IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Смяната на гумите съвсем не е единствената промяна след края на зимата

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Най-тежкият сезон за автомобилите и техните собственици – зимата, приключи и идва хубавото време. Подготовката на колите за него е не по-малко отговорна от тази за зимния период. Някои шофьори са на мнение, че тя се изчерпва само със смяна на гумите, но това е грешка. Има и други неща по автомобили, които е хубаво да се направят, за да може той да бъде в добра форма за пролетта и лятото.

Смяна на гумите

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Тази точка би трябвало да е задължителна, но нерядко по пътищата се срещат автомобили, които дори в топлото време продължават да се движат със зимни гуми. Това се случва не само при стари коли, но и при по-нови.

Преди да сложите летните гуми, хубаво ги огледайте. Все пак те са престояли няколко месеца и ако през миналата есен са били в добро състояние, не е задължително и сега да е така. Ако уврежданията по тях са минимални, то те лесно могат да бъдат отстранени. Оценете състоянието на протектора и ако той не отговаря на изискванията, сменете гумата. Рискът „тези ще издържат още един сезон” определено не си заслужава.

Почистване на радиатора

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Натрупаната мръсотия по радиатора се превръща в сериозан проблем, който може да доведе до прегряване на двигателя. През зимата това състояние не е критично, но през лятото, особено при движение в сериозни задръствания, опасността е факт. Много шофьорите тогава се чудят защо се стига до това, тъй като „неотдавна всичко беше наред”. Отговорът е прост – навън вече е топло. Освен измиване на радиатора задължително се проверява и нивото на охладителната течност.

Проверка на долната част


Как да подготвим автомобила си за топлото време

Зимата е лош сезон не само от климатична гледна точка. Калта и кишата се натрупват най-вече в долната част на автомобила, като страдат не само само праговете и броните, но и елементи от окачването. Добре е автомобилът да бъде вдигнат в сервиз и да се огледа долната му част, която може да е получила увреждания през зимата. Обърнете внимание не само на механичните елементи, но и на тръбите и окабеляването.

Да се сменя ли маслото?

Тази тема е доста дискусионна. Някои производители и сервизи препоръчват задължително след края на зимата маслото в двигателя да бъде сменено, без значение колко километра е навъртял автомобилът. Повечето експерти обаче не са съгласни с това и препоръчват собственикът да се ориентира по пробега и условията на експлоатация на автомобила.

Виж, замяната на въздушния филтър, както и на този в салона, са препоръчителни. Най-малкото е хубаво те да бъдат сменени след края на зимата. Същото трябва да се направи и с чистачките, чиято гумена част вероятно е сериозно износена и трябва да се смени.

Полиране на фаровете и стъклата

Как да подготвим автомобила си за топлото време

След зимата на много собственици на автомобили направо им се къса сърцето, след като огледат внимателно колата си. Ледът и снегът нанасят щети по лаковото покритие и от това трудно може да се избяга. Същото се случва и с фаровете, а също така и със стъклата. Затова е хубаво те да бъдат почистени внимателно. Ако не ви се дават пари за сервиз, може да се направи и на ръка. Хубаво е да се почистят внимателно и да се полират хромирани детайли по каросерията, които също през зимата са пострадали.
 

Почистване на салона

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Периодичното почистване на салона, особено на долната му част е задължително. Махнете стелките и отстранете всичката мръсотия, която се е натрупала на пода на колата през зимата. Препарати за почистване се продават навсякъде, а ако не ви се занимава – автомивки има колкото искате. Там с удоволствие ще ви вземат парите.

0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Върви в Добрич, Русе и Силистра да караш с всесезонни гуми...
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    поредната сттия с поредните простотии.
  • #4
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    всезонките са най доброто за нашите географски ширини. гараш 2-3 г.и хвърляш и изобщо не мислиш кога и как да сменяш летни и зимни. повече от 10 г само всесезонки карам и не съм закъсвал въпреки че ходя поне веднъж на ски.
  • #3
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    Карам само със нови всесезонни гуми. Акъл от гумаджии-неудачници не ща.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    О, благодаря за статията! Отивам да си свалям радиатора и да го къпя.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Относно гумите наскоро попаднах на интересно видео сравняващо спирачните свойства на зимни срещу летни гуми при студен но сух климат без сняг. Оказва се че летните гуми имат по-къс спирачен път с до 10-тина метра от 100 до 0 км/ч. Но и човека от engineering explained си каза че при спиране колата се усещала нестабилна. Отделно че страничната устойчивост на зимните е доста по-добра