вярвайте на производителя като грохне двигателя гаранция няма масло се сменя на 6 месеца или 5-7 000 км
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това да не ти е 15 годишен тералясник на половин милион км че да се проблем да ходиш на 2 години веднъж. И на мен ми беше доста странно като на моята ми казаха че е толкова сервизния интервал, но щом производителя си е преценил риска, на мен ми излиза по-евтини и по-удобни. А и едвали ще я търкалям много повече от гаранционния период