IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

Шефът на PSA със скандално изказване за вредните емисии

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

Глобите на ЕС за компаниите, които не успяват да се справят с по-строгите изисквания за нивата на въглероден двуокис, които отделят автомобилите им, могат да „свалят на колене” европейските производители. А това ще позволи на китайските производители на електромобили да влязат на европейския пазар като купят някоя закъсала местна компания. Тази мрачна прогноза направи пред Automotive News главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес.

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

„Последствията от това са много ясни – обясни Таварес. – Тези затегнати правила ще създадат китайския троянски кон в Европа.”

Острите коментари на Таварес, колкото и лицемерно да звучат, идват насред нарастващото напрежение между Китай и САЩ, породено от митата, които Доналд Тръмп въведе за азиатските стоки и отговорът на комунистическия гигант.

„Ако един европейски автомобилен производител не успее да постигне нивата на въглероден двуокис и след това бъде поставен на колене от големите глоби, които ще го сполетят, то той няма да може да бъде купен от друга европейска компания заради антитръстовото законодателство – допълни Таварес. – Това ще създаде възможност за чужд инвеститор да наложи тук технология, която се цени високо от европейските власти, което означава електромобили. А кой е лидер в електрификацията? Китай.”

ЕС изисква от автомобилните производители да постигнат средно ниво от 95 грама въглероден двуокис на километър за гамата си модели, като това трябва да стане до 2021 година. Сега действащите правила определят, че средното ниво на CO2 трябва да е 130 грама на километър.

Тагове: psa
0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 11 rate down comment
    KLASIKA ( преди 2 години )
    ПОДРАСТВАЩИТЕ ВАМПИРИ ЗАХРАНЕНИ С РЕКЛАМА ДА ЗНАЯТ: ЕЛЕКТРОКАРИТЕ НЕ СА БЪДЕЩЕТО ! ТОВА Е НАЧИН И СХЕМИ ЕДНИТЕ ДА ПЕЧЕЛЯТ ,А ДРУГИТЕ ДА"ЧИСТЯТ" ДАНЪЦИ ЧРЕЗ ОБЛЕКЧЕНИЯ !!! ИЗЛЕЗТЕ ОТ МАТРИЦАТА,СПРЕТЕ ДА ЧЕТЕТЕ КЛЮКИ В ИНТЕРНЕТ И ПРОЧЕТЕ КНИГА ИЛИ НЕЩО РАЗУМНО НЯМАЩО НИЩО ОБЩО С "ИНФОРМАЦИИТЕ" И ЩЕ СЕ "ОТКАЧИТЕ"ОТ МАТРИЦАТА! ДВИГАТЕЛЯ Е ИЗМИСЛЕН,НО НЕФТЕНАТА МАФИЯ ЧАКА ДА СВЪРШАТ РЕСУРСИТЕ И ТОГАВА ЩЕ ГО ПУСНАТ!СЕГА ЛАПАТ КИНТИ! ОТЪРСЕТЕ СЕ ОТ ФИКС-ИДЕЯТА ЗА ЕЛЕКТРИЧКИ!..НО КАКТО ИСКАТЕ ....
  • #7
    6 rate up comment 12 rate down comment
    KLASIKA ( преди 2 години )
    АБСОЛЮТНО Е ПРАВ !!! ДА СЕ ПРАВЯТ СТАЧКИ! НЕ НЕГОВОТО ИЗКАЗВАНЕ Е СТРАННО..,А СТРАННО И ЛИЦЕМЕРНО СА НОВИТЕ ИЗИСКВАНИЯ НАЛОЖЕНИ ОТ ЧИНОВНИЦИ КОИТО ХАБЕР СИ НЯМАТ ОТ АВТОМОБИЛИ!!!!! ТОВА Е!ДВИГАТЕЛЯ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ СТИГНА ДО ГРАНИЦАТА НА ИКОНОМИЯТА СИ!ДРУГОТО ЩЕ Е ТЕХНИКА ОТ"СОВАЛКИТЕ"И КОЛИТЕ ЩЕ СЕ ОСКЪПЯТ ЗВЕРСКИ!ЛИЦЕМЕРИТЕ ДА НАМЕРЯТ РЕШЕНИЕ!!!!ИЛИ ОТ УТРЕ ДА ЗАБРАНЯТ КОЛИТЕ ИЛИ ДА ОРГАНИЗИРАТ ОБЩОДЪРЖАВЕН ЕКИП СЪС СРЕДСТВАТА НА ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ И КОГАТО ОТКРИЯТ НОВ НАЧИН ,ДА СЕ ОБАДЯТ!
  • #6
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Така е, чиче. Японците като разработваха хибриди и електромобили, вие с немците си чесахте тиквите и легализирахте канцерогенните си дизели. Като гледате само краткорочната печалба - ще фалирате в дългорочен план. Никой не е длъжен да ви диша мизериите.
  • #5
    17 rate up comment 5 rate down comment
    пена ( преди 2 години )
    Следващата кола ще е електричка! Зависи изцяло от мързеливите европейски производители дали тя ще е европейска или не!
  • #4
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Бъркаш ниска цена(икономия) с икономия от мащаба. Икономията от мащаба означава, че колкото по-голямо количество произвеждаш от един продукт без да променяш качеството, толкова по-евтино ти излиза като себестойност, защото всички вериги се натоварват ефективно, а цените на едро на материалите и детайлите падат с количеството. Прав си и за китайското качество, но в Китай има 21 стандарта качество, като за всеки влак си има пътници. Китайците са доказали че могат да правят и качествени стоки!
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    То мащаба става и от гадните пластмаси и чупливите коли който се сменят все по-често..да си намалят десетките милиони бонуси към милионите си заплати
  • #2
    29 rate up comment 8 rate down comment
    Нев ( преди 2 години )
    Ами това се нарича адаптация, има го и в природата като основен принцип! Който не може да еволюира и адаптира е загиващ вид, чудо голямо, и без вас автомобилната индустрия ще продължи да се развива! То и швабите ако можеха щяха да тракат и къдят още 100 години с ТДИ, ама на хората взе да им писва да бъдат лъгани колко "напредничава" технология получават за парите си, и как "синия" дизел не е толкова чист!
  • #1
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Ами добро утро! ( преди 2 години )
    Аз това го говоря от години и е напълно логично да стане, независимо дали китайците ще купят европейска компания или не. Поевтиняването на което и да е производство става с икономии от мащаба. За да правиш икономии от мащаба трябва да имаш мащаб, а европейските производители умишлено бавят производството на електромобили защото печелят повече от ДВГ. Тази алчност ще им излезе през носа, защото китайците ще наводнят пазара с евтини електромобили, а европейците няма какво да предложат насреща.