IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Въпреки негативната статистика във Volkswagen очакват възраждането на този тип мотори

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Всяка година в Германия се регистрират около 6000 смъртни случая, дължащи се на азотните оксиди (NOx), отделяни от дизеловите двигатели. Това обяви Федералната агенция за околна среда, която представи повече доказателства за здравните рискове, породени от вредните емисии на този тип автомобили.

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Според изследването на агенцията, около милион души годишно се разболяват заради токсичните частици. Техните нива са по-високи от определените за стандарт на въздуха в 70 града в Германия и водят до увеличение на случаите на разболели се от диабет, хипертония и астма.

Тези цифри вероятно ще увеличат натиска върху производителите на автомобили и правителството, които се опитват да забавят отказа от дизеловите двигатели. Причината е, че в тяхната разработка са вложени милиарди евро, които компаниите ще загубят.

Един от тези производители е Volkswagen Group, по чиято вина през 2015 г. избухна най-големият скандал в историята на автомобилната индустрия – „дизелгейт”. Въпреки всички негативни последици от него, в концерна вярват, че дизеловите двигатели ще преживеят своя ренесанс и потребителите отново ще се насочат към тях.

"Дизелът ще възкръсне, при това в недалечно бъдеще, защото хората ще осъзнаят, че това е много удобна концепция за автомобилите им. След като те разберат, че дизеловите двигатели могат да бъдат екологични, няма да има причина да не ги купуват”, заяви пред журналисти в Женева генералният изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер.

Коментарът на боса на VW Group е доста смел, като се има предвид, че концернът му загуби около 30 млрд. долара от скандала с манипулираните дизелови двигатели. Именно „дизелгейт” доведе до взимане на сериозни мерки срещу автомобилите с такива мотори вцял свят. В Германия вече обмислят забраната на дизелови коли в големите градове, същите планове имат властите във Франция, Великобритания и дори Китай.

На свой ред потребителите също започнаха да избягват моделите с дизелово гориво, чиито продажби спаднаха с 1/3 след избухването на „дизелгейт” през есента на 2105 г.

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Цар Навуходносор ( преди 6 години )
    Много ми е интересно дали хората, които искат чист въздухи са против замърсяването му от дизелови агрегати са пушачи и ако са пушачи и сами се увреждат и унищожават, защо мрънкат и се правят ,че все едно им пука?
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мазута ( преди 6 години )
    За мазута нали не се чува нещо подобно?
  • #5
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ааааа ясно сега пак ще почнат да ни лъжат, че дизелите им са "чисти" и са много "еко".Браво, браво. Със сигурност това ще мине пред техните слабоумни фенове. Но искате ли да се хванем на бас, че няма да продават 90% от дизелите си в САЩ?Просто ще бутнат пари в европа и ще поцелуват Меркел по краката и ще станат "чисти" по нашите европейски ширини.Немците са най-наглата и корумпирана държава, може би само с Русия си съперничат.Там институциите работят изцяло за интересите на близките до власта
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Я ! ( преди 6 години )
    1 млн. ? Това е плашещо !
  • #3
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Глупости дизела бил виновен - горенето на гуми от *** и селското стопанство са. Само интересно откъде *** горящи гуми в 70 града на Германия. И всичката защита на дизела сега ще дойде от хора каращи 15 годишен 3 литров таралясник забраил от доста отдавна що е то ЕГР, катализатор или ДПФ. Но пък за тов чипосан и с права генерация да плаши кифли и гарги
  • #2
    21 rate up comment 14 rate down comment
    :) ( преди 6 години )
    По-високо КПД, висок въртящ момент и дълъг ресурс малко ли е? За жалост няма алтернатива за големи автомобили докато не се наложи електрическа алтернатива. Бензина е за моторетки и не е чист като сълза, както се опитват да го изкарат последно време :)
  • #1
    27 rate up comment 10 rate down comment
    .. ( преди 6 години )
    Сетиха се!Сега ще дойдат "промитите мозъци" и ще обяснят как дизела е по-екологичен от бензина.Предимството на дизела е в по-високото КПД и в по-високия въртящ момент при ниски обороти, но само толкова. Минусите са много повече.