IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot-Citroen сменя скоростните кутии

Французите се отказаха от японските Aisin за сметка на китайските Punch

Peugeot-Citroen сменя скоростните кутии

Френският алианс PSA Peugeot-Citroen сменя доставичка си на автоматични скоростни кутии. Вместо досегашните трансмисии на японската фирма Aisin концернът ще използа кутии с два съединителя на марката Punch.

Peugeot-Ctroen сменя скоростните кутии

Новата компания-доставчик е основана още през 1972 г. като подразделение на DAF и става световно известна със своите безстепенни трансмисии. Като цяло обаче европейците не харесаха вариаторите и основни клиенти на Punch станаха китайските Lifan и Geely.

В крайна сменка през 2016 г. китайският холдинг Yinyi Group изкупи 100% от Punch. Договорът с PSA предвижда доставка на автоматични скоростни кутии до 2025 г., когато всички модели на френския алианс ще се предлагат с някакъв вид електрическо задвижване – само на ток, хибридно със зареждане от мрежата или „мек” хибрид със стартер-генератор.

Трансмисиите Punch Powertrain ще имат два съединителя, като са адаптирани към „меките” хибриди – те се наричат e-DCT. Това е класическа скоростна кутия, предназначена за модели с напречно разположение на двигателя, където в един блок са събрани основата предавка с диференциал и 48-волтовият стартер-генератор. Последният помага при ускорение, а при махане на крака от педала на газта се превръща в генератор, който предава натрупана енергия.

Peugeot-Ctroen сменя скоростните кутии

Интересното е, че при случая с Punch съчетанието „скоростна кутия с два съединителя” е доста подвеждащо, тъй като става дума именно за вариатор. В случая при вариаторните трансмиси на компанията вместо стандартен хидротрансформатор се поставят два мокри съединителя. Единият се използва за движение напред, а вторият – за назад.

Любопитното е, че двигателите, използвани от PSA (в това число и „меките” хибриди) нямат проблем за свързване с автоматите на Aisin, като сътрудничеството между французи и японци е проверено от времето. Причината за смяна на доставчика е чисто икономическа – двигателите от серията PureTech вече ще се произвеждат в Китай, където се сглобяват и кутиите DT2 на Punch.

Снимки: PSA

Тагове: aisin punch
0 от 500
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Най-здравите неща по колите, които са напълно анадолско творение ли имаш предвид ?
  • #8
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да сменят едно от най-здравите неща по колите си е доста смело решение. Явно покитайчването върви на пълни обороти и колите им ще достигнат нивото на немските таралясници, които са полу-китайско, полу анадолско творение. Тук-там само меринджеите им са немци по фабриките. Всичко друго дюнерджии и камилари, които се мъчат да сглобяват китайските чаркове и да създадат нещо, като кола.
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До: Wane ( преди 5 години )
    Е каква да е?От 2016 г. е собственост на китайската фирма Yinyi Group. 100% китайска собственост и да кажеш, че не е китайска е доста лудо нещо. Кажи тогава каква е, като не е китайска?
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много интересна новина. От една страна, автоматиците на Aisin бяха посредствени - малко мудни, малко груби (за качеството нямам наблюдения) - но от друга - със сигурност са по-добри от CVT...За мен, грешна стъпка. Европа отдавна е показала, че не търпи вариаторни трансмисии.
  • #5
    27 rate up comment 7 rate down comment
    Wane ( преди 5 години )
    Глупаво е да пишете още в първото изречение, че скоростните кутии са "китайските Punch". Punch си е холандска марка с развойна дейност базирана в Холандия, Белгия и Германия. Това, че в момента собственикът е китайски не прави марката китайска, но предполагам, че сте го написали така, за да е "по-скандално".
  • #4
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като знам колко зле работят автоматите които слагат на атмосферните двигатели през последните години няма как това да не е стъпка напред. Ако се направи като хората аз не виждам проблем че не е кутия с 2 съединителя, а е CVT. Със CVT съм се возил само на Нисан и там е кофти. За варианта на Тойота слушам че е по-добре.
  • #3
    15 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Сега вече като всичко е Made-in-China в колите им, дали смятат да понамалят малко цените ...? Не всички французи използват китайски скоростни кутии. Рено използват GETRAG, които произвеждат кутии и за доста други марки (ФВ, Форд, БМВ, ...), и като цяло не са никак лоши.
  • #2
    17 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Причината мисля е пазарна. На клиентите им писна от повреди в автоматите на Aisin. Иначе сервизите добре се хранеха с тези кутии.
  • #1
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Маркетингов трик ( преди 5 години )
    Ако не си запознат в шоурума ти казват автоматик с два съединителя а ти пробутват вариатор. Добре че не съм фен на французите.