IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо не трябва да се мие двигателя на автомобила?

Водата и парата могат да нанесат сериозни проблеми по електрониката

Защо не трябва да се мие двигателя на автомобила?

Въпросът „Трябва ли да се мие двигателя ?” разделя шофьорите и собствениците на автомобили на две почти равни части. Ако попитате работниците в автомивка, те ще бъдат категорично „за”, докато по-опитните майстори в сервизите ще ви препоръчат да не го правите, освен ако моторът не е покрит с дебел слой мръсотия.

Защо не трябва да се мие двигателя на автомобила?

В полза на второто твърдение е фактът, че мощната пароструйка може да бъде опасна за електрическото оборудване. Дори при най-съвременните коли то не е добре защитено от напора на водата и парата, идващи под високо налягане. А електрониката в новите автомобили е всичко. Възможно е проблемите да се появат дори няколко дни след измиване.

Някои експерти са категоричи, че на теория няма как да се докаже, че евентуална повреда в електрониката е причинена именно от измиване на двигателя. Евентуален опит за подобно нещо със сигурност ще струва доста пари и просто не си заслужава, затова е по-добре до-добре да не се рискува и да се кара с мръсен мотор.

Специалистите също така опровергават твърдията, че изцапаният двигател може да прегрее или да загуби мощност. Факт е, че охлаждането на автомобилните мотори не става през тяхната повърхност, а със специална система от канали във вътрешната им част, където циркулира специална течност.

Защо не трябва да се мие двигателя на автомобила?

Всички обаче са на едно мнение, че ако все пак сте решили да рискувате здравето на машия автомобил, то в никакъв случай не рискувайте да измиете своя двигател с подръчни средства. Също така не се доверявайте на „гаражните майстори”, които ви предлагат да почистят мотора с бензин, керосин или с препарат за миене на съдове. Това няма да помогне, дори напротив – може да създаде нови проблеми.

Снимки: YouTube

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    така искам ( преди 1 година )
    Аз си мия двигателя защото ме кефи как изглежда и защото сваля 1-2 градуса температура (не че това е от значение).
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Глупости на квадрат. ( преди 1 година )
    4 коли поддържам - произведени м/у 1991ва и 2008ма. 2 френски, 1 немска и 1 корейска. И 4те ги мия поне един път месечно цялостно - отдолу шасито, подкалниците хубаво и двигателя. И 4те се пръскат яко (от около педя-две разстояние) и как нито един път не съм проблеми вече 6 години...
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    нововнос ( преди 1 година )
    Аз мисля че има смисъл да се мие само питата на радиатора от време на време, защото с времето в нея влизат насекоми, прахоляк и *** и евентуално това може да намали охлаждащата му способност (но с колко, не знам). И все пак ако се напръскат перките и датчиците зад питата сигурно има риск от повреждане. Самия мотор, ако колата не се ползва в някакъв пустинен прашен ад и няма течове на масло, не виждам голям смисъл да се мие.
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    мда и аз съм ги виждал в горубляне как ги мият, един пасат стана на 90к км каран от баба до магазина
  • #8
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 1 година )
    Ако колата е Тойота, като на първата снимка, мийте смело и се наслаждавайте на чиста кола. Ако е ВАГ, тогава може и да си спестите миенето, за да на стане някой сакатлък с електрониката. ;)))
  • #7
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Учуден ( преди 1 година )
    Аз пък си купих нова кола и предния капак изобщо не го отварям. В сервиза все ще се оправят някак да сменят маслото 3-4 пъти докато колата е при мен. След това следващия собственик да му мисли.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мия си я с водоструйка. Първо напръсквам с препарат за миене на двигатели. После с четка и топла вода разтърквам и след това с водоструйката изплаквам на най-слаба струя. На 2-3 г. го правя и никога не съм имал проблем с електрониката. Много важно е да е топло и слънчево и колата да се остави с отворен капак за няколко часа, за да изсъхне и никога преди това да не се пали или дава на контакт.
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Просто трябва да се пръска внимателно и не навсякъде. Пръскам обилно радиатора и около фаровете, не пръскам около кабели, сензори и кутии с бушони. Деликатните части просто се минават с влажна кърпа и ако го правиш един път в месеца, двигателя ти винаги ще е чист.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Алексей ( преди 1 година )
    Като завали дъжд, спрете и изчакайте да изсъхне, за да не влезе влагата в двигателя. Дрън-дрън. Като се мие с пароструйка не трябва да се прекалява, не трябва да е от близо. Аз мия двигателя поне на 2 месеца, колата е на 370 000 км и проблеми не съм имал. Но разбира се всеки си преценява.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    шифо ( преди 1 година )
    немоем да смогнем да я държим чиста отвън от цвъкита, па че й мия и двигатело ...