В хода на зимните тестове във Формула 1 много анализатори и фенове обърнаха внимание на това, че моторите Ferrari отделят твърде много пушек от изгоряло масло. Като това важи както за болидите на Скудерията, така и за клиентите на италианския тим. В случая не става въпрос за технически проблем, а за решение на конструкторите как да се съобразят с промените в техническите правила.
За сезон 2018 година се ограничава използването на моторното масло за увеличаването на мощността – това беше една от темите за спорове в хода на миналия сезон във Формула 1 и ФИА се постара да затвори този пропуск в правилата. През миналата година маслените пари от картера се насочваха обратно към двигателя, но за 2018 това техническо решение е забранено. ФИА изрично посочи на конструкторите, че парите от обработеното масло трябва да бъдат извеждани в атмосферата.
Което доведе до промени в конструкцията на всички нови болиди, но най-много засегна Ferrari. На италианските автомобили се появи правоъгълен накрайник, точно под стопа под ауспуха, откъдето се отвеждат маслените пари във формата на бял, понякога доста гъст пушек. Но наличието му подсказва, че моторът на Ferrari гори повече масло в сравнение с другите двигатели във Формула 1. Но какъв ще бъде ефектът от това тепърва ще се анализира в хода на сезона.