IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla загуби големите си предимства

Компанията става една от многото на пазара и това може да доведе до нейния край, смятат водещи анализатори

Защо Tesla загуби големите си предимства

„Tesla имаше огромни успехи, докато беше единствената на пазара на електромобили и това я правеше много привлекателна за инвеститорите. Сега митът, че това е най-технологичният производител се разбива, което охлажда ентусиазмът на потребителите и може да доведе до края на компанията”.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Това е мнението на Юрген Пийпер, водещ анализатор в Bankhaus Metzler. Според него, нарастването на интереса към електромобилите води до намаляване на толеранса към лошото качество, който първите клиенти на Tesla даваха заради очарованието от новаторските идеи на компанията Мъск.

Все повече водещи експерти и журналисти споделят подобно мнение, като постепенно преминават в лагера на критиците на американския производител на електромобили. Те са категорични, че митът, който се създаде около Мъск и екипа му, не отразява истинската същност на компанията от Санта Моника.

Факт е, че Tesla досега се представяше в една идеална опаковка. Това беше първият луксозен електромобил със солиден пробег и на сериозна цена. Той без проблеми поставяше нови и нови рекорди, а инвеститорите се редяха на опашка, за да дадат на Мъск своите пари. Telsa предлагаше и собствена мрежа от зарядни станции, която беше безплатна за собствениците на нейни електромобили.

Постепенно обаче нещата поеха в нова посока и компанията се сблъска със суровата действителност. Хубаво е, когато си единственият играч на терена, тогава дори може да си позволиш да направиш грешка. Когато обаче се появят и други, нямаш право да лежиш на стари лаври. И ако не вземеш мерки, тръгваш по спиралата надолу.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Модели като Nissan Leaf или Chevrolet Bolt няма как да се сравняват с Tesla, тъй като дори да се продават в по-голям тираж, те са от друг ценови сегмент. Само че, през 2017 г. BMW продаде повече електромобили от американците. И никой не може да оспори факта, че баварците правят премиум-модели, които като качество на производството и на материалите превъзхождат Tesla. Още повече при отсъствието на огромен интерес към електромобилите, сегментът не е от значение. Просто, обществото все още не е решило категорично – иска ли коли на ток. Не като демонстрацията на обществен статус, а за всекидневно ползване.

Tesla наистина стартира ударно, но приемуществото пред останалите трябва да се използва бързо, иначе се губи. Илон Мъск явно забрави това правило и това също носи проблеми. Забавянето на производството на Model 3 е един от тях. Друг е отказа от безплатните зарядни за собствениците на коли на Tesla, които вече си плащат.

Все по-ясно става, че Tesla е медиен феномен. Та компанията няма нито един патент, с изключение на тези, свързани с дизайна. Тя едва ли ще може и да предложи технологичен пробив в близките години. При стартирането си Tesla получи подкрепа от Daimler AG, но през 2014 г. германският концерн продаде своите акции. На свой ред Toyota участва в организирането на технологичния процес на американския производител, но японците през 2017 г. също се отказаха от съвместния бизнес с Tesla.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Сега единственото оръжие на компанията е Илон Мъск – гениален комбинатор и предприемач. Само че и той може да бъде изхвърлен от мястото си, след като акционерите най-после разбраха, че начело на компанията не трябва да стои шоумен, а топ-мениджър от класа. През юни те ще гласуват за председател на Съвета на директорите, какъвто е Илон от 2004 г. Засега Съветът запазва доверие в Мъск и дори призова акционерите да го подкрепят при гласуването. Не е ясно обаче дали това ще стане.

Общо взето, явно историята на Tesla все още не е приключила, но най-вероятно съвсем скоро ще прочетем нейните последните страници.

Снимки: Tesla
 

Тагове: tesla
0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    И кои са тия многото БМВ и8 което е хибрид ли или сапунерката и3 което пак разчита на ДВГ.Само Нисан с Лииф са им кункУРенция немците ги нема фалираха правят средства за растителна защита.
  • #6
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Що за глупости пишете в тия статии? BMW продали повече ел. коли от Tesla? И какъв е източника на тази грешка и подвеждаща информация?А знаете ли, че чарджърите и половината компонанти по двигателя на колата на BMW са дадени безвъзмедно от Tesla в името на развитието на тази технология? Няма кой да се доближи до Tesla в близкото бъдеще.
  • #5
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    само да напомня - електрическият Голф се продава на пазара ЕДНА година преди тесла да се сетят за тук !верно само със 230 км пробег тогава вече над 300, но за града е перфектна и преди всичко е качествено изработен ГОЛФ , а не американско дърво !към месец март - в Норвегия с най много ел коли е-голф изпреварва теслата по продажби !!смятайте ама от VW не обясняват денонощно колко са им велики колите- просто си ги правят и продават !
  • #4
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    винаги съм твърдял че мъск продава балони....ето , че и други се сетихане се правя на някаква врачка и прочие - просто използвам сивото си вещество , а не какво ми продават от телевизора ...
  • #3
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Ха Ха ( преди 5 години )
    "Само че, през 2017 г. BMW продаде повече електромобили от американците." - е няма по *** лъжа!!!
  • #2
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хората му написали "Само че, през 2017 г. BMW продаде повече електромобили от американците.", той пак не знаел аналог на Тесла.Работата на Тесла стана 'Човека взе парите, каза чакай малко...'
  • #1
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Подобни статии излизат всяка седмица през последните 5 години. Спрете да пишете глупости. В момента няма сериен електромобил, който да е дори отдалечен аналог на колите на Тесла. BMW и VW Group помпат мускули от 2 години и обещават смислени модели за поне след още 2, но все още нямат абсолютно нищо смислено на пазара. Честно казано KIA (Niro EV) и Hyundai (Kona EV) правят далеч по смислени опити от европейците в момента.