Компанията Volkswagen представи три нови силови агрегата по време на симпозиум, посветен на автомобилни двигатели, който се провежда във Виена. Това са 48-волтова хибридна система, турбомотор на природен газ и хибриден агрегат на базата на 2,0-литров дизел. С тяхна помощ германският производител трябва да свали средните нива на вредните емесии на цялата си моделна гама зо 95 гр/км през 2020 г.
Основният акцент при компания е хибридната система със стартер-генератор, зареждащ се от 48-волтова батерия. Тя осигурява допълнителна мощност при ускорение и може напълно да изключи двигателя при движение по инерция, което позволява спеставянето на 0,3 л гориво на 100 км. Първият модел, който ще получи тази „умерена” хибридна система, е следващото поколение на VW Golf.
Двигателя 1.5 TGI Evo, работещ на природен газ или на неговия синтетичен аналог e-gas, е оборудван със система за директно впръскване и турбокомпресор с променлива геометрия. Мощността на агрегата е 130 к.с. и 200 Нм въртящ момент. Разходът на този мотор при Golf e 3,5 кг газ на 100 км, а пробегът с пълни бутилки е 490 км.
Дизелово-електрическият хибрид на свой ред е получил индекс ЕА288 Evo, като включва 2,0-литров двигател с вътрешно горене, 12-волтов стартер-генератор с ремък и комплект литиево-йонни батерии. Мощността на системата варира от 136 до 204 к.с., като първоначално тя ще се поставя единствено на моделите на Audi.
Снимки: Volkswagen