Дванадесетцилиндровият TDI, освен в концепцията Audi Q7 V12 TDI, представена през 2006 г., сега вече е и в спортното купе R8.
При този 12-цилиндров двигател на групата VW, за разлика от агрегатите с 6, 8 или 10 цилиндъра, разположени V-образно под 90-градусов ъгъл, цилиндрите са разположени по-компактно под ъгъл от 60 градуса. Обемът на V12 TDI е 5934 cm3 а максималната мощност е 368 kW. В същото време дължината на агрегата е само 684 mm, което го прави много компактен и само със 166 мм по-дълъг от V8 TDI.
Системата за директно впръскване на горивото е common-rail. В настоящия момент това е най-доброто в тази област. Налягането на впръскваното гориво е от 2000 бара (200 MPa). Високото налягане играе главна роля за постигането на максималния въртящ момент от 1000 Nm наличен от 1750 об/мин до 3000 об/мин. Съотношението между мощност и работен обем на двигателя е 62 kW (84,3 k.с) на литър работен обем.
Скоростната кутия е шест степенна, механична, с много компактни размери. Естествено предаването е към четирите колела, като е разделено 40:60 между предната и задната ос, но при нужда и специфични условия на пътя това съотношение маже да се променя.
Още сега Audi R8 V12 TDI отговаря на нормата за опазване на околната среда Euro 6, която ще влезе в сила чак през 2014 година.Вижте още в нашата галерия.