IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

КАТ се въоръжава: Купува още 56 лазерни камери!

Устройствата ще работят денонощно и ще засичат всички нарушители

КАТ се въоръжава: Купува още 56 лазерни камери!

Пътна полиция обяви обществена поръчка за още 56 лазерни камери на триноги. По едно такова устройство, засичащо автомобилите за превишена скорост, вече има на въоръжение от 12 март т.г. във всяка от 28-те областните служби на КАТ.

КАТ се въоръжава: Купува още 56 лазерни камери!

Търгът е с прогнозна цена от 2 566 666, 66 лева без ДДС, което прави по около 48 000 лв. на камера. В сумата обаче са включени настройките, техническата поддръжка, тестове преди пускане в експлоатация, обучение на полицаите, както и разработката на софтуер за автоматично генериране на електронен фиш за глоби. Срокът за подаване на оферти е 13 юни, а обявяването на резултатите и отварянето на пликовете е насрочено за 18 юни, пише в. "Труд".

В началото на тази година катаджиите поискаха да им се отпуснат общо 4 220 000 лв. с ДДС Плановете им тогава бяха да купят само 28 лазерни камери на триноги за над 1,8 млн. лв., а за останалите 2,4 млн. лв. – 20 стационарни камери, които се монтират край пътя. Тогава единична цена на лазерните радари излизаше към 65 000 лв., а на стационарните – 120 000 лв.

Парите трябваше да се отпуснат от т. нар. Фонд за пътна безопасност, в който постъпват 5 % от всяка глоба. Той бе създаден през 2011 г. и в края на април т.г. зам-председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов заяви, че в него вече са натрупани 60 млн. лв. За да харчат суми от въпросния фонд обаче последната дума има финансовият министър Владислав Горанов, чиято позиция доскоро бе, че всяка година парите от фонда се включват в общия бюджет на МВР.

Така или иначе, обществената поръчка е вече обявена и след реализирането й всяка от областните служби на КАТ най-вероятно ще получи по още 2 лазерни камери на триноги. По този начин ще могат да се сформират по три екипа за денонощен контрол на най-опасните участъци във всеки регион.

Подробности – четете тук.

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 5 години )
    Не съм карал по всичките немски аутобани, само 1-2 от най-южната до най-северната им точка. По-добри са от нашите, но в сравнение с дания или австрия са селски пътища. А както си летиш с 150+ и видиш на 100метра пред теб 3-4 колони на аварийни дори неможеш да си представиш колко бързо си върху тях. Така че това че няма ограничения не означава че можеш да караш както си искаш, особенно ако си разсъждаващ.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Макар че това с липсата на ограничения по аутобоните е малко мит - не важи навсякъде, или когато е лошо времето, или има ремонт, или е час пик. И караш с едно наум защото всички камери започват да те следят и ако стане нещо винаги носиш половината вина за ПТП-то ако си бил с над 140. А тук се опитват да карат така все едно са сами на пътя и с коли с които мен ще ме е страх да вдигна 100 те 200 гонят
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В Германия има култура на каране и ред и дисциплина за това са си позвлолили да нямат ограничение на аутобаните. И имат коли с които да карат така. Говорил съм си с немец живеещ в Англия и правеше сравнение между шофьорите в двете страни. Ще си помислите че и Англичаните има култура - да ама не. Там е почти като тук само че с хубави коли. Той казваше че околовръстното на Лондон е най-големия паркинг на света заради катастрофи - няма такива задръствания
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А някой замисли ли се, че и скоростта, и другите неща трябва да се спазват? Не, нали. Говорим си с надежда да оправдаем пред себе си ненужното бързане и гъзарщината (когато съберем пари за крадена нафта за бавареца)
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Germany ( преди 5 години )
    Единственото място за истинско каране бяха и си остават немските аутобани!Навсякъде другаде е дива смесица от селска комплексарщина, примесена с милиционерския манталитет на "проходилия" *** с 20-годишната бангия.
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Навсякъде по света се плащат тези неща (тук данъка е сбъркан но пък гражданската е евтина) Проблема е че не получаваме пътища в замянаА какъв е проблема с камерите? Спазваш правилника и не те глобяват Повечето *** ограничения на скоростта са наложени заради *** шофьори. Питате защо има ограничение 60 на права равна отсечка. Ами защото при ограничение 90 там се кара със 140 и мрът хора. Това 60 е сложено с надежда че тариката ще кара само с 90. Но тариката знае че няма камера и пак 140
  • #9
    4 rate up comment 10 rate down comment
    dw ( преди 5 години )
    трябва контрол. камерите с електронен фиш са много по-добре от "ко праим ся.." който не му изнася да ходи в Германия на магистралата и да вдига колко може. Аз искам да не умират по 4-5000 души на пътя все едно сме във война. Пък тия дето ще ми обясняват че скороктта разбираш ли изобщо не била опасна - било видиш ли некадърността на некои - сори не мога да се съглася! Ако караш бавно и некадърник да излезе няма да има смърт!
  • #8
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ако бях полицай или от столичен инспекторат щях за 1 месец най-много да събера пари от неправилно паркирали селяци в София, достатъчно че да им построя на тия ушави цяло ново КАТ и да срина тая порутена СОЦ постройка дето се помещават + да им купя някакви компютри от този век.
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Пецата ( преди 5 години )
    Пътища няма , ама камери има цялата ни работа е такава в тая държава с такива управници.Красива страна , т.ъ,п.а.н.а.р.и управляващи.
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 5 години )
    До пенаПено туй що се рекла е вярно, а само за час ще ги съберат като насвяткат глоби за паркирали по градинки и тротоари така че и това требе да стане ;)