IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Смяната на гумите съвсем не е единствената промяна след края на зимата

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Най-тежкият сезон за автомобилите и техните собственици – зимата, приключи и идва хубавото време. Подготовката на колите за него е не по-малко отговорна от тази за зимния период. Някои шофьори са на мнение, че тя се изчерпва само със смяна на гумите, но това е грешка. Има и други неща по автомобили, които е хубаво да се направят, за да може той да бъде в добра форма за пролетта и лятото.

Смяна на гумите

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Тази точка би трябвало да е задължителна, но нерядко по пътищата се срещат автомобили, които дори в топлото време продължават да се движат със зимни гуми. Това се случва не само при стари коли, но и при по-нови.

Преди да сложите летните гуми, хубаво ги огледайте. Все пак те са престояли няколко месеца и ако през миналата есен са били в добро състояние, не е задължително и сега да е така. Ако уврежданията по тях са минимални, то те лесно могат да бъдат отстранени. Оценете състоянието на протектора и ако той не отговаря на изискванията, сменете гумата. Рискът „тези ще издържат още един сезон” определено не си заслужава.

Почистване на радиатора

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Натрупаната мръсотия по радиатора се превръща в сериозан проблем, който може да доведе до прегряване на двигателя. През зимата това състояние не е критично, но през лятото, особено при движение в сериозни задръствания, опасността е факт. Много шофьорите тогава се чудят защо се стига до това, тъй като „неотдавна всичко беше наред”. Отговорът е прост – навън вече е топло. Освен измиване на радиатора задължително се проверява и нивото на охладителната течност.

Проверка на долната част


Как да подготвим автомобила си за топлото време

Зимата е лош сезон не само от климатична гледна точка. Калта и кишата се натрупват най-вече в долната част на автомобила, като страдат не само само праговете и броните, но и елементи от окачването. Добре е автомобилът да бъде вдигнат в сервиз и да се огледа долната му част, която може да е получила увреждания през зимата. Обърнете внимание не само на механичните елементи, но и на тръбите и окабеляването.

Да се сменя ли маслото?

Тази тема е доста дискусионна. Някои производители и сервизи препоръчват задължително след края на зимата маслото в двигателя да бъде сменено, без значение колко километра е навъртял автомобилът. Повечето експерти обаче не са съгласни с това и препоръчват собственикът да се ориентира по пробега и условията на експлоатация на автомобила.

Виж, замяната на въздушния филтър, както и на този в салона, са препоръчителни. Най-малкото е хубаво те да бъдат сменени след края на зимата. Същото трябва да се направи и с чистачките, чиято гумена част вероятно е сериозно износена и трябва да се смени.

Полиране на фаровете и стъклата

Как да подготвим автомобила си за топлото време

След зимата на много собственици на автомобили направо им се къса сърцето, след като огледат внимателно колата си. Ледът и снегът нанасят щети по лаковото покритие и от това трудно може да се избяга. Същото се случва и с фаровете, а също така и със стъклата. Затова е хубаво те да бъдат почистени внимателно. Ако не ви се дават пари за сервиз, може да се направи и на ръка. Хубаво е да се почистят внимателно и да се полират хромирани детайли по каросерията, които също през зимата са пострадали.
 

Почистване на салона

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Периодичното почистване на салона, особено на долната му част е задължително. Махнете стелките и отстранете всичката мръсотия, която се е натрупала на пода на колата през зимата. Препарати за почистване се продават навсякъде, а ако не ви се занимава – автомивки има колкото искате. Там с удоволствие ще ви вземат парите.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    gabron ( преди 5 години )
    най важното е да си оправите джамовете да могат да се свалят, че ще изпукате от жега!!!
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    spas ( преди 5 години )
    карам и зима и лете...особено в големите градове редовно се налага рязко спиране!Зимата с летни или всесезонни съм бил участник в няколко ПТП-та след като ми взимат предимстово...
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ivo2 ( преди 5 години )
    Относно гумите може да разгледате следниясайт:https://***.avtogumi.com/ На пазара се предлагат гуми предназначени за всякакви климатични условия, но за безкомпромисно пътно поведение предпочитам да използвам строго летни и зимни гуми, тъй като шофирам автомобила си целогодишно и независимо от пътните условия.
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За БГ всесезонните гуми са ок с уговорката че няма да караш през 2-3те седмици истинска зима. Но и аз смятам че по-правилния избор е 2 комплекта гуми (за предпочитане с джанти) и ти е мирна главата
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    софиянец ( преди 5 години )
    мекия каучук е за зимата - и шарката е различна за сняг/кал... и издържа на студ!Лятото ви трябва по-твърд каучук за асфалта - устойчив на високи температури! и последно - по-добре одрана и очукана кола на външен вид, салона може да е прокъсан, но не правете компромис със сигурността и живота, ако не чуждия, ВАШИЯ личен!
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    софиянец ( преди 5 години )
    спестиш някой лев, скъсяваш живота доста, пък и застрашаваш твоя, на хората в колата, както и на другите участници в движението - мпс-та, хора и велосипедисти!винаги давайте пари за хубави гуми и спирачки, бъдете информирани и отговорни!
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    софиянец ( преди 5 години )
    маслото се сменя всяка година, независимо от километрите... просто старее. както и ремъците на 5 години (или 60к км). всесезонните гуми работят но не в София: - Лятото е почти 40*С температурата на въздуха, асфалта се напича доста повече... - Зимата температури от -10*С не са редки, дори -20*С през най-студените дни (нощем и повече :)) Каучука на гумата, както знаете е различна твърдост, и ако 1 зима издеяни да е по-топло(като предната) други е *** студ(като тази) и няма да минете метър..
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много си зле, ти верно ли не знаеш, че почти всички марки предлагат така наречените всесезонни гуми! Подходящи са за умерен климат където нито зимата зима, нито лятото лято - например Дания.Мишелин Кросклаймът, Континентал ол сийзън и т.н.
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Istinata ( преди 5 години )
    Ако сменям лято и зима маслото, а правя не повече от 4000 км. на година, това важи ли и за мен ? Нали маслото има почистваща функция на мотора, когато почернее, означава, че работи и измива стените на мотора от нагари ! Ако е постоянно ново, каква полза от него ?
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Първо малко се информирайте какво означават обозначенията по гумите и тогава пишете коментари! Всесезонни няма има летна и зимна гума! M+S е съкращение от (mud end snow) и означава кал и сняг!!!