IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Въпреки негативната статистика във Volkswagen очакват възраждането на този тип мотори

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Всяка година в Германия се регистрират около 6000 смъртни случая, дължащи се на азотните оксиди (NOx), отделяни от дизеловите двигатели. Това обяви Федералната агенция за околна среда, която представи повече доказателства за здравните рискове, породени от вредните емисии на този тип автомобили.

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Според изследването на агенцията, около милион души годишно се разболяват заради токсичните частици. Техните нива са по-високи от определените за стандарт на въздуха в 70 града в Германия и водят до увеличение на случаите на разболели се от диабет, хипертония и астма.

Тези цифри вероятно ще увеличат натиска върху производителите на автомобили и правителството, които се опитват да забавят отказа от дизеловите двигатели. Причината е, че в тяхната разработка са вложени милиарди евро, които компаниите ще загубят.

Един от тези производители е Volkswagen Group, по чиято вина през 2015 г. избухна най-големият скандал в историята на автомобилната индустрия – „дизелгейт”. Въпреки всички негативни последици от него, в концерна вярват, че дизеловите двигатели ще преживеят своя ренесанс и потребителите отново ще се насочат към тях.

"Дизелът ще възкръсне, при това в недалечно бъдеще, защото хората ще осъзнаят, че това е много удобна концепция за автомобилите им. След като те разберат, че дизеловите двигатели могат да бъдат екологични, няма да има причина да не ги купуват”, заяви пред журналисти в Женева генералният изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер.

Коментарът на боса на VW Group е доста смел, като се има предвид, че концернът му загуби около 30 млрд. долара от скандала с манипулираните дизелови двигатели. Именно „дизелгейт” доведе до взимане на сериозни мерки срещу автомобилите с такива мотори вцял свят. В Германия вече обмислят забраната на дизелови коли в големите градове, същите планове имат властите във Франция, Великобритания и дори Китай.

На свой ред потребителите също започнаха да избягват моделите с дизелово гориво, чиито продажби спаднаха с 1/3 след избухването на „дизелгейт” през есента на 2105 г.

0 от 500
  • #17
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Скоро ще стане ясно че и бензиновите замърсяват и то колкото дизеловите .... но петролното лоби държи фронта
  • #16
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Винаги съм казвал че на нафтовите печки мястото е в камионите, дори когато със тежко законодателство се опитваха да натресат дизела на всички европейци стигнаха само до 50-70% продажби срещу 30-50 за бензина, дори в контролирана среда нафтата не можа да стане еднолично гориво
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Трябва, ама не са. Предполагам няма нужда да ти обяснявам защо. Нито батериите са им на ниво, нито инфраструктурата е добра, нито можеш да тръгнеш някъде надалече с електричката.С хибрида ги елиминираш всичките тези недостатъци. И ми е много интересно как ги изчисли тези 90%?! Би ли споделил метода по който ги изчисли. И дай да си говорорим за истинските хибриди на Тойота, а не псевдохибридите при които може и да е верен този % който си дал. Аурис харчи 4/100 а нехибриден 7-8/100. Смятай!
  • #14
    7 rate up comment 4 rate down comment
    bg ( преди 6 години )
    под псевдохибриди казвам, че повечето са си чисти бензинови коли и 90% от времето си я караш като бензинова, но тия продават по-скъпо. За да има екологичен ефект, колите трябва да да са 100% електрически
  • #13
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какви псевдохибриди ве?Ако за немските говориш съм съгласен. Я погледни японските дали са псевдо и дали са по-скъпи от нехибридните. Дори при Тойота хибридите са им по-евтини от дизеловите версии и съвсем малко са по-скъпи от бензиновите. За немските талиги естествено можем да кажем, че хибридите им са много по скъпи от еухибридите, защото трябва да си подпират нафтовите печки и те да се харчат
  • #12
    19 rate up comment 4 rate down comment
    bg ( преди 6 години )
    че дизелите замърсяват спор няма. Лошото е, че сега концерните пак ще приберат парите на хората с псевдо-еко хибридни автомобили с поне 30% завишена цена.Докато не пуснат изцяло ел. коли на цената на бензинови, няма да стане работата
  • #11
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Къде е онзи ***-от ВАГ-и-нал да ни обясни, че дизелите не замърсяват, а замърсяването било от печките на твърдо гориво и горенето на гуми. Къде си про-стако? Покажи си панелната муцуна и обясни как така в Германия замърсяванията са толкова големи. Там колите не се чипосват и не се махат филтрите и са повечето с последните норми за екологичност и пак нещата са трагични с качеството на въздуха. Дай новите мантри и опорни точки да ги видим льольо!
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Предвид какъв ни е автопарка бих казал поне двойно на 1 млн човека
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ( преди 6 години )
    Интересно ми е у нас колко души се разболяват и умират по същите причини?
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сетила се Мара да се побара.А досега къде бяхте бе измамници немски?До сега дизелите ви не убиваха, а понеже скандала стана грандиозен дай да направим нещо, ама далаверките с дизелите да не ги прекратяваме нали. От СЗО и европейската от години се знае това и от години се публикуват доклади, че дизелите са масови убийци. Е да ама не. За вас милиардите от канцерогениците бяха по-важни. А тези 6000 души са доста занижена цифра според мен. Изпуснали са 1-2 нули,за да са спокойни хората...