IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla загуби големите си предимства

Компанията става една от многото на пазара и това може да доведе до нейния край, смятат водещи анализатори

Защо Tesla загуби големите си предимства

„Tesla имаше огромни успехи, докато беше единствената на пазара на електромобили и това я правеше много привлекателна за инвеститорите. Сега митът, че това е най-технологичният производител се разбива, което охлажда ентусиазмът на потребителите и може да доведе до края на компанията”.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Това е мнението на Юрген Пийпер, водещ анализатор в Bankhaus Metzler. Според него, нарастването на интереса към електромобилите води до намаляване на толеранса към лошото качество, който първите клиенти на Tesla даваха заради очарованието от новаторските идеи на компанията Мъск.

Все повече водещи експерти и журналисти споделят подобно мнение, като постепенно преминават в лагера на критиците на американския производител на електромобили. Те са категорични, че митът, който се създаде около Мъск и екипа му, не отразява истинската същност на компанията от Санта Моника.

Факт е, че Tesla досега се представяше в една идеална опаковка. Това беше първият луксозен електромобил със солиден пробег и на сериозна цена. Той без проблеми поставяше нови и нови рекорди, а инвеститорите се редяха на опашка, за да дадат на Мъск своите пари. Telsa предлагаше и собствена мрежа от зарядни станции, която беше безплатна за собствениците на нейни електромобили.

Постепенно обаче нещата поеха в нова посока и компанията се сблъска със суровата действителност. Хубаво е, когато си единственият играч на терена, тогава дори може да си позволиш да направиш грешка. Когато обаче се появят и други, нямаш право да лежиш на стари лаври. И ако не вземеш мерки, тръгваш по спиралата надолу.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Модели като Nissan Leaf или Chevrolet Bolt няма как да се сравняват с Tesla, тъй като дори да се продават в по-голям тираж, те са от друг ценови сегмент. Само че, през 2017 г. BMW продаде повече електромобили от американците. И никой не може да оспори факта, че баварците правят премиум-модели, които като качество на производството и на материалите превъзхождат Tesla. Още повече при отсъствието на огромен интерес към електромобилите, сегментът не е от значение. Просто, обществото все още не е решило категорично – иска ли коли на ток. Не като демонстрацията на обществен статус, а за всекидневно ползване.

Tesla наистина стартира ударно, но приемуществото пред останалите трябва да се използва бързо, иначе се губи. Илон Мъск явно забрави това правило и това също носи проблеми. Забавянето на производството на Model 3 е един от тях. Друг е отказа от безплатните зарядни за собствениците на коли на Tesla, които вече си плащат.

Все по-ясно става, че Tesla е медиен феномен. Та компанията няма нито един патент, с изключение на тези, свързани с дизайна. Тя едва ли ще може и да предложи технологичен пробив в близките години. При стартирането си Tesla получи подкрепа от Daimler AG, но през 2014 г. германският концерн продаде своите акции. На свой ред Toyota участва в организирането на технологичния процес на американския производител, но японците през 2017 г. също се отказаха от съвместния бизнес с Tesla.

Защо Tesla загуби големите си предимства

Сега единственото оръжие на компанията е Илон Мъск – гениален комбинатор и предприемач. Само че и той може да бъде изхвърлен от мястото си, след като акционерите най-после разбраха, че начело на компанията не трябва да стои шоумен, а топ-мениджър от класа. През юни те ще гласуват за председател на Съвета на директорите, какъвто е Илон от 2004 г. Засега Съветът запазва доверие в Мъск и дори призова акционерите да го подкрепят при гласуването. Не е ясно обаче дали това ще стане.

Общо взето, явно историята на Tesla все още не е приключила, но най-вероятно съвсем скоро ще прочетем нейните последните страници.

Снимки: Tesla
 

Тагове: tesla
0 от 500
  • #27
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А относно системите за "пазене" на батериите, кой ще им стъпи на малкия пръст? Та лийфовете от 2011-та вече са с 50-60% от пробега си. Има тонове статии за бързата загуба на пробег при всички останали. Може би само GM с волта са на нивото на пазене на батериите на Тесла. Иначе и аз мога да си направя ел. автомобил в гаража, ама след 2 години батерии ще са ми за смяна.
  • #26
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Калимъдю ( преди 5 години )
    Тесла е еманация на съвременната американска икономика.Не са важни продажбите и рентабилноста а рекламата и цената на акциите.Класическа финансова пирамида но обвита в целуфан.Да са живи и здрави балъците дето са си купили акции.Как така става компания която винаги работи на загуба да се котира скъпо и прескъпо.И Епъл и дозина други компаниии работят на същия принцип.Балона рано или късно гръмва,лошото е че с него гръмваме и ние.2008-2010 кризата в Европа бе по тежка от предизвикалите я САЩ.
  • #25
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тесла има предимство само при батериите и може би при задвижващите двигатели. Разбира се, че другите ще се опитат да ги "убият" бързо, но едва ли ще им се получи. Доли някой е сравнил гоуфа с модел 3 - ами тикво, гоуфа е по-скъп с по-малък пробег и мноого по-зле динамични характеристики.Ако Тесла не е нищо особенно, то VAG са явно на нивото на компания за миксери от 90те години.Истината, е че ако успеят до няколко месеца да си оправят производството на Модел 3, ще са 3-4 год. напред отново.
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Fermera ( преди 5 години )
    Тесла зафаде нови стандарти в обслужването.След 200 к километра имаш 10% пад на батерията.Няма да си сменял масла,да ти е отказало DSG или да сменяш верИга на BMW.И да ти обесняват че това е премиум.И ще трябва да използват висококачествени батерии.А те са скъпи и няма печалба.
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Хах Римак вече обявиха пускането на по-бърза от Роудстър, така че отново - нищо революционно и там. Батериите така или иначе ги правят заедно с панасаноик а панасоник макар и преобладаващо да работи за Тесла доставя и на други и тука нощо дето да ахнешКато да кажеш, че на Бош продуктите в една кола са по-добри отколкото в друга :)
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    както би казал диктатора Тато . . .. Тесла е едно недоносче Ето това е самата истина ..."
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Пак преведена поръчкова статия - бмв продало повече ел. коли миналата година? Ами електрическите коли на Тесла от миналата година са модел Х и модел S, а те са с цени над $100 000. Бмв са продали онова недоразумение i3 което струва $50000. Със сигурност бмв имат много по-добро качество но немогат все още да произведат ел. автомобил като модел S.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Такива бедни екологчета много дразнят, все едно имат акции в Тесла или все едно притежават такава.Спокойно е момче, големи фенове станахте, а до преди две години, не знаехте какво значи екология и си палихте печките на дърва и все още го правите де.
  • #19
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Минтири ( преди 5 години )
    Колко милиарда километра са изминали изброените от тебе електромобили, те веднага направи директно сравнение?С колко им пада капацитетът на батерията след изминаване на 300 хиляди километра?Каква мощност и Ускорение имат в сравнение с тесла модел от преди пет години?Какъв пробег пак в сравнение с Tesla от преди пет години?По същата логика мога да ти кажа, че догодина Тесла ще изкара Roadster с 1000 км пробег. Какъв ще е отговора на автомобилните компании на това предизвикателство?
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    пенаJaguar I-PACE - класа отгоре и вече може да си го конфигурираш на сайта им :) До края на годината идва Audi e-tron , а началото на 2019 и Mercedes EQ... А за зарядната мрежа... извинявай ама за кво ти е? Така или иначе собствениците на Тесла вече си плащат зареждането, безразлично е дали ще е от "колонка" на Тесла или на някой друг доставчик...