Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Прогноза: Tesla остава без пари до края на годината

Изчисления показват, че компанията губи по 390 000 долара на час

Прогноза: Tesla остава без пари до края на годината

Производителят на електромобили Tesla губи по 6500 долара всяка минута, съобщи информационната агенция Bloomberg.

Прогноза: Tesla остава без пари до края на годината

Според данните на агенцията, ако Tesla продължи да губи средства със същото темпо, то марката ще изчерпа финансовите си запаси до края на годината. Въпреки че автомобилният производител отбеляза най-доброто си тримесечие, то той все още не успява да покрие желаната норма от 2500 произведени бройки Model 3 седмично.

Именно забавеното производство се смята за една от причините за намаляващата цена на акциите на Tesla, като от септември миналата година до сега е регистриран спад с близо 24%. Bloomberg посочва още, че освен загубата на 9 360 000 долара за ден, марката има и отрицателен приход за 5 последователни тримесечия, като напоследък той се е увеличил.

Въпреки тревожната статистика, съществува вероятност Tesla да успее да излезе на печалба. С появата на електрическия камион, както и на бъдещия Roadster, производителят може и да успее да покрие част от загубите си. Съвсем наскоро компанията показа и как ще изглежда нейния следващ модел - кросоувъра Model Y. До завършването на тези проекте обаче, Tesla най-вероятно няма да постигне печалба, тъй като реализирането на плануваните модели също ще струва много пари.

В доклада си Bloomberg заключва, че към момента служителите на Tesla са близо 40 000, като техните заплати са драстично по-ниски от тези в големите американски производители Ford или General Motors.

Снимка: Tesla

Тагове: tesla roadster model y model 3
0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Оу добре че ни отвори очите. А ти като ги разбираш толкова добре нещата колко акции на Тесла купи м?
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    47-мата партенка за фалит на Компанията. АЙДЕ ПЪРВО ДА ФАЛИРА И ТОГАВА ДА КОМЕНТИРАТЕ, вечно неродени Петковци! :D Само ще ви подшушна, поне сте мои (НЕ се пише с й-кратко, апропо) хора, ако мислите да заложите пари на фалит на TESLA Inc., ще ги загубите. Не сте наясно нито кой стои зад тях, нито това дето го четете в интернет дали е така. Старите хора са казали: "Кьорав карти не играе", не съм го казал аз ;)
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    покрай модел 3 имат загуби защото все още не се произвежда толкова масово но със сигурност 2рата половина на годината когато заработят на почти целия капацитетбб ще са на печалба
  • #17
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ти тоя камион и Роудстъра, който ще е супер скъп в какви бройки мислиш, че ще се продават годишно? дали ще минат 10000бройки? На фона на милиардите долари загуба годишно? Спасението бе масовия модел 3, ама се видя че всъщност покрай него загубите само се увеличиха. Повярвай ми не искам Тесла да фалират, напротив искам да се масовизират, да поевтинеят още и да си купя такава кола, но може да си падам малко песимист, но честно казано, не виждам как ще излязат от блатото в което потъват.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Учителя ( преди 1 година )
    "Загубите" не изглеждат стряскащи, при положение, че се инвестира в 3 нови модела - един камион, един SUV и един роудстър, в зарядни станции и в завод за батерии. Тези пари се инвестират и не са загубени...
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя спад в цената на акциите е доста притеснителен защото компанита реално се издържа от парите на акционерите купуващи акции с очакване за бъдеща печалба и от бъдещи собственици чакащи колите си. Така че сметките които правите не са точни. Много от колите които ще се произведат вече са платени и това не са бъдещи приходи а разходи за производство на платени вече коли.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Някой разбира ли как се случва това? Вече сериозно си мисля, че структурата на Тесла е някаква пирамида за източване на пари. Имат 2 модела 1 СУВ и модел ЕС, от няколко месеца пуснаха и 3-ти модел - модел 3. С 3 модела на кръст и под 100К бройки коли производство на година как генерират такива гигантски загуби? То това е абсурд! И забележете, колкото повече се увеличава производството, толкова повече растат загубите, все едно са свързани в прогресия.
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До Пена ( преди 1 година )
    """"Съответно тия загуби от 390 000 долата не изглеждат много стряскащи""" ?!?! Не е стряскащо? 9 360 000 долара на ден! Това са 280 800 000 долара загуба за месец. За година са 3 милиарда и 370 милиона долара. Това ако не е стряскащо здраве му кажи. И да акционерите наливат пари, да не мислиш, че валят от небето? Това се случва след като хората с големия брой акции, които вземат решенията гласуват увеличение на капитала на дружеството и дефакто наливат пари в него.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    а да не забравяме и, че навлизат нови играчи и при конглокенция с тях няма да може да си позволи лукса от 20% марж след като Даймлер и Фау Ве имат под 10% тия 10% горник ще направят продукта непривлекателен за купувача и пак греда... Хвърли се прекалено бързо в прекалено много неща свети Илон и най-вероятния край е фалит...
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До Пена ОК нека са 20% - отиваме на 300 хил нетна печалба... а разходите само за заплати на 40 000 човека, при минимална ставка като за сервитьор в макдоналдс 8 долара са 320 хил - ми другите разходи... ОК парите за разработката са начислени в цената, но продължава да прави разходи за разработките на Семи, Роудстър, У и т.н. има си оперативни разходи които трябва да се покриват, а печалбата даже и при достигнат капацитет на модел 3 пак не стигат... А 2019 има да плаща и 1.2 млрд по падежи...