Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Бившият шеф на VW Group е знаел за манипулираните дизели

Още през май 2014 г. Мартин Винтеркорн е бил информиран за нарушенията

Бившият шеф на VW Group е знаел за манипулираните дизели

Бившият шеф на концерна Volkswagen Group – Мартин Винтеркорн, е бил информиран за манипулацията на дизелови двигатели на германския производител с цел понижаване на вредните емисии при това доста време преди избухването на скандала, съобщава в. Handesblat.

Бившият шеф на VW Group е знаел за манипулираните дизели

Изданието разкрива, че съдът в Щутгарт е наредил на концерна VW да публикува официално два документа от май 2014 г. С тях заемащият по това време поста председател на Управителния съвет на концерна е бил информиран за нарушенията на нормите на вредните емсии в двигателите, предлагани на пазара в САЩ.

Става дума за отчет, предоставен на Винтеркорн от директора на отдела за качество в концерна Франк Тух. В писмо от 23 май 2014 г. Тух изброява проблемите, на които ръководителите на германския производител трябва да вземат мерки. Основният от тях е превишаване на нормите на азотен диоксид при автомобилите с дизелови двигатели.

Скандалът, станал известен като „дизелгейт”, избухна година и половина по-късно. На 19 септември 2015 г. агенцията по околна среда на САЩ обяви официално за нарушенията от страна на Volkswagen. Три дни след това концернът признава вината си. А на 23 септември Винтеркорн подава оставка, но ръководството на VW Group официално отрича той да е знаел за нарушенията.

През януари 2017 г. Винтеркорн бе разпитан от специално създадена комисия в Германия, през която отново отрече да има вина за случилото се. Акционерите в концерна обаче заведоха дело в Щутгарт, тъй като са на мнение, че производителят твърде късно ги е информирал за скандала, който до момента струва на VW Group повече от 30 млрд. евро.

Новите разкрития и решението на съда в Щутгарт могат да доведат до присъда на Винтеркорн, който е разследван от германската прокуратура за участието си в „дизелгейт”.

Снимка: Volkswagen

Тагове: vw group
0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Вагонеткин, неграмтността ти в техническо отношение е необходимо и напълно достатъчно условие да си фен на ВАГ, така че не можеш да изненадаш с нищо - дори и с това че те разсмиват елементарни факти.
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Каска не се прави на философ, нали беше професор до сега ? Я ни обясни как твоята Тойота на 10+ години покрива Евро 6, че ние вече забравихме. Отдавна не си ни разсмивал.
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Ауто ( преди 1 година )
    "И да, за Приуса са разработени повече технологии отколкото в цялата немска автоиндустрия за последните 20 години." Само за Приуса не знам, но като прибавим и водородните технологии на Тойота, със сигурност лед светлинките, връхта на германското автомобилостроене през последните 15 години, бледенее пред бъдещите тенденции при автомобилните технологии!
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Със сигурност ДВГ на бензин с порт инжектори и катализатор е много по-екологичен от дизел. Приус има емисии на азотни окиси от 6 мг/км, докато Евро 6 дизели с СЦР едвам покриват 80 мг/км на тестовете, а при реална експлоатация бълват 20-30 пъти повече от това. И да, за Приуса са разработени повече технологии отколкото в цялата немска автоиндустрия за последните 20 години.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нев , РЕСПЕКТ за последното ти мнение , съгласен съм с теб на 100%
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тук явно има много хора които си мислят че ДВГ на бензин е екологичен а ДВГ на нафта не ... а истината е че и двата са много вредни , Ако някой твърди че Приус е технологичен е просто невежа , но еко активистите си слагат по една червена точка с него
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Нев ( преди 1 година )
    Вярвам, че като кажем А трябва да продължим и с Б. Българинът също би искал да се топли с климатик, да кара хубав автомобил, зашо не хибрид или Тесла дори, но когато с месечната си заплата едва покрива разходите си да оцелява, винаги ще се ориентира към дърва за огрев или въглища, и дизел, който излиза евтино! За съжеление това не е негов личен избор, а по-скоро наложен такъв от обстоятелствата! Още по-лошото е, че с чалга покелнията през последните 20 години и ширещата се мутрфония, промяна йок
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    А проблемите с дизела винаги са били известни - защо мислите японците решиха да се вкарат в огромни разходи за разработване на хибриди ако са могли да минат с дизели? Просто европейската администрация избра подкупите пред устойчивото развитие.
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Много точен коментар, FenIX! За съжаление толкова им е акъла на лоените мозъци. За краткосрочната печалба се самоубиха в дългосрочен план. А можеше да е като при японците - инвестиции в разумни технологии (хибриди, батерии, силова електроника, горивни клетки) и пак висока заетост, развити модерни технологии, а като бонус - и въздуха чист.. От тук натам немците са обречени - остава им единствено да купуват модерни технологии от Азия, защото нямат никакъв шанс да наваксат последните 25 години.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX @ Nev ( преди 1 година )
    Така е колега но всичко това стана след като лъснаха лъжите за дизела и няма как вече да се прикрие вредата от него.