IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Обвиняват автомобилните производители в завера

Нарочно бавят производството на хибриди и електрически коли, за да продават дизелите си

Обвиняват автомобилните производители в завера

Автомобилните компании умишлено  забавят производството на хибридни и електрически автомобили, за да си осигурят по-голяма печалба от продажбата на старите модели бензинови и дизелови коли. Това се казва в доклад на Европейската федерация по транспорт и околна среда (T&E).

Обвиняват автомобилните производители в завера

В доклада се напомня, че до 2021 г. всички автомобилни производители ще трябва да оборудват моделите си с технологии, които намаляват емисиите на въглероден диоксид в атмосферата. В същото време, според експертите от T&E, почти всички компании вече могат да произвеждат по-чисти превозни средства, но нарочно не го правят. Причината е в желанието им да продадат колкото е възможно повече стари автомобили, особено с дизеловото гориво, докато пазарът в световен мащаб буквално не бъде залят от електрически и хибридни.

Анализът на 50-те най-продавани модела автомобили в Европа показа, че само 12% от тях са оборудвани с "чисти" технологии. В резултат на това през 2017 г. на пазара се появиха твърде малко нови електрически коли и хибриди на пазара. Това беше една от основните причини за липсата на значителен напредък в намаляването на вредните емисии в атмосферата.

Пет пъти повече електрически модели и хибриди се очакват на пазара до 2021 г.

Обвиняват автомобилните производители в завера


Преди края на 2018 г. само 4 от 50-те най-продавани модела в Европа ще бъдат модернизирани. През 2019 г. 14 модела трябва да бъдат подложени на "зелена" модификация, а на следващата годита - само 7. От T&E твърдят, че такова забавяне в пускането на пазара на нови "чисти" модели е съзнателна тактика на производителите да увеличат продажбите на стари дизелови модели. Федерацията също така обвинява шефовете на компаниите в измама на обществеността и на регулаторите. Според експертите производителите само претендират, че с всички сили се опитват да спазват законовите норми, но още не могат. Всъщност, всички те могат да направят това сега, но умишлено забавят пускането на "чисти" автомобили.

"Автомобилните производители са безсрамни, проливат крокодилски сълзи и твърдят, че не могат да изпълнят нормите на регулаторите. Провеждат пропагандни кампании за ефективността на дизеловото гориво и твърдят, че производството на електрически автомобили е нерентабилно. Всичко това е огромна лъжа! ", казва Грег Арчър, директор на Европейската федерация по транспорт и околна среда.

Моделите, които се очаква да бъдат с "чисти" технологии до 2021 г.

Обвиняват автомобилните производители в завера

В отговор на тези обвинения няколко шефове на автомобилни компании нарекоха експертите от T&E "хора, които нямат основно разбиране по какви закони функционира автомобилната индустрия". От Европейската федерация по транспорт и околна среда контрират, че производителите лобират интересите си и "отчаяно се опитват да убедят регулаторните органи да се откажат от планираните си цели за намаляване на емисиите до 2025 г. Те искат да продават дизеловите си автомобили възможно най-дълго".

0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    А бе умник, дори смотаната България още миналата година прие закон с който задължава всички които строят сгради или ги реновират, Да осигурят зарядна инфраструктура на всеки паркинг с повече от 10 паркоместа, която трябва да заработи най-късно до 2030 година. С други думи всички сгради и паркинги построени от 2017 до 2030 година, през 2030 година ще ядат големи глоби ако на всяко едно паркомясто няма зарядна колонка.
  • #13
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Не че не искам електрически коли, но за да може всеки да кара такава, ще са необходими ОГРОМНИ инвестиции в електропреносна инфраструктура в света, а в България да не говорим. В повечето съвременни гаражи в БГ няма дори контакт, пък камо ли високоамперов източник. Дори те да се оправят, на всяко паркомясто в БГ ще трябва да се инсталира зарадна станция. За момента никое правителство не е поело отговорност или съставило план за подобна инфраструктура.
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    При всичките забрани,ограничения да се ползва дизел и при държаваните субсидии за ел. коли,по скоро виждам лоби за ел.колите от колкото за дизела!!Има си перфектни пазарни принципи - търсене - предлагане!Като искаш да промениш търсенето,предлагаш нещо по-добро и по-евтино!Не забраняваш съществуващото!И не наливаш пари от данъците на всички в новото!Просто е!Като повечето тук вярващи в конспирации:D :D
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Поредните бюрократи си оправдават съществуването с медийни бомби като тази. Ако утре с магическа пръчка всички коли изведнъж станат електрически ще настане колапс. Нито има къде да се зареждат, нито имат достатъчен пробег за да заместят ефективно сегашните коли. Това е бъдещето, но ще трябват още години да се развият технологиите и инфраструктурата. ДВГ са развивани и усъвършенствани с десетилетия а тия бюрократи искат едва ли не нещата сега да станат за няколко месеца
  • #10
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Dido до пена ( преди 2 години )
    Аз не си формирам мнението по платените ревюта на Top Gear!! Model 3 не съм карал, но Model S съм карал доста и смело мога да твърдя,че не е пълноценен автомобил който да задоволи ежедневните ми нужди!Пропускаш най-важното!Ел автомобилите трябва да са екологични,а ел.енергията от която се зареждат все още и дълго време няма да е!Т.с. просто заменяме източника на мръсен въздух за повече пари!Никакъв смисъл към момента,което е и причината да не са масови,няма никакви конспирации!!
  • #9
    9 rate up comment 8 rate down comment
    пена ( преди 2 години )
    "Нито технологиите към момента позволяват ел.колите да са пълноценен заместител на колите с ДВГ,нито производството на ел. енергия може да поеме масово използване на ел.коли и supercharge станции!!" Я вземи да прочетеш ревюто на Tesla Model 3 в Top Gear. Там са казали точно, че е пълноценен автомобил който не отстъпва по нищо на германците.
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Dido ( преди 2 години )
    Нито технологиите към момента позволяват ел.колите да са пълноценен заместител на колите с ДВГ,нито производството на ел. енергия може да поеме масово използване на ел.коли и supercharge станции!!Още по малко тази енергия да идва от екологични източници за да има смисъл цялата операция с подмяната на ДВГ колите с електрически!На времето никой не е забранил използването на файтони и каруци за да се наложат атомобилите!В момента в който технологиите са позволили да бъдат мосови и достъпни,те са заели своето място!
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ами като разработките и инвестициите са глътнали милиарди, нормално е да искат още да се продават за да избиват вложенията си. Те се избиват с години напред. Сега инвестициите които се правят за ел коли и производствата ми ще се върнат след 10-15 години. А дизела се наложи заради политиката с високите акцизите в ЕС. Хората потърсиха по евтиното и авто производителите им го дадоха. Развиха по ефвктивни и икономични дизели.
  • #6
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Dido ( преди 2 години )
    Предложете ми електрическа кола на цената на нова Октавия,с пробег 1000км с едно зареждане, инфраструктура за зареждане поне на 50% от сегашната с бензиностанции,200% гаранция,че тока с който ще я зареждам идва само от екологични и възобновяеми източници,а не от ТЕЦ и АЕЦ и веднага купувам 2!Докато не ми предложите това,не ми говорете за конспирации!
  • #5
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Това е тотална тъпня, хипотетично да приемен ме немските производители са се наговорили, което звучи супер смешно, да кажем, че продажбите им са 10% от световните ами останалите 90%? и те ли са в заверата? Стига простотии, ако им е по-изгодно и ако търсенето е по-голямо на ел. колите веднага ще залеят пазарите, явно още това не е на първа линия. Липсата на зарядни станции, бавното зареждане, по-високата цена на електромобила и късия пробег са това, което още плаши потребителите.