IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

Износът на тези автомобили за някои от държавите е скочил двойно

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

През последните два месеца се забелязва рязко спадане на автомобили с дизелови двигатели в Германия и техните собственици започват стремително да се избавят от тях. Това пише в свой анализ „Дойче Веле”, като твърди, че голяма част от тези машини вече са поели към страните от Източна Европа.

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

В Германия са регистрирани 15 млн. коли с дизелови двигатели, като 11 млн. от тях не отговарят на стандарта Евро-6. След решението на административния съд в Лайпциг, което позволява на немските градове да забраняват движението на автомобили с този тип двигатели, дизеловият автопарк започва да намалява, се казва още в анализа.

Изданието посочва, че засега забраната ще засегне само колите, отговарящи на стандарт до Евро-4. От септември 2019 г. обаче ще бъдат забранени и превозни средства с Евро-5. И тъй като те влияят негативно на екологията в Германия, вече започват да поемат към Източно Европа.

Според „Дойче Веле”, износът на дизели от Германия е скочил от 187 000 бройки през 2016 г., на 233 000 през 2017 г. Почти всички коли се изпращат към страните от Източна Европа. В някои от тях вносът на дизели от немския пазар през миналата година е скочил двойно само за една година.

Очакванията са през 2018 г. тази бройка да се увеличи още, тъй като и други страни от Западна Европа предвиждат въвеждане на по-строги норми и ограничения на автомобилите със стари дизелови двигатели. Тези държави също ще трябва да се отърват от своите автомобили, а пътят за тях е именно към Източна Еропа.

В същото време обаче министърът на околната среда на Германия – Свеня Шулце, заяви, че забраната и ограниченията на дизелови автомобили няма да решат проблемите с вредните емисии в страната

„Подобни мерки ше ударят не този, който трябва. От промяната ще пострадат обикновените граждани, а не производителите, които са отговорни за това. Затова държавата трябва да увеличи стимулите си за тези, които си купуват по-екологични автомобили. Не искаме да забраняваме нищо. Не искаме да караме хората да ходят пеша или с велосипеди. Целта ни е да създадем разумна алтернатива”, коментира Шулце.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #38
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 1 година )
    Моля всички фенки на дизела да яхнат колело и да покарат 1 час в локалното на Цариградско или по Околовръсното във Варна!
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пожелавам ти да смениш една дюза и турбина с нови и след това да дойдеш пак да пишеш как не била по-скъпа поддръжката.
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Демек трактористи.
  • #35
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дизела е ОК за трактори,кораби и други тежки машини.За кола,айде няма нужда. А забравих,и за хора които не могат да си позволят бензин.
  • #34
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Карам около 13-15к на година, нафта от колонка. Дизела е достатъчно по икономичен, 2-3 л/100 до 3-4 л/100 зимно време градско, извън разликата е по малка, но моето е над 60% градско. Тва са некакви тъпи мантри от времето на Бай Гошо майстора. Подобен мит е и по скъпата поддръжка, което е има няма цели 5%
  • #33
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бензиновите двигатели имат по-хубав звук. През 90-те имаше повече бензинки като че ли и помня как мъркаха, докато дизелите имат едно монотонно тракане, което дразни. Като мине дизеляк край мен винаги се усеща.
  • #32
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ако няма от къде да взимаш крадена нафта и караш по малко от 15 000км. на година, няма смисъл от дизел. Отделно ако караш предимно градско на къси разстояния, дизела не е никак иконимичен. Това е факт, като даже в някой държави има готова бланка да попълниш малко инфо и ти казва кое е по-добре да караш. Всякакви други решения са резлтат на някакво лично творчество.
  • #31
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Man ( преди 1 година )
    А най-тъпото, е че уврежданията от прекомерно каране на печки са трайни, доста често за цял живот! Не ви е лесно!
  • #30
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А умните хора вече поемат към селата в провинцията! Който иска нека да си стои в градовете и да диша 24/7 канцерогенните отрови на немските кочини.
  • #29
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Men ( преди 1 година )
    Ало,смрадливия бензин.Никой не спори че дизела е по-сложен.Ти недей да ни каваш кво да караме.Карай си газьовката.Като не знаеш какво е ДПФ и ЕГР и как работят не се обаждай..като не знаеш какви са разликите със и без,пак си трай.Бегай в брщксел да говориш какво не ти харесва за колите.