IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Масово бягство на водещи инженери от Opel

Компанията временно спря обезщетенията при доброволно напускане

Масово бягство на водещи инженери от Opel

Ръководството на Opel прекрати временно възможността за доброволно напускане, след като се оказа, че много от водещите инженери на компанията са се възползвали от нея, за да отидат да работят за конкурентите.

Масово бягство на водещи инженери от Opel
Ралф Ханапел, шефът на Opel по електромобилите, вече работи за Jaguar. Преди сделката с PSA планът на тогавашния главен изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман бе да превърне компанията в лидер в областта на електрическото задвижване

Мярката бе въведена след придобиването на Opel от групата PSA Peugeot-Citroen. За да осъществят планираните 3700 съкращения, новите собственици предложиха щедри обезщетения за доброволно напусналите. Вместо да придобие популярност сред обикновените работници обаче, тази схема се радва на нарастващ интерес сред старшите инженери на Opel. Няколко ключови фигури вече напуснаха, за да заработят за конкуренти като BMW, Jaguar Land Rover и производителя на компоненти Continental.

Заради това шефовете обявиха, че спират временно обезщетенията, докато не предоговорят условията им със синдикатите, съобщава Reuters. "Твърденията, че имаме "масово бягство" на висококвалифицирани служители и че не можем вече да вършим работата си, са просто бабини деветини", се казва обаче в бележка до персонала, изпратена от отдел "Човешки ресурси" на Opel. От HR-службата подтвърждават, че са получили около 1000 молби за предсрочно освобождаване при общо 19 000 служители на Opel в Германия.

Масово бягство на водещи инженери от Opel
Централата на Opel в Рюселсхайм. За да осъществи планираните съкращения, компанията предлагаше на служителите си да им изплаща до 75% от заплатата в продължение на две години, ако сами напуснат

Сред най-значимите имена, напуснали Opel, е Андреас Ципсер, главният инженер на новото поколение на Insignia. Той вече е шеф по развойната дейност на поддоставчика Veritas. Ралф Ханапел, бившият шеф на програмата за електрически автомобили на Opel, днес работи за Jaguar Land Rover. Главният инженер на компанията Eгорд Томашки пък още миналия декември премина в BMW. В Continental премина Флориан Кох, създателят на последното поколение мултимедийни системи в Opel.

Неназован инженер, който напуснал през март, споделя пред Reuters, че в последните си седмици в компанията всеки ден бил на сбогувания с други напускащи колеги.
 

Тагове: bmw psa jaguar continental
0 от 500