IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

Износът на тези автомобили за някои от държавите е скочил двойно

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

През последните два месеца се забелязва рязко спадане на автомобили с дизелови двигатели в Германия и техните собственици започват стремително да се избавят от тях. Това пише в свой анализ „Дойче Веле”, като твърди, че голяма част от тези машини вече са поели към страните от Източна Европа.

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

В Германия са регистрирани 15 млн. коли с дизелови двигатели, като 11 млн. от тях не отговарят на стандарта Евро-6. След решението на административния съд в Лайпциг, което позволява на немските градове да забраняват движението на автомобили с този тип двигатели, дизеловият автопарк започва да намалява, се казва още в анализа.

Изданието посочва, че засега забраната ще засегне само колите, отговарящи на стандарт до Евро-4. От септември 2019 г. обаче ще бъдат забранени и превозни средства с Евро-5. И тъй като те влияят негативно на екологията в Германия, вече започват да поемат към Източно Европа.

Според „Дойче Веле”, износът на дизели от Германия е скочил от 187 000 бройки през 2016 г., на 233 000 през 2017 г. Почти всички коли се изпращат към страните от Източна Европа. В някои от тях вносът на дизели от немския пазар през миналата година е скочил двойно само за една година.

Очакванията са през 2018 г. тази бройка да се увеличи още, тъй като и други страни от Западна Европа предвиждат въвеждане на по-строги норми и ограничения на автомобилите със стари дизелови двигатели. Тези държави също ще трябва да се отърват от своите автомобили, а пътят за тях е именно към Източна Еропа.

В същото време обаче министърът на околната среда на Германия – Свеня Шулце, заяви, че забраната и ограниченията на дизелови автомобили няма да решат проблемите с вредните емисии в страната

„Подобни мерки ше ударят не този, който трябва. От промяната ще пострадат обикновените граждани, а не производителите, които са отговорни за това. Затова държавата трябва да увеличи стимулите си за тези, които си купуват по-екологични автомобили. Не искаме да забраняваме нищо. Не искаме да караме хората да ходят пеша или с велосипеди. Целта ни е да създадем разумна алтернатива”, коментира Шулце.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В цяла Европа целата е в градовете да изчезнат колите и да се карат само колела малки електрички и обществен транспорт. В много градове където това е факт не знаят що е то задръстване. Лично съм го видял в няколко големи европейски столици като Прага и Виена където час пик е от 8:30 до 9:00 и цял ден празен центъра. В Въена и толкова час пик не съм видял. На другия полюс са Рим Лондон Мадрид където по цял ден е трафик. В Рим дори до 22:00
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тази забрана ако сатане масова ще има голям проблем. Повечето от половината коли са дизели и малко от тях са Евро6. Значи милиони коли ще се окажат с ограничен достъп до градовете. Надали много градове ще си го позволят. Или ще е само за централните части. А там би трябвало да се ограничат колите като цяло и да се ползва обществен транспорт. На запад поне имат добре развит.
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дизел Евро 5 си отговаря на всички еконорми. Просто в Западна Европа няма да могат да го карат в някои градове. Това не са спрени от движене коли.
  • #5
    33 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Разбира се, всички дизелови ***, които не отговарят на Еконормите в Европа са добре дошли тук. Джамбазите ще ни ги продадат изгодно и всичко ще е точно. Само дето от това ще е още по-мръсно и децата ни ще страдат от дихателни и белодробни заболявания, но това не е важно нали ще се возим на нафтичка.
  • #4
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На модерните бензини газификацията не е никак тривиална нито евтина и в БГ едва ли има повече от 10 сервиза които могат да я свършат грамотно. На колите до 2000 технически грамотен човек и зад блока я монетираше приемливо добре. Ама с тези директни впръсквания и сложни компаютри ще е грозна гледка като започнат да се учат майсторитеДа се радва българския баровец че още 5-8 години ще има евтини дизели, а после като иска кола 200 коня да си плаща премиума на бензина.
  • #3
    9 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Супер. Сега ще има добри коли на ниски цени :) А на запад да си карат каквото искат
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И зарязаните вагонетки от Щатите чакаме, тия може да не ни стигнат.
  • #1
    22 rate up comment 11 rate down comment
    Ман ( преди 6 години )
    Тъжна работа! Като хората искат икономия да си взимат бензин на газ. По-евтино и със сигурност далеч по-чисто.