IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Войната по пътищата продължава с пълна сила

Защо се случват подобни трагедии, се питат експертите

Войната по пътищата продължава с пълна сила

Поредният черен уикенд взе нови жертви във войната по пътищата. В петък 6 души загинаха в зверска катастрофа на АМ "Тракия" между автобус и лек автомобил. Черен беше и денят на национален траур 14 април, когато в друга катастрофа с бус на "Тракия" загинаха двама души, а други 8 пострадаха. В неделя пък състезателен автомобил излезе от трасето на писта в Шумен и прати 6 души в болница.

Войната по пътищата продължава с пълна сила

Защо обаче се стига доук? Според председателя на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров, ако имаше видеорегистратор в автобуса, вече щяхме да знаем каква е точната причина за тежкия инцидент в петък на АМ "Тракия".

"Има 3 хипотези - вина на шофьорката на лекия автомобил, вина на шофьора на автобуса или "съвина". Все още обаче само гадаем. Това нямаше да е така, ако нашето предложение на всеки автобус да има видеорегистратор беше прието. Това устройство записва всичко, ставащо на пътя", категоричен бе Тодоров пред Bulgaria ON AIR.

Той твърди, че нито пътните полицаи, нито служителите на ДАИ проверяват дали пътниците в автобусите имат сложени колани при пътуване.

Автомобилният пилот Румен Дунев смята, че основната причина за катастрофата на АМ "Тракия" е разконцентрацията на шофьорката на лекия автомобил, който блъска автобусът отляво.

"Скоростта убива. Още по-страшното е, когато водачите се качат зад волана и са неконцентрирани. Чуха се много версии, но колкото и по-малко килограми да е лекият автомобил, трябва много малко, за да бъде нарушено равновесието на автобуса", настоя Дунев.

Според рали шампиона инцидентът, в който състезателен автомобил излезе от пътя и удари 6 души, няма как да се предвиди, защото състезателите търсят най-добрите времена и високите скорости и понякога се случват непредвидени ситуации.

Снимка: „Булфото”

Още по темата - четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Войната по пътищата е плод на болните мозъци на журналястите и инструмент да се плаши стадото.Истината е, че жертвите на ПТП намаляват макар и бавно от 10 години насам от около 750 годишно до 682 през 2017г.Редно е да отбележим, че 1989г когато не е имало и една магистрала а автомобилите са били 4 пъти по-малко жертвите на ПТП са били 1562.Разбира се тогава не е имало 20 телевизии, които да въртят една новина по две седмици и да обясняват на стадото, че гине като през чу/***.
  • #11
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Хихихи ( преди 6 години )
    Хората отдавна са го измислили, но на нашата държава не и стиска да предприеме необходимите мерки. Основно правило е, че автомобилът не е право, а привилегия, а за всяка привилегия се заплаща. Нямаш ли пари - пътуваш с автобус,влак или велосипед. Сега всеки *** се е метнал на трошляк на 20 години и "жъне" по пътищата. Бедните са безотговорни, защото нямат какво да загубят ако причинят инцидент.
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всеки който питаш защо си позволява да кара така сериозно погазвайки законитео отговаря - аз много внимавам и имам подходяща кола (разбирай е46 320д с подозрителни гуми). Ами като внимаваш значи ще осъзнаеш че ще се удариш а няма да се изтряскаш без да разбереш. На тези все са им виновни, че някой будала спазващ правилника излиза в лява лента с 120-130 и не съобразил че точката на хоризонта кара с 200. Да сме в Германия на аутобан да се оплакват ама тук това не важи
  • #9
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много ясно че няма да искат видеорегистратори, нали ще се види как всички карат с 400 км/ч и какви нечовешки нарушения се правят. За 24 часа ще трябва да се арестуват 90% от шофьорите на автобуси и фирмите да се затворят! Ама нали и те не са случайни, та не очаквайте нещо да се промени .. българина е супер тъпо, просто и арогантно ***!!! Вчера един обясняваше как всеки ден карал с 270 км/ч, и той никога нямало да направи катастрофа и да е причина за такава, бавните били виновни!!!
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    нямазначение ( преди 6 години )
    Автобусът е испанска каросерия със шаси и двигател на Мерцедес. Май не си много запознат, но пък доста лаконично даваш заключения, а ;)
  • #7
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Един там ( преди 6 години )
    Скоростта ако е прекалено висока си е проблем, понеже времето за реакция силно намалява, но тя не е единствената причина.По-скоро надценяването на възможностите на комплексираните празноглави *** са проблем. Наблюдавам ги както със стари коли така и с нови коли. Не толкова скоростта, а ПРОСТОТИЯТА убива. В БГ я има в изобилие за съжеление
  • #6
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    този автобус е китайски, и са му лепнали емблема мерцедес. Най-вероятно е сбъркан, като всичко китайско, но тепърва ще си патиме от по евтини китайски гуми, автобуси и всякакви ***.
  • #5
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    камери за средна скорост трябва МОМЕНТАЛНО да се наслагат навсякъде !Да станат зверски глобите за пътните нарушения И да почнат да се събират !само това ще намали, войната и жертвите !!!всичко друго са празни приказки !
  • #4
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Пецата ( преди 6 години )
    Масово хората нямат култура на каране , затова така се получава.
  • #3
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    . . . и НЕ скоростта, а арогантността, невниманието и нехайството убиват.Много точно казано!