IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Австриецът Херберт Дийс е в основата на електромобилите на BMW

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

В четвъртък вечерта групата Volkswagen официално смени ръководството си. Досегашният шеф на концерна Матиас Мюлер се оттегли, като според  неофициални данни причината е, че не може да се справи с новата стратегия за развитието на Volkswagen (Strategy 2025). Нейната основна идея е след 10 години германският концерн да стане световен лидер сред производителите на „зелени” автомобили.

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Сега тази задача е възложена на Херберн Дийс, който по-рано оглавяваше марката Volkswagen. Австриецът е определян като „човек на действията” и беше най-очевидният кандидат за ръководител на концерна, който навлиза в нова ера на развитие на автомобилна индустрия.

Дийс е в основата на идеята за разработка на електромобили на BMW


Херберт Дийс започва автомобилната си кариера през 1996 г. BMW, където идва от компанията Bosch. При баварците той сменя няколко позиции, в това число и тази на ръководител на подразделението BMW Motorrad. През периода 2007-2014 г. е член на управата на компанията, като заема и длъжността „главен инженер”. Именно той е човекът, който дава идеята за създаването на гамата „зелени” автомобили на BMW.

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

„Нуждаем се от електромобил, който да остане истинско BMW. При него предните колела служат за управление, а задните за ускорение. Нашите клиенти са готови за такава машина”, коментира Дийс при представянето на BMW i3 и BMW i8, в чиято разработка участва лично.

Договаря създаването на съвмстен спортен автомобил на BMW и Toyota


Като главен инженер на BMW именно Дийс участва в успешните преговори на баварците с Toyota през 2014 г. Тогава две страни постигат съгласие за съвместна разработка на горивни елементи, нови акумулатори и свръхлека конструкция на основата на композитни материали. Освен това компаниите се договарят за създаване на платформа за спортен автомобил, който ще се произвежда под марките Toyota и BMW.

Отказа се от знаменития слоган "Das Auto"


През юли 2015 г. Дийс преминава във Volkswagen, където веднага влиза в управата на компанията. Това е буквално два месеца преди Агенцията за опазване на околната среда на САЩ да открие „измамния” софтуер в дизеловите двигатели на германския производител. С негова помощ се променят данните за вредните емиси на моторите при включване на тестовото оборудване на стенд. Този скандал струва милиарди на концерна и доведе до големи сътресения и промени в ръководството.

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Малко след началото на „дизелгейт” Volkswagen решава да се откаже от знаменития си слога „Das Auto”, който се използва от 2007 г. Идеята е именно на новия човек в управата – Хербет Дийс. Аргументът му е категоричен – подобен слоган е опит да се определи Volkswagen като единственият нормален автомобил в света, което в този момент не е вярно, тъй като компанията е принудена да изтегля милиони машини в сервизиите си.

Дийс допълва, че слоганът също така противоречи на амбициите на концерна да произвежда не просто автомобили, а иновационни транспортни средства, в това число и електромобили.

Дийс е инициатор на разработката на новите електромобили на VW

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Както в случая с BMW, така и във Volkswagen именно Дийс е в основата на създаването на гамата зелени автомобили от ново поколение. През 2015 г. концернът обяви разработката на специална модулна платформа MEB, създадена за модели на ток, който ще влязат в семейството I.D. Скоро след това Дийс обяви, че електромобилите на VW ще станат „икони в своя клас, както някога това се случи с Golf”.

Обеща да спре Tesla

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

„Volkswagen е компанията, която е способна да спре Tesla. Ние имаме възможности, с които американците не разполагат”, обяви Дийс през лятото на 2017 г. Немците твърдят още, че първият електромобил I.D. ще струва колкото нов Golf и ще може да измине до 600 км с едно зареждане.

Обяви създаването на „народен кросоувър”

През март 2018 г. новият шеф на Volkswagen AG обяви, че концернът съвсем скоро ще пусне така наречения Volks-SUV – „народен кросоувър”. Това ще бъде компактен автомобил, който ще се продава на всички пазари (без Европа) и ще се настани под Тигуан в гамата на марката.

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Първи модела ще получат китайците, тъй като сглобяването му в местно предприятие вече стартира, а от 2020 г. започва производството му в Мексико, Аржентина и Русия.

Снимки: Volkswagen, BMW

Тагове: volkswagen
0 от 500