Компанията Ford представи четвъртото поколение на модела си Focus на специално мероприятие в Германия. Производителя определи новия автомобил като „най-технологичния си модел за последните 20 години”.
В основата на хечбека и комбито е изцяло нова модулна платформа C2, която е разработена от европейските инженери на компанията. Благодарение на използването на високоякостна стомана и допълнителни алуминиеви елементи в конструкцията, автомобилът е с цели 88 кг. по-лек от предишното поколение.
Дължината на новия Focus е 4378 мм, което е с 18 мм повече от предшественика му. Разстоянието между двете оси е увеличено с 53 мм – до 2701, като по този начин се отваря допълнително пространство за краката на возещите се отзад пасажери.
От компанията отбелязват, че моделът има най-добрият в класа си коефициент на челно съпротивление – 0,250. Топ-версиите ще се предлагат с независимо задно окачване, а в списъка с допълнителни асистенти влиза адаптивен круиз-контрол с възможност за пълно спиране и автоматично тръгване, система за следене на лентата на движение и разпознаване на пътните знаци, а също така и модернизирани адаптивни главни светлини.
В оборудването на модели влизат още проекционен дисплей, усъвършенствана функция за полуавтоматично паркиране, система за контрол на „слепите” зони, камера за заден ход и функция за разподнаване на пешеходци. Адаптивното окачване при новия Focus е опция.
Срещу доплащане се предлагат още модернизиран мултимедиен комплекс SYNC 3 с подръжка на Apple CarPlay и Android Auto, а също така и на точка Wi-Fi с възможност за включване на 10 мобилни устройства, които работят на разстояние до 15 метра.
Гамата двигатели включва 3-цилиндров бензинов мотор от семейството EcoBoost с обем 1 литър, достъпен в три варианта – с 85, 100 и 125 к.с. Има и два турбодвигателя с обем 1,5 литра, развиващи 150 и 185 к.с. При по-мощния от тях един от цилиндрите може да се деактивира за 14 милисекунди.
Дизелите са 1,5-литрови EcoBlue, развиващи 95 и 120 к.с., и 2,0-литров със стоманени бутала, развиващ 150 к.с. и 370 Нм. Двигателите се съчетават с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенен автомат.
Новият Ford Focus ще се предлага като хеч/ек, седан и комби. Догодина ще дебютира луксозната версия Vignale, а малко след нея ще излезе и ST. Накрая ще видим и всъдеходната модификация Active с увеличен с 30 мм пътен просвет.
Серийното производство на хечбека и комбито ще се осъществява в завода в Зарлуи (Германия), като стартира презд юни. Версията за Северна Америка ще се сглобява в завода на компанията Changan в Китай.
Очакванията са през 2020 г. да излезе и най-мощната версия на модела – RS. Тя ще получи 2,3-литров мотор, който ще работи със стартер-генератор, захранван от отделна 48-волтова мрежа. Мощността на агрегата ще превиши 400 к.с.
Снимки: Ford
Още снимки на новия Focus - в галерията горе.