IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot-Citroen сменя скоростните кутии

Французите се отказаха от японските Aisin за сметка на китайските Punch

Peugeot-Citroen сменя скоростните кутии

Френският алианс PSA Peugeot-Citroen сменя доставичка си на автоматични скоростни кутии. Вместо досегашните трансмисии на японската фирма Aisin концернът ще използа кутии с два съединителя на марката Punch.

Peugeot-Ctroen сменя скоростните кутии

Новата компания-доставчик е основана още през 1972 г. като подразделение на DAF и става световно известна със своите безстепенни трансмисии. Като цяло обаче европейците не харесаха вариаторите и основни клиенти на Punch станаха китайските Lifan и Geely.

В крайна сменка през 2016 г. китайският холдинг Yinyi Group изкупи 100% от Punch. Договорът с PSA предвижда доставка на автоматични скоростни кутии до 2025 г., когато всички модели на френския алианс ще се предлагат с някакъв вид електрическо задвижване – само на ток, хибридно със зареждане от мрежата или „мек” хибрид със стартер-генератор.

Трансмисиите Punch Powertrain ще имат два съединителя, като са адаптирани към „меките” хибриди – те се наричат e-DCT. Това е класическа скоростна кутия, предназначена за модели с напречно разположение на двигателя, където в един блок са събрани основата предавка с диференциал и 48-волтовият стартер-генератор. Последният помага при ускорение, а при махане на крака от педала на газта се превръща в генератор, който предава натрупана енергия.

Peugeot-Ctroen сменя скоростните кутии

Интересното е, че при случая с Punch съчетанието „скоростна кутия с два съединителя” е доста подвеждащо, тъй като става дума именно за вариатор. В случая при вариаторните трансмиси на компанията вместо стандартен хидротрансформатор се поставят два мокри съединителя. Единият се използва за движение напред, а вторият – за назад.

Любопитното е, че двигателите, използвани от PSA (в това число и „меките” хибриди) нямат проблем за свързване с автоматите на Aisin, като сътрудничеството между французи и японци е проверено от времето. Причината за смяна на доставчика е чисто икономическа – двигателите от серията PureTech вече ще се произвеждат в Китай, където се сглобяват и кутиите DT2 на Punch.

Снимки: PSA

Тагове: aisin punch
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Джапан ( преди 5 години )
    Голяма грешка АИСИН р може би най-здравата авт.скоростна кутия,AISIN е Японски гигант произвеждащ всякакви предавателни кутии монтирани на 1/3 от автомобилите в Света от различни брандове-кутии,реално вечни,без обслужване,доживотна гаранция!Дори новия Туарег е с 8-степенен автоматик от АИСИН!Помислете колко още части ще са от Китай по колите им?!
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ! ( преди 5 години )
    се същото като с лада, москвич и запорожец навремето.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 5 години )
    то и затова сме на това дередже ... с рено, дачия и голем вол към светли бъднини!
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    До в заключение да бе то за тва половин България кара френско.
  • #15
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Fermera ( преди 5 години )
    Скоростните кутии все повече губят значението си при масовите коли.Електричките и тези хиброда при който бензинов двигател зарежда зарежда енергиен блок ги обезсмислят.Те са скъпи,тежки и нямат комфортно превключване.И мекия хибрид няма да ги спаси защото не е хибрид.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    вин ( преди 5 години )
    ." В случая при вариаторните трансмиси на компанията вместо стандартен хидротрансформатор се поставят два мокри съединителя"-Някаква грешка ми се вижда в горното, хидротрансформатор имат Айсинските, а вариаторите са с метален ремък, мокър съединител не съм наясно какво е!В момента имамми от двата типа, на Кашкай и на дс5 и си вършат работата добре.
  • #13
    7 rate up comment 8 rate down comment
    В заключение ( преди 5 години )
    Френско ли е(инжеЛер, меринджей и т.н.) - сипи му газ и го пали!Още веднъж - жалко за Опел ...
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Wane ( преди 5 години )
    Анонимен, начинът по който комуникираш е показателен, за това колко ти е акъла.Собствеността не е определяща за идентичността на даден бранд, но щом желаеш, продължавай да се самозалъгваш и занапред.
  • #11
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    @WaneИсторическият ти поглед върху нещата са едно, а сегашната действителност е нещо съвсем друго!Нещо и на врачка взе да се правиш.Опел никога не съм свиквал да го приемам за немски производител, защото просто не е и през целият ми съзнателен живот не е бил такъв. Това, че ти явно си си мислил е друга тема...
  • #10
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Wane ( преди 5 години )
    @До: WaneМоя грешка, белгийска е, не холандска. Това е така, защото компанията е регистрирана в Белгия, там е и централата и. Исторически погледнато, корените и са в Айндховен, но към днешна дата това е белгийска компания с китайски собственик.За да улесня разбирането ти, ще ти дам по-ясен пример-Opel. Свикнал си да го приемаш за немски производител на автомобили, нали? Да, ама още от трийсетте години General Motors е 100% собственик. Та това направило ли е Opel американска марка? Не.