IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Големи промени за третото поколение на Dacia Logan

Бюджетният модел ще ползва платформата на най-новото Clio

Големи промени за третото поколение на Dacia Logan

В рамките на следващите две години трябва да се появи третото поколение на популярния модел на Dacia Logan, чието разработване върви с пълна сила, а новият автомобил ще е с доста промени.

Големи промени за третото поколение на Dacia Logan

Втората генерация на бюджетния модел (на снимката) използва модернизирана версия на платформата B0 Global Access, която вече носи означението B0+. Тази платформа дебютира през 2005 г., а корените й идват от платформата на второто поколение Renault Clio от 1998 г.

От тази гледна точка смяната на платформата е повече наложителна, освен това, Renault и Dacia ще реализират икономии като качат новия Logan на ново шаси. Целта на концерна Renault-Nissan е да намали платформите, които използват моделите на отделните марки под шапката му и това важи и за Dacia Logan. Заедно с това върви и използването на все повече стандартни компоненти в отделните модели, което също води до по-ниски разходи.

Втората причина е свързана със затягането на правилата за безопасност в Европа и изискването новите модели да бъдат снабдени с автоматично задействаща се спирачка в критични ситуации.

Така че следващото поколение Dacia Logan ще използва нова платформа, като според френското издание L’Argus, става въпрос за модернизираната версия на модулната платформа CMF-B, която в Renault планират да използват и при следващото поколение на субкомпактния модел Clio, което трябва да дебютира догодина.

Модулната платформа ще има два варианта – първият High Spec ще означава, че моделът ще получи повече електроника и по-съвременни технологии, а вторият – Access Spec ще е по-семпла версия с по-проста архитектура и по-скромни постижения по отношения на комфорта и шумоизолацията.

Другата информация, свързана с новия Logan се отнася до двигателната му гама, като е почти сигурно, че в нея ще попаднат новия 1,3-литров турбо мотор TCe, както и модернизираната версия на супер успешния 1,5-литров dCi турбодизел.

Снимка: Dacia

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вижте донякъде е прав,но ако си купиш нова Дачия само!Все още резервните части, данъци и задължителните плащания са евтини!Купи си нова Тойота да дадеш 870 лева за съединител и да умреш!!!!Или БМВ си купи и ще изсъхнеш!Ти казваш да налее 4-5 хиляди за стара,а за нова всяка година наливаш по 8-10 хил.за всички такси,данъци и плащания!Освен това за нова кола задължително минаваш на преглед който по е на често от старите коли ,и като отидеш ти откриват и сума ти други работи и ужким безплатно нещо си ,пък си плащаш все едно те колят, и ужким са проверили и други работи и чакаш с часове ,и си тръгваш стресиран и ощавен!!!!!Ако не отидеш,ти пада гаранцията!!!!!!!Да не говорим за новите коли с ненужна електроника-задължително те викат уж за безплатна профилактика и ти искат 400 лв,пък ти обясняват че безплатно било друго и нещо си-пък ти не си разбрал...?!?!Не е като преди 30г. ВЗЕМЕШ СИ НОВА КОЛА И ЗНАЕШ ЧЕ НОВА КОЛА!!!!Повечето които пишат тук не са били родени преди 30г.,не знаете как беше и сега когато стезахранени с маниполативна реклама по рождение от глобални информационни-заблуждаващи средства....,ТО ТОГАВА ЛЪЖАТА ПОВТАРЯНА ХИЛЯДИ,ХИЛЯДИ ПЪТИ Я ВЗИМАТЕ ЗА ЧИСТА МОНЕТА,ЗАЩОТО НИКОГА НЕ СТЕ ВИЖДАЛИ ИСТИНАТА И НАВСЯКЪДЕ ЧЕТЕТЕ ПОДЪРЖАЩАЗАБЛУДА!!!!Да нова кола,но когато всичко си беше намястото и облъчванетоне вампирясвашехората защото не беше световно,и се правеха наистина нови и здрави коли ,защото не смееха да лъжат,а сега когато сте облъчени правят коли на ишлеме без качество и дизайн защото не сте виждали истинатаи вярвате на всичко за съжаление!!!!Форд Гранада,Опел Омега,Мерцедес 123,5-цата на БМВ ....,но преди 30г. !-да задължително нови!-леки на килограми,съобразени с заплатите,с много по-голям сервизен период на обслужване ?!?!?!?!?!?!?!?!....,и красиви като статии !!!!Да не говорим за данъците съобразени с възможностите!!!!Сега ви вампирясахаи вдигнаха всичко като не ги итересува качество и дизайн щом наоколо душат вампири жадни за всичко вредно и пошло-----за съжаление....Това е статия за Дачия и май тя остана единствена НАИСТИНА БЮДЖЕТНА кола ..?!?!Нова Дачия да!!!!!!!...не измествайте темата.Но я си купете ново нещо друго-става да ходите веднъж годишно наморе и два пъти в седмицата на работа ,но електрониката ще се обади и ще ходите на задължителните уж-безплатни прегледи и ще носите обувките шити 50 пъти и лепени с капчицазаради всички задължителни плащания за нова кола!!!!!!Сега не е като преди,сега живеете в МАТРИЦАТА...,но Лео няма да ви спаси защото е филмов герой,а МАТРИЦАТА е истинска и вие вече сте МЪРТВО-РОДЕНИ....-за съжаление.Но нова Дачиа да ,все още е връзката между предишното нормалмално и сегашния измиращ откъм мозъчни клетки свят...-за съжаление....
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    K ( преди 6 години )
    Ако имах 80К+ парите за подръжка за такава кола, скачам в някой премиум от светата троица с 3.0л. двигател 340к.с. макс 3 год. на 30-40хил. км, тва си е направо нова.Хубаво ама то не е само да я купиш - каско, сервиз, данъка на тез кубици и коне....Който може да си го позволи супер, радвам се за всички тях. Аз лично предпочитам като си купя кола, да мога и да я подържам както трябва.За това за 40к си взех нова, клас C 120к.с, карам си спокойно и продължавам да си мечтая за горе споменатите. :-)
  • #6
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Я пак?! Нова кола е риск, а стара не?! Човек смени хапчетата. Освен ако не визираш че на стария премиум си знаеш че тепърва има да му налееш 4-5хил за да заприлича на нещо.
  • #5
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тук като чета изглежда че нова кола повече от 6 месеца не живее. А бе да му се не види аз съм с нова кола и още 5-5 близки приятели имам с нови коли и защо ни една не се счупи. Всъщност на една й се счупи дръжката на вратата (колко от дефект колко от експлоатация) така да отсрами.
  • #4
    4 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    нова кола от автосалон никога това е като да се ожениш по снимка качена в интернет предпочитам за същата сума 5-10 годишен премиум автомобил добре подържан със всички видими предимства и недостатъци
  • #3
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз направих грешката да си взема нова кола и всеки месец бях в сервиза. Така че гаранция няма. Също така не разбираш, че някои хора ценят удобството и тишината доста повече от някое друго посещение в сервиза.
  • #2
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    То почти всяка кола в не луксозен сегмент B и C е по-добре откъм крайна цена и главоболия цпрямо 10 годишно БМВ/Мерцедес и тн
  • #1
    32 rate up comment 4 rate down comment
    практичен ( преди 6 години )
    Много добра кола за парите си.Наистина много добра.Вземаш варианта с фабричен LPG и си в джаза.По-добро предложение на пазара НЯМА!Чудя се само на тези, които си вземат нов внос кола 5-та ръка с неясно минало, но ясно бъдеще в сервизите за същите пари, че дори и повече.Явно комплексите са им в повече и искат да докажат на останалите хора, че карайки немска таратайка са над тях. Мислят си, че другите им се възхищават, а всъщност всеки ги съжалява...