IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Обвиняват автомобилните производители в завера

Нарочно бавят производството на хибриди и електрически коли, за да продават дизелите си

Обвиняват автомобилните производители в завера

Автомобилните компании умишлено  забавят производството на хибридни и електрически автомобили, за да си осигурят по-голяма печалба от продажбата на старите модели бензинови и дизелови коли. Това се казва в доклад на Европейската федерация по транспорт и околна среда (T&E).

Обвиняват автомобилните производители в завера

В доклада се напомня, че до 2021 г. всички автомобилни производители ще трябва да оборудват моделите си с технологии, които намаляват емисиите на въглероден диоксид в атмосферата. В същото време, според експертите от T&E, почти всички компании вече могат да произвеждат по-чисти превозни средства, но нарочно не го правят. Причината е в желанието им да продадат колкото е възможно повече стари автомобили, особено с дизеловото гориво, докато пазарът в световен мащаб буквално не бъде залят от електрически и хибридни.

Анализът на 50-те най-продавани модела автомобили в Европа показа, че само 12% от тях са оборудвани с "чисти" технологии. В резултат на това през 2017 г. на пазара се появиха твърде малко нови електрически коли и хибриди на пазара. Това беше една от основните причини за липсата на значителен напредък в намаляването на вредните емисии в атмосферата.

Пет пъти повече електрически модели и хибриди се очакват на пазара до 2021 г.

Обвиняват автомобилните производители в завера


Преди края на 2018 г. само 4 от 50-те най-продавани модела в Европа ще бъдат модернизирани. През 2019 г. 14 модела трябва да бъдат подложени на "зелена" модификация, а на следващата годита - само 7. От T&E твърдят, че такова забавяне в пускането на пазара на нови "чисти" модели е съзнателна тактика на производителите да увеличат продажбите на стари дизелови модели. Федерацията също така обвинява шефовете на компаниите в измама на обществеността и на регулаторите. Според експертите производителите само претендират, че с всички сили се опитват да спазват законовите норми, но още не могат. Всъщност, всички те могат да направят това сега, но умишлено забавят пускането на "чисти" автомобили.

"Автомобилните производители са безсрамни, проливат крокодилски сълзи и твърдят, че не могат да изпълнят нормите на регулаторите. Провеждат пропагандни кампании за ефективността на дизеловото гориво и твърдят, че производството на електрически автомобили е нерентабилно. Всичко това е огромна лъжа! ", казва Грег Арчър, директор на Европейската федерация по транспорт и околна среда.

Моделите, които се очаква да бъдат с "чисти" технологии до 2021 г.

Обвиняват автомобилните производители в завера

В отговор на тези обвинения няколко шефове на автомобилни компании нарекоха експертите от T&E "хора, които нямат основно разбиране по какви закони функционира автомобилната индустрия". От Европейската федерация по транспорт и околна среда контрират, че производителите лобират интересите си и "отчаяно се опитват да убедят регулаторните органи да се откажат от планираните си цели за намаляване на емисиите до 2025 г. Те искат да продават дизеловите си автомобили възможно най-дълго".

0 от 500
  • #24
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Този под мен пише какво могло и щяло да стане някога. След 50г. Към момента има редица изследвания, че електромобилите замърсяват колкото обикновените.
  • #23
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Другото което простаците не могат да разберат е че електрическите коли имат във пъти по добра енергиийна ефективност и много ниско замърсяване. Това е вярно дори при варианта във който 100% от енергията идва от централи на въглища! Причината е че при енергията произведена във централа се постига много по висока ефективност от колкото при ДВГ, и освен това във централата могат да бъдат инсталирани супер ефективни пречистващи системи които намаляват замърсяването със до 95% спрямо ДВГ.
  • #22
    7 rate up comment 4 rate down comment
    пак манипулации ( преди 2 години )
    А тази евро комисия защо не съобщава елетромобилите и хибридите с какъв живот са и колко скъпа е експлоатацията им при извънгаранционно обслужване. Пазарът втора ръка не съществува ли за тях и ако трябва да подменя батерии какво ще ми коства това? Колкото първа вноска за нова кола?
  • #21
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Решението ( преди 2 години )
    Явно трябва да се въведе пълна забрана. На първо време, който иска да кара автомобил със ДВГ в града ще плаща всичко умножено по три! Тройни такси, тройни застраховки. Но до 10 години трябва да се въведе пълна забрана. В градовете въздуха вече е отровен! Не се диша. Особенно в България където всеки втори кара 10-15 годишен дизел. Това е пълно безобразие и безхаберие. И ВИЕ И ДЕЦАТА ВИ ДИШАТЕ ТОЗИ ВЪЗДУХ!
  • #20
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Да не говорим, че ако бяхте прочели статията, щяхте да разберете, че хората от комисията казват, че имат възможност авто производителите да предложат ел. коли с конкУрентни цени и параметри, но не го правят, за да измучат още повече пари от старите технологии, които в момента продават на по-голяма печалба. Ама има един лаф.. "чукчи е писател, не читател" - Направо за вас е измислен този "лаф".
  • #19
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Пичое срещу законите на физиката и немските каски няма как да спечелят. Никой не може да победи природата и физиката. Или с други думи, когато двг е с двойно и повече по-ниско КПД, всички сметки за това кое колко замърсява са излишни. Все едно да твърдиш, че бензинов авт. с разход 1 на 100 замърсява също толкова, колкото и такъв с разход 10 на 100 - вие това правите с тока в момента. Който може да го осмисли, добре, който се е надишал със сажди - вече няма спасение за него.
  • #18
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Пр0здото ВАГ-ина/лно фенче, фен на нафтовите печки се скъсва да коментира под различни никове и да парадира с незнанието си и с разни мантри на германците, които си защитават лобито. Цъка си плюсове, цъка на другите минуси и си мисли, че е много вървежно. Предполагам има далавера с крадена нафта и заради това е толкова напорист да доказва, че черното е бяло. Жалка работа. А това, че немското лоби спъва развитието в този отрасъл е видно за всеки, който поне малко се интересува от коли.
  • #17
    6 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Нещата стават бавно, а в БГ, за съжаление, още по-бавно. Дано се усетят за старите таралясници, идващи от запад, да ги ограничат по някакъв начин. А относно тока не сте съвсем прави. За да произведеш литър бензин или дизел, се изразходва доста голямо количество ел. енергия - доста по-голямо, отколкото на електричка й трябва за да мине разстоянието, което кола с ДВГ минава с въпросния литър. Само трябва да се преразпределят нещата и да се направи читава зарядна инфра. Което също отнема време.
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гошо ( преди 2 години )
    Ама само за дизела ли се отнася или И за цените(на автомобилите)...качеството на храните...лекарствата ...стоки от първа необходимост, злоупотреба с евросредства идващо отгоре, геноцидна политика чрез финансиране и политическа подкрепа за малцинствата и какво ли още не. Германците са превърнали общия европейски пазар в бащиния и го кривят както и накъдето си поискат.Това си е чист фашизъм, дами и господа(не го бъркайте с онзи нацизъм).Чисто окрупняване и ограбване на пазара.Питайте италианците..
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    A можеш ли да се сетиш какъв % са сградите построени след 2017 на фона на вече построените???