Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Масово бягство на водещи инженери от Opel

Компанията временно спря обезщетенията при доброволно напускане

Масово бягство на водещи инженери от Opel

Ръководството на Opel прекрати временно възможността за доброволно напускане, след като се оказа, че много от водещите инженери на компанията са се възползвали от нея, за да отидат да работят за конкурентите.

Масово бягство на водещи инженери от Opel
Ралф Ханапел, шефът на Opel по електромобилите, вече работи за Jaguar. Преди сделката с PSA планът на тогавашния главен изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман бе да превърне компанията в лидер в областта на електрическото задвижване

Мярката бе въведена след придобиването на Opel от групата PSA Peugeot-Citroen. За да осъществят планираните 3700 съкращения, новите собственици предложиха щедри обезщетения за доброволно напусналите. Вместо да придобие популярност сред обикновените работници обаче, тази схема се радва на нарастващ интерес сред старшите инженери на Opel. Няколко ключови фигури вече напуснаха, за да заработят за конкуренти като BMW, Jaguar Land Rover и производителя на компоненти Continental.

Заради това шефовете обявиха, че спират временно обезщетенията, докато не предоговорят условията им със синдикатите, съобщава Reuters. "Твърденията, че имаме "масово бягство" на висококвалифицирани служители и че не можем вече да вършим работата си, са просто бабини деветини", се казва обаче в бележка до персонала, изпратена от отдел "Човешки ресурси" на Opel. От HR-службата подтвърждават, че са получили около 1000 молби за предсрочно освобождаване при общо 19 000 служители на Opel в Германия.

Масово бягство на водещи инженери от Opel
Централата на Opel в Рюселсхайм. За да осъществи планираните съкращения, компанията предлагаше на служителите си да им изплаща до 75% от заплатата в продължение на две години, ако сами напуснат

Сред най-значимите имена, напуснали Opel, е Андреас Ципсер, главният инженер на новото поколение на Insignia. Той вече е шеф по развойната дейност на поддоставчика Veritas. Ралф Ханапел, бившият шеф на програмата за електрически автомобили на Opel, днес работи за Jaguar Land Rover. Главният инженер на компанията Eгорд Томашки пък още миналия декември премина в BMW. В Continental премина Флориан Кох, създателят на последното поколение мултимедийни системи в Opel.

Неназован инженер, който напуснал през март, споделя пред Reuters, че в последните си седмици в компанията всеки ден бил на сбогувания с други напускащи колеги.
 

Тагове: bmw psa jaguar continental
0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ! ( преди 1 година )
    И непрекъснато го доказва! Рено - новата синтетична дрога с непредвидими последици! )))))
  • #10
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    По-големи ми..тчии от германците няма последният хит сред тях е с араби и африканци.Германия умре ако още не сте го разбрали по-зле за вас шайзета!
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Факт!-ическия ... ( преди 1 година )
    както винаги яко се е надрусал от прекомерна употреба на рено!
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Нормално ( преди 1 година )
    Където стъпи франсе трева не никне, особено в автомобилостроенето! Справка: Нисан се сгромоляса до нивото на рено в класациите по надеждност и качество.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Единствените платформи, дошли от Америка към Европа, за които се сещам, са Омега и Ампера/Болт.
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това е, защото нямаш непоколебимата увереност и фантастично оскъдната информираност на другаря Факт :)
  • #5
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 1 година )
    Аз се сещам за доста платформи разработени в Германия от Опел, които са се продавали в даден момент и в САЩ, обикновенно в компактния клас. Обратното ми е доста трудно да се сетя.....
  • #4
    5 rate up comment 27 rate down comment
    Фякт ( преди 1 година )
    Как звучи топ инжИнери бегат ай стига глупости Лада имат повече развойна дейност от хлопел чакаха да изпадне нещо от Детройт та да му лепнят емблемата.
  • #3
    18 rate up comment 0 rate down comment
    деФакт! ( преди 1 година )
    глупости на търкалета.
  • #2
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Алексей ( преди 1 година )
    Опел го няма още от 2009 година насам. Ако са се опитвали нещо от тогава насам, нищо не са успяли. Сега под шапката на ПСА, за да се преструктурират сега им трябват има няма поне 3 до 5 години. В ПСА диктуват китайците, съответно и в Опел. Това означава много рязък завой.