IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Австриецът Херберт Дийс е в основата на електромобилите на BMW

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

В четвъртък вечерта групата Volkswagen официално смени ръководството си. Досегашният шеф на концерна Матиас Мюлер се оттегли, като според  неофициални данни причината е, че не може да се справи с новата стратегия за развитието на Volkswagen (Strategy 2025). Нейната основна идея е след 10 години германският концерн да стане световен лидер сред производителите на „зелени” автомобили.

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Сега тази задача е възложена на Херберн Дийс, който по-рано оглавяваше марката Volkswagen. Австриецът е определян като „човек на действията” и беше най-очевидният кандидат за ръководител на концерна, който навлиза в нова ера на развитие на автомобилна индустрия.

Дийс е в основата на идеята за разработка на електромобили на BMW


Херберт Дийс започва автомобилната си кариера през 1996 г. BMW, където идва от компанията Bosch. При баварците той сменя няколко позиции, в това число и тази на ръководител на подразделението BMW Motorrad. През периода 2007-2014 г. е член на управата на компанията, като заема и длъжността „главен инженер”. Именно той е човекът, който дава идеята за създаването на гамата „зелени” автомобили на BMW.

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

„Нуждаем се от електромобил, който да остане истинско BMW. При него предните колела служат за управление, а задните за ускорение. Нашите клиенти са готови за такава машина”, коментира Дийс при представянето на BMW i3 и BMW i8, в чиято разработка участва лично.

Договаря създаването на съвмстен спортен автомобил на BMW и Toyota


Като главен инженер на BMW именно Дийс участва в успешните преговори на баварците с Toyota през 2014 г. Тогава две страни постигат съгласие за съвместна разработка на горивни елементи, нови акумулатори и свръхлека конструкция на основата на композитни материали. Освен това компаниите се договарят за създаване на платформа за спортен автомобил, който ще се произвежда под марките Toyota и BMW.

Отказа се от знаменития слоган "Das Auto"


През юли 2015 г. Дийс преминава във Volkswagen, където веднага влиза в управата на компанията. Това е буквално два месеца преди Агенцията за опазване на околната среда на САЩ да открие „измамния” софтуер в дизеловите двигатели на германския производител. С негова помощ се променят данните за вредните емиси на моторите при включване на тестовото оборудване на стенд. Този скандал струва милиарди на концерна и доведе до големи сътресения и промени в ръководството.

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Малко след началото на „дизелгейт” Volkswagen решава да се откаже от знаменития си слога „Das Auto”, който се използва от 2007 г. Идеята е именно на новия човек в управата – Хербет Дийс. Аргументът му е категоричен – подобен слоган е опит да се определи Volkswagen като единственият нормален автомобил в света, което в този момент не е вярно, тъй като компанията е принудена да изтегля милиони машини в сервизиите си.

Дийс допълва, че слоганът също така противоречи на амбициите на концерна да произвежда не просто автомобили, а иновационни транспортни средства, в това число и електромобили.

Дийс е инициатор на разработката на новите електромобили на VW

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Както в случая с BMW, така и във Volkswagen именно Дийс е в основата на създаването на гамата зелени автомобили от ново поколение. През 2015 г. концернът обяви разработката на специална модулна платформа MEB, създадена за модели на ток, който ще влязат в семейството I.D. Скоро след това Дийс обяви, че електромобилите на VW ще станат „икони в своя клас, както някога това се случи с Golf”.

Обеща да спре Tesla

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

„Volkswagen е компанията, която е способна да спре Tesla. Ние имаме възможности, с които американците не разполагат”, обяви Дийс през лятото на 2017 г. Немците твърдят още, че първият електромобил I.D. ще струва колкото нов Golf и ще може да измине до 600 км с едно зареждане.

Обяви създаването на „народен кросоувър”

През март 2018 г. новият шеф на Volkswagen AG обяви, че концернът съвсем скоро ще пусне така наречения Volks-SUV – „народен кросоувър”. Това ще бъде компактен автомобил, който ще се продава на всички пазари (без Европа) и ще се настани под Тигуан в гамата на марката.

„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen

Първи модела ще получат китайците, тъй като сглобяването му в местно предприятие вече стартира, а от 2020 г. започва производството му в Мексико, Аржентина и Русия.

Снимки: Volkswagen, BMW

Тагове: volkswagen
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя пък за силиконовата долина говори, не знае фор-цикъл да напише, оня с половината си заплата (тоест 100 лв) искал да подпомогне Тесла, като си купи акции. Ужас, просто. Българите много си вярваме, но не можем да се чуем отстрани, колко смешно звучи.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Alien ( преди 1 година )
    "Ние имаме възможности, с които американците не разполагат”, обяви Дийс през лятото на 2017 г. Toya tupan li e ili na tupan se pravi !? Ta nali vsichkite IT i AI tehnologii na nemtzite sa ot SILICON VALLEY !!!
  • #11
    5 rate up comment 12 rate down comment
    алфа умрело ( преди 1 година )
    ИМА ДВЕ МАРКИ НА СВЕТА, КОИТО СА СМЕШНИ И СЕ ХАРЕСВАТ САМО ОТ МЕКИТЕ КИТКИ - ТЕСЛА И АЛФА УМРЕЛО. И ДОКАТО ТЕСЛА ВСЕ ПАК ОПИТВАТ НЕЩО НОВО, ТО ИТАЛИАНСКИТЕ *** ИЗКАРВАТ ЕДИН МОДЕЛ НА ВСЕКИ 15 ГОДИНИ И СЕ ФУКАТ, ЧЕ БИЛИ ПРЕМИУМ. КАКЪВ ПРЕМИУМ СТЕ, СЛЕД КАТО МОГА ДА СИ КУПЯ АЛФА УМРЕЛО С ПЕНСИЯТА НА БАБА МИ? ПРЕМИУМ Е ПОРШЕ, РОЛС РОЙС И БЕНТЛИ , А АЛФА УМРЕЛО Е ПРОСТО ЕДНА ГАДНА ШИРПОТРЕБА, ЕВТИН КОКОШАРНИК ЗА КОМПЛЕКСАРИ.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до: dr_kurtev ( преди 1 година )
    Прав си за конКУРенцията, но от Фолк с Ваген не желаят такава. Те не говорят за конКУРентен продукт, а за спиране на конКУРенцията. Искат да спрат Тесла, а не да направят нещо по-добро от тях. Разбира се тяхното спиране го знаем...
  • #9
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се че ще гледат да спрат Tesla. Ако Тесла не се спре, само след година-две срещу нея да тичат не могат да я стигнат. Ще се опитат да я спрат по всички възможни начини, финансово, с писане на пасквили и как ли още не, но не и по най-разумният и логичен начин - да направят конкyрентен продукт.
  • #8
    17 rate up comment 2 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 1 година )
    Нека да има к.о.н.к.у.р.е.н.ц.и.я.,при нея се подобрява качеството и намаля цената,а дали,ще е немска,китайска,руска или албанска за клиента няма значение !
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    един там ( преди 1 година )
    И ти не само да се построят, но и обучен персонал трябва да имат и суровини също. От къде ще им ги доставят? Няма от къде. Така, че китайците са им последната надежда да се качат и те на влака в движение, но не е сигурно дали няма да паднат. Прекалено много си повярваха, че могат да излъжат света с техните нафтови печки и да успеят да си ги произвеждат години наред и да ни тровят, а меринджеите, като този да си раздават милионните бонуси и премии взети от нашите джобове, Пълни наглеци...
  • #6
    16 rate up comment 7 rate down comment
    един там ( преди 1 година )
    Поредният меринджей, който само приказва на едро. Самото му изказване говори за типичният немски манталитет и култура. Той не говори за развитие, а за спиране на някой. Представяте ли си що за идиотщина е това! Не стига ще са се 0с-рали до ушите, ами щели да спират к0нкУрентите си в нещо, което евентуално в бъдеще ще неправят и то не те а китайските им представителства, защото колкото и да се напъват ВАГ нямат капацитета и мощностите за такива производства. Такива заводи се строят с години.
  • #5
    16 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    Електрическо Поло на цената на обикновен Голф през 2022 година, всъщност не е кой знае каква оферта, щото голфа с прилични екстри е над 50К лв. а Зои със същите размери се предлага в момента (сега не след 4 години) за 60К. Г-н Дийс ще трябва да се напрегне малко повече. И основният конглокент на ФВ на пазара на ел. коли всъщност не е Тесла ...
  • #4
    19 rate up comment 6 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    "„Ние ще спрем Tesla” – 6 факта за новия шеф на Volkswagen" Как, со дупе ли??? Мисля да си купя малко акции на тесла дори и да знам че ще потънат само и само да ги подпомогна още малко да ви потормозят, шваби долнопробни.