IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Tesla остава без пари до края на годината

Изчисления показват, че компанията губи по 390 000 долара на час

Прогноза: Tesla остава без пари до края на годината

Производителят на електромобили Tesla губи по 6500 долара всяка минута, съобщи информационната агенция Bloomberg.

Прогноза: Tesla остава без пари до края на годината

Според данните на агенцията, ако Tesla продължи да губи средства със същото темпо, то марката ще изчерпа финансовите си запаси до края на годината. Въпреки че автомобилният производител отбеляза най-доброто си тримесечие, то той все още не успява да покрие желаната норма от 2500 произведени бройки Model 3 седмично.

Именно забавеното производство се смята за една от причините за намаляващата цена на акциите на Tesla, като от септември миналата година до сега е регистриран спад с близо 24%. Bloomberg посочва още, че освен загубата на 9 360 000 долара за ден, марката има и отрицателен приход за 5 последователни тримесечия, като напоследък той се е увеличил.

Въпреки тревожната статистика, съществува вероятност Tesla да успее да излезе на печалба. С появата на електрическия камион, както и на бъдещия Roadster, производителят може и да успее да покрие част от загубите си. Съвсем наскоро компанията показа и как ще изглежда нейния следващ модел - кросоувъра Model Y. До завършването на тези проекте обаче, Tesla най-вероятно няма да постигне печалба, тъй като реализирането на плануваните модели също ще струва много пари.

В доклада си Bloomberg заключва, че към момента служителите на Tesla са близо 40 000, като техните заплати са драстично по-ниски от тези в големите американски производители Ford или General Motors.

Снимка: Tesla

Тагове: tesla roadster model y model 3
0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Оу добре че ни отвори очите. А ти като ги разбираш толкова добре нещата колко акции на Тесла купи м?
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 5 години )
    47-мата партенка за фалит на Компанията. АЙДЕ ПЪРВО ДА ФАЛИРА И ТОГАВА ДА КОМЕНТИРАТЕ, вечно неродени Петковци! :DСамо ще ви подшушна, поне сте мои (НЕ се пише с й-кратко, апропо) хора, ако мислите да заложите пари на фалит на TESLA Inc., ще ги загубите. Не сте наясно нито кой стои зад тях, нито това дето го четете в интернет дали е така. Старите хора са казали: "Кьорав карти не играе", не съм го казал аз ;)
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    покрай модел 3 имат загуби защото все още не се произвежда толкова масово но със сигурност 2рата половина на годината когато заработят на почти целия капацитетбб ще са на печалба
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Учителя ( преди 5 години )
    "Загубите" не изглеждат стряскащи, при положение, че се инвестира в 3 нови модела - един камион, един SUV и един роудстър, в зарядни станции и в завод за батерии. Тези пари се инвестират и не са загубени...
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тоя спад в цената на акциите е доста притеснителен защото компанита реално се издържа от парите на акционерите купуващи акции с очакване за бъдеща печалба и от бъдещи собственици чакащи колите си. Така че сметките които правите не са точни. Много от колите които ще се произведат вече са платени и това не са бъдещи приходи а разходи за производство на платени вече коли.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    а да не забравяме и, че навлизат нови играчи и при конглокенция с тях няма да може да си позволи лукса от 20% марж след като Даймлер и Фау Ве имат под 10% тия 10% горник ще направят продукта непривлекателен за купувача и пак греда... Хвърли се прекалено бързо в прекалено много неща свети Илон и най-вероятния край е фалит...
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    До ПенаОК нека са 20% - отиваме на 300 хил нетна печалба... а разходите само за заплати на 40 000 човека, при минимална ставка като за сервитьор в макдоналдс 8 долара са 320 хил - ми другите разходи... ОК парите за разработката са начислени в цената, но продължава да прави разходи за разработките на Семи, Роудстър, У и т.н. има си оперативни разходи които трябва да се покриват, а печалбата даже и при достигнат капацитет на модел 3 пак не стигат... А 2019 има да плаща и 1.2 млрд по падежи...
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    До Тинтири-минтириИнвастициите за разработването на автомобилите и строежа на заводите (тоест тия 390 000 долара на час) също се включват към цената на автомобила преди да се сметне оставащия марж на печалбата. Реално разходите за материали и работници са най-много 30% от стойноста на колата, всичко друго са разходите за разработка и производство. За S и X Тесла твърдят, че са постиганли над 20% марж. За Модел 3 се стремят също за подобна цифра към 2019-2020 година...
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    До Пенатова са брутните приходи, а не нетните печалби :) при 6% марж на печалбата (толкова имат големите производители а при него не вярвам) остават 90 хил от които трябва да плати на 40 000 работници минимум 8 долара на час, режийни, данъци и т.н. и нещата хич не се връзват :)
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    pena ( преди 5 години )
    "Еми Пено, те отдавна щяха да са фалирали ако акционерите не наливаха постоянно пари, за да я поддържат на изкуствено дишане."Ти май не знаеш какво е акционер :-D