IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen разкри как още ще използва новия 1,5-литров мотор

Двигателят ще се поставя на всякакви хибриди, както и на метанови версии

Volkswagen разкри как още ще използва новия 1,5-литров мотор

Още през миналата година Volkswagen представи модела си Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion, в който бензиновият двигател е част от хибридна система, наречена micro-hybrid. Тя разчита на 1,5-литров мотор със 130 к.с. и 200 Нм, чиято поява бе анонсирана през 2016 г., но започна да се използва година по-късно.

Volkswagen разкри как още ще използва новия 1,5-литров мотор

Сега германският производител разкри нови подробности за двигателя, като го определи за „базова матрица”. Тя ще позволява на една основа да се поставят различни силови агрегати – стандартни хибриди, както и такива, които се зареждат от електропреносната мрежа. Двигателят също така ще може да се използва и за автомобили на метан.

Самият мотор 1.5 TSI ACT BlueMotion има сравнително висока за турбодвигатели степен на сгъстяване (12,5:1), турбокомпресор с променлива геометрия и система за изключване на два от четирите цилиндъра при ниски натоварвания (в диапазона 1400-4000 об/мин и скорост до 130 км/ч). Той може да работи както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с DSG със 7 предавки.

Сред особеностите на новия двигател е функцията eco-coasting. При отпускане на педала на газта не само се прекъсва подаването на гориво, но и моторът се отделя от трансмисията и почти изгасва. В този случай спомагателните системи продължават да работят с помощта на малък акумулатор.

Volkswagen разкри как още ще използва новия 1,5-литров мотор

При натискане на педала на газта моторът се активира. Затова и системата се казва „микро-хибрид”, тъй като при нея не е възможно пълноценно движение само на електричество. В случая технологията използва 12-волтова електрическа мрежа, а не 48-волтова, както и при голяма част от по-мощните системи.

Режимът eco-coasting позволява на двигателя да се движи по-дълго време по инерция. При спиране запасите на енергия се попълват, като тази технология води до спеставянето на 0,4 л/100 км. Така хечбекът Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion с DSG-скоростна кутия харчи 4,8 л/100 км смесено. За сравнение, разходът на дизелов Golf с 1,6-литров мотор със 115 к.с. и роботизирана трансмисия има разход от 3,9 л/100 км.

Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen golf 1.5 tsi
0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Кадитата на ок супертранс до 250к са за основен ремонт на двигател. Преди това са сменяли поне 2-3 пъти окачване и са имали много други проблеми. В сервиза им работи мой познат и много добре им знам нещата. Това е за първите Кадита. В момента не държат коли на 400к. На около 200к продават колата и купуват нова. Така се отърват от талигата преди големите ремонти пък ти си мисли,че ги държат по 400к.
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до Анонимен ( преди 1 година )
    Дай да го видим това проблемно Кади на метан... Май само си чешете езиците! Кадитата на ОК Супертранс са на по 400 хиляди километра и се движат денонощно!
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Едно натискане на газта и мотора с моторната спирачка се активира." Значи когато искаш да спираш, натискаш газта. Хитро. Ще се обадя в КАТ да си променят методиката за изпит за шофьорска книжка. Явно всичките тези десетилетия сме грешали.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аутомедия закъснява с около 6 месеца, тогава беше анонса на тази функция от ФВ. Вече се ползва от много производители. Подробности в нета. Относно долния с притесненията му за допълнителния акумулатор, спокойно ползва се лека литиево-йонна батерия
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Би ли споделил как става това, което си написал: „Едно натискане на газта и мотора с моторната спирачка се активира.“ Наистина ми е интересно как става това, което си написал. Съвсем сериозно питам, защото не съм съвсем наясно с това, което си написал.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Браво на "умниците и капацитетите" изказали се тук. Браво и на Тойота за уникалното им положение Б на скоростния им лост! Какви увеличени спирачни дискове, кви пет лв? Едно натискане на газта и мотора с моторната спирачка се активира. При това за части от секундата. Останалите глупости не искам и да ги коментирам...
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Потвърждавам Б е много готина функция при хибридите на Тойота. В началото и аз се чудих за какво е но бързо схванах без да съм чел или някой да ми каже. Даже на Б модус батерията съм забелязал че се зарежда по бързо.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    B на Приусите е моторна спирачка. Когато се спускаш, минаваш на В, ако искаш и без натискане на спирачка убиваш скоростта, като и батерията ти се зарежда през това време. Или пък си се засилил и виждаш, че светофара, който е още далече е светнал червено. Пускаш В и скоростта плавно ти намалява докато стигнеш светофара. Стоп светлината ти светва отзад все едно си натиснал спирачка, за да не се тресне някой в теб. Тази опция с В е има при всички хибриди на марката до колкото знам. При Лексус също.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Някой да обясни кога се ползва тази позиция В на Приусите, че не съм наясно.Караш, идва наклон, тогава минаваш на тази позиция ли?После превключваш пак на D ?
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За метановите версии вярвам, че ще ги има.