IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen разкри как още ще използва новия 1,5-литров мотор

Двигателят ще се поставя на всякакви хибриди, както и на метанови версии

Volkswagen разкри как още ще използва новия 1,5-литров мотор

Още през миналата година Volkswagen представи модела си Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion, в който бензиновият двигател е част от хибридна система, наречена micro-hybrid. Тя разчита на 1,5-литров мотор със 130 к.с. и 200 Нм, чиято поява бе анонсирана през 2016 г., но започна да се използва година по-късно.

Volkswagen разкри как още ще използва новия 1,5-литров мотор

Сега германският производител разкри нови подробности за двигателя, като го определи за „базова матрица”. Тя ще позволява на една основа да се поставят различни силови агрегати – стандартни хибриди, както и такива, които се зареждат от електропреносната мрежа. Двигателят също така ще може да се използва и за автомобили на метан.

Самият мотор 1.5 TSI ACT BlueMotion има сравнително висока за турбодвигатели степен на сгъстяване (12,5:1), турбокомпресор с променлива геометрия и система за изключване на два от четирите цилиндъра при ниски натоварвания (в диапазона 1400-4000 об/мин и скорост до 130 км/ч). Той може да работи както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с DSG със 7 предавки.

Сред особеностите на новия двигател е функцията eco-coasting. При отпускане на педала на газта не само се прекъсва подаването на гориво, но и моторът се отделя от трансмисията и почти изгасва. В този случай спомагателните системи продължават да работят с помощта на малък акумулатор.

Volkswagen разкри как още ще използва новия 1,5-литров мотор

При натискане на педала на газта моторът се активира. Затова и системата се казва „микро-хибрид”, тъй като при нея не е възможно пълноценно движение само на електричество. В случая технологията използва 12-волтова електрическа мрежа, а не 48-волтова, както и при голяма част от по-мощните системи.

Режимът eco-coasting позволява на двигателя да се движи по-дълго време по инерция. При спиране запасите на енергия се попълват, като тази технология води до спеставянето на 0,4 л/100 км. Така хечбекът Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion с DSG-скоростна кутия харчи 4,8 л/100 км смесено. За сравнение, разходът на дизелов Golf с 1,6-литров мотор със 115 к.с. и роботизирана трансмисия има разход от 3,9 л/100 км.

Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen golf 1.5 tsi
0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какво вярваш за метановите версии? Че отново ще са най-скапаните ли? И аз го вярвам. Повярвах го от служебното Кади на метан. На никого не пожелавам да си купува подобен Б0к-лук.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Затова Приусите имат позиция "В" скоростния лост! ------------------------------ Ами хората са го измислили, ама хората, а не вурстовете, които ще измислят нещо от което само ще се пълнят сервизите, а те ще печелят. Бас държа, че при реални условия на пътя този техен ВАГенски „хибрид“ ще харчи повече от нехибридния и ще се чупи повече. Обаче добре са го измислили да сложат 2 акумулатора. Вече ще сменят по 2, а не както до сега 1. Ай честито! А и ще са от тези дето струват 300-400 лв...
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За метановите версии им вярвам
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За спирачките предният пост е много точен - спирането на свободна скорост, както и продължителното спускане по наклон за един хибрид са критични режими и удължения спирачен път и прегряване на спирачките са директните последици от това. Затова Приусите имат позиция "В" скоростния лост!
  • #5
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Значи изключват двигателя още в движение и го отцепват от колелата, спестявайки грамове бензин. За сметка на това слагат още един акумулатор, който тежи, и по-големи спирачки, защото без спирачния ефект на двигателя спирачният път се увеличава чувствително. Те също тежат, а и се износват по-бързо. Спестяват няколко грама при спиране за сметка на постояяно завишен разход във всички останали случаи. Гениално! Или пък не правят спирачките по-големи и оставят хората да се избият. То е все същото.
  • #4
    10 rate up comment 12 rate down comment
    123 ( преди 1 година )
    И със сто кубика повече дизела и пак харчи по-малко, даже не е настроен този мотор може повече мощност да изкара, да не говорим за въртящия момент който в момента му е само 250 Нм. Като му турят и едно резервоарче за амония (адблу) и е ше е евро 7 да спрат да хленчат зелените за окиса азотния.
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това не е никакъв микро хибрид - това е малко по-умно управление на двигателя. Микро или Мек хибрид е с малък електромотор който помага до 20-тина км в час Отделно че на обикновения 1.5 АСТ му дават смесено 4.9
  • #2
    13 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ама как ве дизела да харчи? Той връща направо горивото. Такива са немските дизел. Равни нямат направо. На книга обаче. Действителността е съвсем различна обаче и многото боли. А новият им 1.5 л мотор дали ще е добър ще покаже времето. Дано този път ся направили нещо като света, че в качеството са много зле.
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    123 ( преди 1 година )
    Смятай с почти литър по-малко харчи дизела и всичко му е включено, къде отиваш ти може би едва ли не да за хибридите.