IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС пак ни удря по джоба

Този път заради новия и скъп фреон

ЕС пак ни удря по джоба

Изискванията на ЕС отново изпразват джобовете на шофьорите. Този път заради новия вид хладилен агент (фреон), който е няколко пъти по-скъп от стария. Въпреки това, дори собствениците на коли, които използват по-стари видове фреон, ще плащат повече. Причината е, че пазарът се стреми да изравни цените и на двата вида хладилни агенти.

ЕС пак ни удря по джоба

От началото на 2017 г. всеки хомологизиран нов автомобил, трябва да има климатична система, пълна с хладилен агент R1234YF. Дотогава производителите използваха R134a. Новият газ е по-екологичен от стария и отговаря на стандартите на ЕС, които определят въздействието на дадено вещество върху парниковия ефект. Има много съмнения относно безопасността на новия хладилен агент. Тестовете показват, че R1234YF е доста опасен.

ЕС пак ни удря по джоба

Преди време експертите предсказаха изравняване на цените на стария и новия хладилен агенти. Проблемът обаче е, че новият не стана по-евтин, просто цената на R134a бе увеличена. Разбира се, на пазара се появиха по-евтини алтернативи под формата на цилиндри със стария хладилен агент, внесени от "изток". Трябва обаче да се има предвид, че те не са сертифицирани по никакъв начин - не е известно как ще се държи газът при някаква проблем. Използването му може да повреди климатичната система. От цялата ситуация изход няма - след като искате да ви е хладно през лятото, ще си плащате.

0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 8 rate down comment
    ЕС ( преди 5 години )
    Стотици хиляди рубли, без хомосексуалисти, без либерали и с много православни ценности. Страхотна страна - всички се бият за визи.
  • #15
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    На който му пречи ЕС да ходи в Русия.Там ще разполага със стотици хиляди рубли.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Просто преписват от руски сайтове.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Освен това не е ЕС - споразуменията са световни. Автомедия да не се е присъединила към ония медии с фалшивите новини?
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В цифри - 300 паунда за R1234YF на кола на 16 месеца спрямо регулярно пълнене с R134a на 2-3-4 години за 50 паунда как ти звучи.И пак - цената да е проблема - при катастрофа само се надявайте да нямате контакт с това чудо. Резултатите са меко казано неприятни.
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Само да добавя, количеството R1234YF нужно за да се напълни климатик струва 200 долараМда, по западните автофоруми мненията са други1. Новия фреон след 2 години е изчезнал наполовина и климатика не работи. При стария можеше да изкараш 7-8 години без пълнене2. Пълненето става само в лицензирани сервизи и цената е 6 пъти по-висока от пълненето със стария фреон.ЧЕСТИТО!
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Само да добавя, количеството R1234YF нужно за да се напълни климатик струва 200 долара. Тая сума едва ли ще се отрази на цените на новите автомобили, които го ползват...
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    *** е готов да живее в жилище без канализация, но няма да се откаже от личното МПС поради липса на финанси.
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ЕС ви бърка на друго място, не в джоба!Хахаха.
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    "Голям проблем станало, че забранили някаквъв химикал и ще се ползва друг. Не е ли по-важно децата ви да не се разболяват от рак? "ами може и да се окаже голям проблем както се оказа. Човека по-долу е писал защо, а това са само видимите ефекти