Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

Шефът на PSA със скандално изказване за вредните емисии

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

Глобите на ЕС за компаниите, които не успяват да се справят с по-строгите изисквания за нивата на въглероден двуокис, които отделят автомобилите им, могат да „свалят на колене” европейските производители. А това ще позволи на китайските производители на електромобили да влязат на европейския пазар като купят някоя закъсала местна компания. Тази мрачна прогноза направи пред Automotive News главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес.

Таварес: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

„Последствията от това са много ясни – обясни Таварес. – Тези затегнати правила ще създадат китайския троянски кон в Европа.”

Острите коментари на Таварес, колкото и лицемерно да звучат, идват насред нарастващото напрежение между Китай и САЩ, породено от митата, които Доналд Тръмп въведе за азиатските стоки и отговорът на комунистическия гигант.

„Ако един европейски автомобилен производител не успее да постигне нивата на въглероден двуокис и след това бъде поставен на колене от големите глоби, които ще го сполетят, то той няма да може да бъде купен от друга европейска компания заради антитръстовото законодателство – допълни Таварес. – Това ще създаде възможност за чужд инвеститор да наложи тук технология, която се цени високо от европейските власти, което означава електромобили. А кой е лидер в електрификацията? Китай.”

ЕС изисква от автомобилните производители да постигнат средно ниво от 95 грама въглероден двуокис на километър за гамата си модели, като това трябва да стане до 2021 година. Сега действащите правила определят, че средното ниво на CO2 трябва да е 130 грама на километър.

Тагове: psa
0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    GHost ( преди 1 година )
    Къде видяхе поевтиняване? Всеки нов модел е с около 2000 евро повече от стария на базовия модел, екстрите струват повече и за 10 години 70-80% от естрите си остават екстри и в новия модел, но за повече пари. Съхраняването на електроенергия е скъпо и няма решение, рециклирането няма да е на задоволяващо ниво, не знам защо всеки се е юрнал за електрическа, по-скоро следващата ми кола да е водородна! Ще мине време ще поумнеете може би...
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Трумпист ( преди 1 година )
    Американците тихомълком спряха приемането на безумни норми със среден разход 4/100. И при нас това очевидно няма да се случи. Базата на производителите още не е постигнала 130-те грама, до 3 години 95 е напълно немислимо.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да "икономия от мащаба". До 20 годин ще има безлични автономн модули на 2 прозводителя.Автомобилите ги чака същото като компютрите - емблеми, реклами, а отвътре едно и също. :(
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ищван Чурка ( преди 1 година )
    Ми не са бъдещето, Klasik и "Тинтири". Електроавтомобилите са настоящето. И си изключи CAPS LOCK-a щото ни се чини, че ни викаш и се опитваш да ни наставляваш, а това ич не ни се харесва! Ш.бам ти минуса за което ;)
  • #15
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до KLASIKA ( преди 1 година )
    И какъв е тоя "измислен двигател" за който все ревеш от доста време? Атомен ли, с вода ли ще върви или със сгъстен въздух? Щото преди повече от 100 години първият автомобил на великия Фердинант Порше е бил ЕЛЕКТРИЧЕСКИ! И жалко за света, че е тръгнал по пагубния път на фосилните горива ...
  • #14
    13 rate up comment 1 rate down comment
    класичето ( преди 1 година )
    колегата КЛАСИК яко се е надрусал със сажди от некой премиум-дизеляк!
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Факт-ически! ( преди 1 година )
    Да си седят долу и да произвеждат рена, ама без да ги карат!
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    А бе пренаселеността е проблем просто цела Африка се изсипа в Европа всеки не.ро и арап си купи втора и трета ръка кола на Запад и почна да се.е в природата.От там стана нетърпимо.Да си седят долу и да карат велосипеди.
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Дошкоо ( преди 1 година )
    ...kapute извъземен...дизелите канцерогенни в ЕУ а американските V8 в сащ,...ааа там не са, тия са от "нащеЩе" .Акъл на кило ринем.. чакаме твоята електричка ,да видим ти умна кратуно какво ше измислиш,едните такива другите онакива...айде чакаме..
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дрън дрън. Дали батериите са бъдещето на транспорта не е сигурно, но със сигурност двигателите на автомобилите ще бъдат електрически. Електродвигателите са най-ефективните двигатели, а електричеството е най-евтината енергия. Единственият проблем засега са високите цени на батериите и дефицитните суровини, защото все още няма достатъчно разработени находища. Всичко това са временни проблеми, решими до четири-пет години, което се потвърждава и от думите на всички автомобилни производители.